  • 1. Data: 2005-05-04 10:43:00
    Temat: Min. kwota transakcji bezgotówkowej
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    Witam,

    Jaka jest _najniższa_ możliwa do realizacji kwota transakcji płaconej
    kartą debetową? Czy za transakcje o wartości poniżej xx PLN bank/centrum
    autoryzacyjne/sklep* pobiera jakieś dodatkowe prowizje? Jeżeli jest
    ograniczenie to po której stronie - banku/centrum autoryzacyjnego/sklepu*?
    Spotkałem się z informacją sprzedawcy, że nie realizuje transakcji
    poniżej xx PLN, bo traci na tym. Czy to prawda, bo praktycznie da się
    zreazliować transakcje na małe kwoty - osobiście próbowałem ok. 2 PLN i
    działało.

    * niepotrzebne skreślić
    --
    [ sjf | JID:sjf[at]chrome[dot]pl | gg:2604451 | PGP/GPG ID: 0x74564AF3 ]
    [ Zbieram na procka, dorzuć 1PLN --> mBank 23 114020040000380223576700 ]

  • 2. Data: 2005-05-04 10:49:22
    Temat: Re: Min. kwota transakcji bezgotówkowej
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@u...org> napisał w wiadomości
    > Spotkałem się z informacją sprzedawcy, że nie realizuje transakcji poniżej
    > xx PLN, bo traci na tym. Czy to prawda, bo praktycznie da się zreazliować
    > transakcje na małe kwoty - osobiście próbowałem ok. 2 PLN i działało.

    Sprzedawca "traci", bo musi zapłacić prowizję oraz często za połączenie
    telefoniczne, więc ponizej pewnej kwoty uznaje, ze mu się nie opłaca
    przyjmować płatności kartą.

  • 3. Data: 2005-05-04 10:54:27
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    Pewnego dnia datowanego 2005-05-04 12:49 niejaki(a) Robert Wicik
    napisał(a) był(a) w wiadomości:
> [...]
    >

    > Sprzedawca "traci", bo musi zapłacić prowizję oraz często za połączenie
    > telefoniczne, więc ponizej pewnej kwoty uznaje, ze mu się nie opłaca

    Ale czy sprzedawca płaci prowizję od każdej transakcji czy jedynie od
    transakcji na kwotę niższą niż...?

  • 4. Data: 2005-05-04 11:02:12
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    > Ale czy sprzedawca płaci prowizję od każdej transakcji czy jedynie od
    > transakcji na kwotę niższą niż...?

    płaci % od każdej + opłatę za połączenie

  • 5. Data: 2005-05-04 11:11:12
    Od: Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl>

    ..:: sjf ::.. wrote:

    > Ale czy sprzedawca płaci prowizję od każdej transakcji czy jedynie od
    > transakcji na kwotę niższą niż...?

    Od każdej. Zdaje się, że około 3%, ale stawki może negocjować, jeśli się
    nie mylę. Na pudełku zapałek zapłaconych kartą, jeśli odliczyć od kwoty
    3% i koszt impulsu telepatycznego, to raczej on nie zarobi. Pozostaje
    cały kontekst filozoficzny, tzn. jeśli mi powie, że kartą nie można, to
    ja pójdę tam, gdzie można i np. zostanę tam klientem. Straci wtedy
    pewnie więcej, niż na tych zapałkach... ale komu by się w Polsce chciało
    filozować...

    pzdrw
    PK

  • 6. Data: 2005-05-04 12:01:46
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    ..:: sjf ::.. napisał(a):

    > Jaka jest _najniższa_ możliwa do realizacji kwota transakcji płaconej
    > kartą debetową?

    To ja się podepnę. Jaka jest _najwyższa_ możliwa kwota do zapłacenia
    kartą debetową? Zakładamy, że karta jest bez limitów.

    Naszła mnie taka myśl jak rok temu kupowałem samochód w salonie.
    Zapłaciłem przelewem, ale ciekaw jestem czy dałoby się taką kwotę
    zapłacić kartą?

    Pozdrawiam!

  • 7. Data: 2005-05-04 12:05:09
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > to ja pójdę tam, gdzie można i np. zostanę tam klientem. Straci wtedy
    > pewnie więcej, niż na tych zapałkach... ale komu by się w Polsce

    Nie ma co filozofować, rozwiązanie jest bardzo proste:
    Zamiast łączy komutowanych po PSTNie należy stosować terminale POS co
    komunikują się po GPRSie i wtedy koszt połączenia na transakcję będzie
    znikomy i nie będzie tego problemu że 29 gr za impuls pożera całą 10% na
    przykład marżę na przedmiocie za 3 zł. Dane przesłane podczas jednej
    autentykacji karty to pewnie nie więcej niż jakieś 3 kB, co przy cenie
    np 0.144 gr za kB w TakTaku daje mniej niż pół grosza za transakcję.
    Oczywiście POS nie może zrywać połączenia po każdej transakcji, tylko
    podtrzymywać je stale. Rozwiąże się przy tym drugi problem: długie
    czekanie na autentykację. Ponieważ nie ma procesu nawiązania połączenia,
    taka transakcja będzie w sumie szybsza niż szukanie drobnych czy
    wydawanie reszty, nawet korzystając z karty Maestro.

    W ten sposób znikną wszystkie przeciwskazania co do płacenia małych kwot
    kartami. Czy gdzieś takie coś już działa?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 8. Data: 2005-05-04 12:21:37
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Miernik napisał(a):

    > W ten sposób znikną wszystkie przeciwskazania co do płacenia małych kwot
    > kartami. Czy gdzieś takie coś już działa?

    Coraz więcej POSów pracuje po GPRSie. Niestety nie rozwiązuje to
    problemu czasu oczekiwania na autoryzację, choć jest krócej.

    Zresztą ostatnio widziałem w dużym hipermarkecie (Carrefour albo Auchan
    chyba) informację o minimalnej transakcji bodajże na poziomie 5 PLN.
    Tylko czym spowodowany jest ten limit - pojęcia nie mam. Z pewnością nie
    wykorzystują komutowanego łącza telefonicznego do każdej transakcji. :-)

  • 9. Data: 2005-05-04 12:31:22
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "Łukasz Cielecki" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Naszła mnie taka myśl jak rok temu kupowałem samochód w salonie.
    > Zapłaciłem przelewem, ale ciekaw jestem czy dałoby się taką kwotę zapłacić

    A kto ci przyjmie zapłatę kartą? jakbyś kupował samochód powiedzmy za 40
    tys. i sklep jakby płacił 3% prowizji no to salon samochodowy jest w
    plecy1200 zł, oczywisciemusi to zapłacic ze swojego zysku. Wiec powie ci że
    albo karta albo np. ratab 1200 zł, twój wybór .....

  • 10. Data: 2005-05-04 12:32:08
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Użytkownik Łukasz Cielecki napisał:

    > Naszła mnie taka myśl jak rok temu kupowałem samochód w salonie.
    > Zapłaciłem przelewem, ale ciekaw jestem czy dałoby się taką kwotę
    > zapłacić kartą?

    Nie znam salonu, gdzie za samochod mozna byloby zaplacic karta - swoja
    droga tez prowadzac takowy nie zgodzilbym sie aby oddac lekka reka np.
    1500 zl prowizji za taka operacje.
    darek