eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMija dziesięć lat od wprowadzenia kart płatniczych w Polsce › Re: Mija dziesięć lat od wprowadzenia kart płatniczych w Polsce
    From: "Barbara" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mija dziesięć lat od wprowadzenia kart płatniczych w Polsce
    Date: Wed, 12 Mar 2003 10:21:36 +0100

    Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b4lla3$dg0$1@foka.acn.pl...
    > 40 lat po wprowadzeniu pierwszego "plastikowego pieniądza" na świecie w
    > ofercie polskich banków pojawiły się karty płatnicze. Było to równo dziesięć
    > lat temu, na początku marca 1993 roku.
    >
    > Klienci indywidualni mogli wtedy starać się wyłącznie o debetową Visę
    > Classic wydawaną przez Centrum Kart i Czeków Pekao SA. Polacy byli wówczas
    > jedynymi użytkownikami kart w Europie Środkowo-Wschodniej.

    Gdyby to jeszcze byla prawda, ze POlacy byli jedynymi uzytkownikmai kart w Europie
    Sr.Wschodniej...
    Wierutna bzdura!!! Kolezanko...
    Czesi na kazdej stacji metra w Pradze mieli bankomaty, staly takze na ulicach - wiem
    co mowie, bo poslugiwalam sie karta swojego
    kolegi - pamietam tez z jakim strachem poslugiwalam sie ta karta po raz pierwszy....

    A mowiac o rocznicy, to prawie na pewno nalezy powiedziec o kolejnej aferze
    lapowkarskiej, ktorej nikt dotad nie wyciagnal na
    wierzch, totez nikt nie szukal winnych..
    Juz wowczas istnialy karty z procesorem i nawolywano do tego, by w Polsce, ktora
    jeszcze nie jest skazona zadnymi bankomatami,
    instalowac te najnowoczesniejsze, bowiem wowczas nie bedzie problemow z szybka ich
    wymiana na nowoczesniejsze..
    A co zrobiono?
    Zainstalowo wowczas najgorsze z mozliwych...
    Barbara
    [tez lubiaca nowinki, ale sensownie wprowadzane - biedaka nie stac na zle wydany
    pieniadz - a my na kazdym kroku wyrzucamy pelnymi
    garsciami pieniadze w bloto]

    ---