  • 1. Data: 2007-04-24 11:05:12
    Temat: Re: Metribank - wielkie oszustwo ?
    Od: TOMI3012 <t...@w...pl>

    On 20 Kwi, 22:27, "Adam S." <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Art. 2. Bank jest osobą prawną utworzoną zgodnie z przepisami ustaw,
    > działającą na podstawie zezwoleń uprawniających do wykonywania czynności
    > bankowych obciążających ryzykiem środki powierzone pod jakimkolwiek tytułem
    > zwrotnym.
    > Art. 3. Wyrazy "bank" lub "kasa" mogą być używane w nazwie oraz dla
    > określenia działalności lub reklamy wyłącznie banku w rozumieniu art. 2, z
    > tym że: 1) nie dotyczy to jednostek organizacyjnych używających wyrazów
    > "bank" lub "kasa", z których działalności jednoznacznie wynika, że jednostki
    > te nie wykonują czynności bankowych,
> [...]

    POZDRAWIAM
    w ramach wyjaśnień
    1. ART. 2 I 3. faktcznie wyrazy BANK lub KASA są zastrzeżone dla
    Banków jednak zwrócić należy uwagę że nazwą Metribanku jest jedno
    słowo nazwa własna "METRIBANK" a nie wyraz METRI i wyraz BANK co
    oznacza iż ta firma nie stosuje wyrazu bank w nazwie a stosuje pewnego
    rodzaju obejście tego przepisu nazywając się METRIBANK jako jeden
    wyraz. Nie widzę tu naruszenia prawa.
    2. ART 171. 1 ten paragraf wskazuje na odpowiedzialność karną w
    przypadku gromadzenia pieniędzy klienta jeśeli podmiot wykożystywał by
    te pieniądze do udzielania kredytów pożyczek innym podmiotom lub
    jeżeli naraza tach klientów na utratę tych środków. Metribank nie
    świadczy usług polegających na celu gromadzenia środków klienta. Z
    tego co mi wiadomo w jedyną usługą Metribanku która angażuje środki
    Klienta jestusługa metrikonta czyli agencja wpłat w której Klient np.
    nieposiadający rachunku bankowego wpłaca środki celem zapłacenia za
    pośrednictwem Metribanku za swoje rachunki np za prąd czy mieszkanie.
    Jest to ogólnie stosowana praktyka przez istniejące Agencje wpłat a
    Metribank rozbudował tą usługę dodatkowo o możliwość samodzielnego
    podglądu przez Klienta i możliwość zlecania wykonania zapłaty z
    wpłaconych środków bez wychodzenia z domu przez internet. Stało się to
    możliwe dzięki temu ze Metribank wszelkie zlecenia składane przez
    Klienta który podpisze z Metribankiem umowę o świadczenie usług
    pośrednictwa są ewidencjonowane na wyznaczonym do wykonywania zleceń
    Klienta rachunku bankowym należącym do Metribanku.
    Ewidentnie jest to usługa dzięki której Klient ma wgląd na rzetelność
    wykonania zlecenia a co za tym idzie nie ma mowy o próbie oszustwa
    Klienta a wręcz większe uwiarygodnienie rzetelności świadczonych usług
    dla Klienta przez Metribank.

    Jak już wcześniej napisałem nie widzę tu oszustwa a jedynie
    niekompletność niektórych informacji.