  • 1. Data: 2008-01-24 21:33:25
    Temat: Maestro PayPass - nie udalo mi sie zaplacic :-(
    Od: "jurek.news" <j...@g...pl>

    Witam.

    Chciałem dzisiaj testowo zapłacić kartą Maestro Paypass (Poznań, jedna z
    aptek w Starym B.), niestety, nie udało się - miła pani nie była
    przeszkolona z obsługi terminala, a "pani Magdy, która była na
    szkoleniu" nie było już w pracy :-(((((. Pani zawołała na konsultację
    koleżankę, wyraziła chęć nauczenia się obsługi nowych kart, niestety
    nawet w trójkę nic nie wymyśliliśmy, a kolejka rosła :-))). W końcu
    zapłaciłem tą kartą, ale nie zbliżeniowo, tylko tradycyjnie - w
    terminalu, który miła pani umiała obsłużyć.

    Przypuszczam, że terminale które są obecnie zainstalowane to jest tylko
    pilot (od 12 grudnia do dziś nie przybył - w/g listy na stronie WBK -
    żaden dodatkowy punkt akceptujący te karty), tylko co on pokaże, skoro
    jak już się trafi napalony klient z taką kartą, to panie nie umieją :-((((
    A tak BTW, na chyba 3 stanowiska sprzedające leki i jedną kasę do "nie
    leków" tylko na 1 stanowisku jest terminal obsługujący karty zbliżeniowe.

    Pytanie:
    Wie ktoś, jak obsłużyć taki terminal (nie wyglądał mi na podłączony
    bezpośrednio do kasy)? Wbić z klawiatury kwotę i coś nacisnąc, żeby
    aktywować panel do kart zbliżeniowych? W "normalnym" to wiadomo: sprawne
    przeciągnięcie kartą, wbicie kwoty i "zielony guzik". A jak to się robi
    w terminalu do kart zbliżeniowych?

    Pozdrawiam,
    Jurek.

  • 2. Data: 2008-01-25 20:35:00
    Temat: Re: Maestro PayPass - nie udalo mi sie zaplacic :-(
    Od: Michal Raczko <U...@p...pl>

    Do mnie karta dzisiaj przyszla, a zamowilem 15 grudnia. W najblizszym
    czasie postaram sie wybrobowac no i... oczekuje poszerzenia listy
    punktow akceptujacych te karty - KFC, pizzerie, saloniki prasowe,
    EMPiK-i itp.

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Raczko

  • 3. Data: 2008-01-28 10:45:04
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > czasie postaram sie wybrobowac no i... oczekuje poszerzenia listy
    > punktow akceptujacych te karty - KFC, pizzerie, saloniki prasowe,

    15 grudnia zamówiłeś? Bank ma je w ofercie od 14 stycznia...Zamówiłem 16.01
    MC PayPass i na razie dostałem info, że produkcja kart wstrzymana do połowy
    lutego...Jak dostanę to na pewno przetestuję.

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2008-01-28 11:45:49
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@p...pl> napisał(a):

    > 15 grudnia zamówiłeś? Bank ma je w ofercie od 14 stycznia...

    Nieprawda.
    http://www.kartyonline.pl/niusy.php?id=3594

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 5. Data: 2008-01-28 12:06:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Sty, 11:45, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:
    > Zamówiłem 16.01
    > MC PayPass i na razie dostałem info, że produkcja kart wstrzymana do połowy
    > lutego...Jak dostanę to na pewno przetestuję.

    Prawdopodobnie posiadane resztki chipow trzymaja na wchodzace z
    poczatkiem lutego karty kredytowe bezstykowe.

  • 6. Data: 2008-01-28 14:29:12
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

> [...]
    > MC PayPass i na razie dostałem info, że produkcja kart wstrzymana do połowy
    > lutego...Jak dostanę to na pewno przetestuję.

    To znaczy się, że ja mam swoją Pay Pass w wersji przedpremierowej :)
    Zamówiłem 12 grudnia.

  • 7. Data: 2008-01-30 20:32:45
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > przeciągnięcie kartą, wbicie kwoty i "zielony guzik". A jak to się robi w

    Niestety problem z obsługą (a przede wszystkim przeszkoleniem) jest bardzo
    powszechny. Na terminalu, który widziałem obsługa powinna nacisnąć klawisz
    F3. Wtedy pojawia się lista opcji. Obsługa wciska F2 przy opcji "sprzedaż".
    Ta opcja jednak dotyczy standardowej transakcji. Koeniczne jest wciśniecie
    F3 przy opcji "Sprzedaż RFID". Wtedy już idzie z płatka. Obsługa wpisuje
    kwotę i można przytknąć kartę.
    Inna sprawa, że eService mógłby lepiej nazwać opcje. Kto ze sprzedawców wie
    co to jest RFID? Lepiej było napisać Sprzedaż PayPass, czy Sprzedaż
    bezkontakt.

  • 8. Data: 2008-01-31 22:33:38
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > Inna sprawa, że eService mógłby lepiej nazwać opcje. Kto ze sprzedawców wie
    > co to jest RFID? Lepiej było napisać Sprzedaż PayPass, czy Sprzedaż

    Bardzo latwo sie placi. Podchodzisz do kasy, zamawiasz jadlo w Macu, a potem
    przytykasz karte do odbiornika i po sprawie. Placilem swoja karta z USA, a nie
    polska z BZ WBK i nie bylo problemu.

  • 9. Data: 2008-02-01 07:07:44
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 31 Jan 2008 23:33:38 +0100, kjvirtual napisał(a):

    > Bardzo latwo sie placi. Podchodzisz do kasy, zamawiasz jadlo w Macu
    (...)

    To w "Macu" jest jakieś jedzenie? Nie przesadzaj ;)

    Xenocide

  • 10. Data: 2008-02-01 16:29:07
    Od: V pay <x...@a...pl>

    On 31 Sty, 23:33, "kjvirtual" <k...@g...com> wrote:

    > Bardzo latwo sie placi. Podchodzisz do kasy, zamawiasz jadlo w Macu, a potem
    > przytykasz karte do odbiornika i po sprawie. Placilem swoja karta z USA, a nie
    > polska z BZ WBK i nie bylo problemu.

    Może jakimś cudem trafiłeś na sprzedawcę który potrafił się tym
    obsłuzyć... Ale jak na moje 5 prób jak do tej pory żadna osoba nie
    potrafiła tego zrobić. Udaje mi się czasem poprosić zeby dali mi
    terminal to im to zrobie no ale nie powinni tego robić więc są nie
    chetni do tego.