    From: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mafia wyczyściła konta klientów banku Millenium
    Date: Mon, 10 May 2004 23:45:19 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@p5086767a.dip.t-dialin.net

    "Glenn" <g...@b...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:c7ncjg$7gg$1@news.onet.pl...

    > Z całym szacunkiem. Wyceniasz uczciwość od pewnego progu? Do pensji x
    można
    > być nieuczciwym, a jak pracodawca zapłaci y to stajesz się uczciwy? Fajne
    > poglądy-nie ma co ;-) Czy Twój pracodawca o nich wie
    > ;-))) ?

    widzisz, niestety wbrew temu co Ci wydaje uczciwosc *jako cecha charakteru*
    nie jest cecha zero-jedynkowa.
    dlatego wlasnie mamy w PL np. tylu dresiarzy czy zlodziei.
    gdyby spoleczenstwo bylo bogatsze - zapewniam Cie ze byloby inaczej.

    jest wiele osob (tania wycieczka z tym pracodawca dosc - nigdzie nie
    napisalem ze tyczy sie to mnie), ktore uczciwosc uzalezniaja wobec wlasnego
    statusu majatkowego.
    rzecz oczywista, ze firma ktora placi doskonale nie bedzie tracic np. na
    zlodziejstwie dziurkaczy.

    jestem bardzo daleki od tlumaczenia nieuczciwosci (to Twoja
    nadinterpretacja), w sensie "biedny jest to moze krasc"
    mowie raczej o jej przyczynach.

    jesli ktos zarabia 100k PLN (jak w Twoim przykladzie) to nie bedzie
    ryzykowal doskonalej pracy do jakiegos przekretu - to dla mnie oczywiste.
    jesli placisz ludziom niegodziwie, to liczba potencjalnych zlodziei rosnie.

    dziwie sie ze tego nie dostrzegasz.
    rafal urbanelis