  • 1. Data: 2012-08-27 17:54:49
    Temat: [Meritum] PIN bez koperty!
    Od: osa <w...@p...fm>

    Czy wy też dostaliście z Meritum PIN do karty bez koperty?

    http://imageshack.us/photo/my-images/255/pinmer.jpg/

    Nie ma to jak zaoszczędzić 1gr w zamian za poinformowanie świata co to
    za przesyłka. Szkoda, że nie napisali wprost co tam jest... spotkaliście
    się już z taką lekkomyślnością banku?

    Druga sprawa, czy najpierw dostaliście kartę czy PIN? zwykle najpierw
    przychodziła karta, a od Meritum mam PIN, a karty jeszcze nie...

  • 2. Data: 2012-08-27 18:02:49
    Temat: Re: [Meritum] PIN bez koperty!
    Od: "szymek" <t...@U...pl>

    Użytkownik "osa" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Czy wy też dostaliście z Meritum PIN do karty bez koperty?
    >
    > http://imageshack.us/photo/my-images/255/pinmer.jpg/
    >
    > spotkaliście się już z taką lekkomyślnością banku?

    Z PKO BP dostałem identyczną przesyłkę

    > Druga sprawa, czy najpierw dostaliście kartę czy PIN? zwykle najpierw
    > przychodziła karta, a od Meritum mam PIN, a karty jeszcze nie...

    Najpierw karta poleconym, potem PIN j.w.

  • 3. Data: 2012-08-27 19:15:32
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-08-27 17:54, osa pisze:
> [...]
    >
    > Nie ma to jak zaoszczędzić 1gr w zamian za poinformowanie świata co to
    > za przesyłka. Szkoda, że nie napisali wprost co tam jest... spotkaliście

    Zaletą takiego rozwiązania jest to, że od razu wiesz, czy ktoś
    majstrował przy tej "kopercie" czy nie. Wadą, że często u doręczycieli
    pocztowych przesyłki listowe w torbie gniotą się i wyglądają po wyjęciu
    ze skrzynki jak wyjęte "psu z gardła" i może zostać przypadkowo
    naderwana/rozerwana w transporcie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2012-08-27 20:08:06
    Od: "Przemek" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > Druga sprawa, czy najpierw dostaliście kartę czy PIN? zwykle najpierw
    > przychodziła karta, a od Meritum mam PIN, a karty jeszcze nie...

    U mnie przyszla tak samo (tzn bez koperty) a obie przysylki (karta i PIN)
    przyszly razem tego samego dnia. Wyjatkowo głupie rozwiazanie zwlaszcza że
    kartę katywuje się po prostu poprzez pierwszy zakup lub wypłatę z bankomatu.

  • 5. Data: 2012-08-27 20:19:55
    Od: l...@g...com

    > Najpierw karta poleconym, potem PIN j.w.

    U mnie najpierw PIN (list zwykly jw.) i potem karta (list zwykly!)

    to ze pin przychodzi jak przychodzi to nic, ale to, ze karta i PIN ida zwyklymi
    listami jest troche niebzpieczne

    niby karta nieaktywna, ale sie sama aktywuje przy 1 transakcji z tego co wiem...

  • 6. Data: 2012-08-27 20:23:09
    Od: www2 <t...@g...com>

  • 7. Data: 2012-08-27 21:06:05
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-08-27 19:15, Krystek pisze:
> [...]
    > wyglądają po wyjęciu ze skrzynki jak wyjęte "psu z gardła" i może
    > zostać przypadkowo naderwana/rozerwana w transporcie.

    No właśnie, jak listonosz wymęczy kopertę, to zawartość ma szansę być w
    jednym kawałku, a jak przypadkiem naruszy PIN to zabawa w wysyłkę nowego
    murowana... no ale meritek zaoszczędził 1 gr... i to najważniejsze :/

  • 8. Data: 2012-08-27 21:16:31
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-08-27 20:23, www2 pisze:
    > U mnie najpierw PIN (list zwykly jw.) i potem karta (list zwykly!)
    >
    > to ze pin przychodzi jak przychodzi to nic, ale to, ze karta i PIN ida zwyklymi
    listami jest 'troche' niebzpieczne

    Takie rozwiązanie nie jest nowe, kiedyś tylko tak wysyłali karty i PINy
    więc mnie to nie zaskoczyło... ale brak koperty już tak. Jak przychodzą
    dwie koperty to są to dwie koperty, a tak mamy kopertę i bez żadnych
    wątpliwości PIN.

  • 9. Data: 2012-08-27 22:20:50
    Od: "Przemek" <p...@w...pl>

    > No właśnie, jak listonosz wymęczy kopertę, to zawartość ma szansę być w
    > jednym kawałku, a jak przypadkiem naruszy PIN to zabawa w wysyłkę nowego
    > murowana... no ale meritek zaoszczędził 1 gr... i to najważniejsze :/

    A jakby wysyłali tylko kartę, a PIN ustalaloby się samemu przy aktywacji
    przez Internet (jak to jest w innych bankach) to zaoszczedziliby znacznie
    więcej, a na pewno byłoby to zdecydowanie bezpieczniejsze.
    Dziwne - młody bank, prawie wyłacznie intreteowy a rozwiązanie jak w PKO BBP
    w latach 90-tych

  • 10. Data: 2012-08-27 22:53:06
    Od: lukz <l...@v...pl>

> [...]
    >
    > Druga sprawa, czy najpierw dostaliście kartę czy PIN? zwykle najpierw
    > przychodziła karta, a od Meritum mam PIN, a karty jeszcze nie...

    Ale po co w ogole przesylac te piny poczta? W Aliorze przynjamniej jest
    tak, ze po otrzymaniu karty, pin poznaje sie/zmienia po zalogowaniu do
    serwisu, albo telefonie na infolinke..