  • 71. Data: 2009-09-20 20:30:39
    Temat: Re: Milego dnia w ... Empiku?
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Wrz, 12:35, "RK" <b...@o...pl> wrote:

    > Ale do znawców krajów anglojęzycznych mam pytanie. Czy w Anglii lub USA
    > naprawdę jest powszechne zwracanie się do klienta mister John, mister Sam,
    > missis Alice?  Bo jakoś nigdy, czy to na filmach czy też podczas krótkiego
    > pobytu w Anglii nie słyszałem aby zwracano się do kogoś w ten sposób. Tam
    > raczej zwracają się podobnie jak w rosyjskim "wy" czyli "you" ewentualnie
    > sir lub madam ale bez imienia. Więc jak to jest z tą kalką? ;-)

    Ja wprawdzie nie znawca, ale sprobuje sie wypowiedziec o
    polnocnowschodnich stanach USA.

    W sytuacji, ktora opisales (odpowiednik Empiku):

    Mr. plus imie -- nigdy. Jezeli kiedykolwiek, to jako "dowcip", ale nie
    w takiej sytuacji.

    Plus nazwisko -- bardzo rzadko. Zdarza sie raczej w sytuacjach typu
    kelner w drogiej restauracji przy wreczaniu rachunku (trzeba klienta
    dowartowsciowac zanim dopisze napiwek!), albo recepcjonista w hotelu,
    albo np. broker/bankier (w bardziej "snobistycznych" instytucjach),
    albo niektorzy telemarketerzy.

    Najczesciej - nic. Tzn. samo "dziekuje" i "milego dnia". Baaardzo
    rzadko "dziekuje" + imie.

    Samo "Sir" - to musialby byc bardzo drogi i ekskluzywny Empik, ALBO
    sprzedawca wlasnie skonczyl sluzbe w wojsku i musi sie jeszcze
    przystosowac do funkcjonowania w spoleczenstwie. Yes, sir! Ewentualnie
    uzywane jak w przykladach Mr. plus nazwisko.

    "Sir" + nazwisko lub co gorsza "Sir" + imie i nazwisko - nigdy. To
    mniej wiecej jakbys w polskim Empiku uslyszal "Dziekuje Wielmoznemu
    Panu Hrabiemu i pozwole sobie najpokorniej zyczyc milego dzionka."

    Przy czym, im dalej na poludnie Stanow, tym robi sie "grzeczniej",
    tzn. czesciej uslyszysz "Sir"/"Madam" (ale bez nazwiska!) lub Mr. +
    nazwisko.

  • 72. Data: 2009-09-20 20:34:12
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Wrz, 15:58, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Nie słyszałem, lecz byłaby kuriozalna.
    > Słyszałem w paru oficjalnych sytuacjach zwrot 'mister' + imie i nazwisko
    > lub samo nazwisko.

    OK. Chyba nie zrozumialem dobrze Twojego: "Natomiast często słyszałem
    połaczenie sir + nazwisko lub sir + imię i nazwisko."

  • 73. Data: 2009-09-20 20:45:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...

[...]

    Hm... ja tam spotkalem sie z tym w jednej z amerykanskich korporacji. Z
    jednej strony szeregowy pracownik, a z drugiej wysoko postawiona osoba w
    EMEA. Jako, ze nie byl to jednostkowy przypadek przyjalem, ze w
    'sekciarskich' spoleczenstwach to cos normalnego...

    MK

  • 74. Data: 2009-09-20 20:47:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 22:16:56 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > Czyli rejony słowackiej granicy. Dla mnie tam jawni misjonarze pracują, w
    > negatywnym tego słowa znaczeniu. Na całe szczęście bywam w tamtych okolicach
    > bardzo rzadko.

    Tam to pikuś, to, co sie na wschodzie dzieje, to dopiero kuriozum. Gościom
    się wydaje, że są bogami.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 75. Data: 2009-09-20 20:49:45
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Wrz, 16:45, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > EMEA. Jako, ze nie byl to jednostkowy przypadek przyjalem, ze w
    > 'sekciarskich' spoleczenstwach to cos normalnego...

    Ale nie slyszales tego w Borders albo Barnes & Noble w relacji kasjer
    - klient, prawda?

  • 76. Data: 2009-09-20 20:55:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    Ale nie slyszales tego w Borders albo Barnes & Noble w relacji kasjer
    - klient, prawda?

    Prawda.

    MK

  • 77. Data: 2009-09-20 20:57:55
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Adam Płaszczyca" news:1ci73fmxw20fj.dlg@oldfield.org.pl

    > Tam to pikuś, to, co sie na wschodzie dzieje, to dopiero kuriozum. Gościom
    > się wydaje, że są bogami.

    O wschodzie się nie wypowiadam. Ostatni raz przekraczałem granicę w tamtych
    okolicach w 1985 roku, no ale z tego co piszesz można wywnioskować, że czas
    się tam zatrzymał - po każdej ze stron granicy.

  • 78. Data: 2009-09-20 21:56:39
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MK" news:h964t2$fff$1@news.wp.pl

    > Ale nie slyszales tego w Borders albo Barnes & Noble w relacji kasjer
    > - klient, prawda?

    Zimny kufelek dla Ciebie MK! :) Przywaliłeś z tym Noble'm ;) - ehh co ta
    reklama robi z ludzi.

  • 79. Data: 2009-09-20 23:02:46
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-09-20 22:03, Adam Płaszczyca wrote:
    > I od tego momentu zainstalowałem sobie w aucie rejestrator.

    Jaki ? Za ile ? Gdzie ?

    witrak()

  • 80. Data: 2009-09-20 23:38:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 01:02:46 +0200, witrak() napisał(a):

    > Jaki ? Za ile ? Gdzie ?

    Archos AV500, za jakieś 400zł + kamera za 120zł, na przedniej szybie.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356