  • Data: 2002-11-05 21:58:42
    Temat: Re: MULTIBANK - reakcja oddziału na Królewskiej :)
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wlasnie dlaczego ? Oplata 15zl/mc, prawie wszystko platne, %% podobne. Czy
    > dlatego, ze wyplaty z bankomatow VISA GOLD sa za free ? Bo jesli tak to
    > kiepski interes: 15zl + 250zl VG/rok. Jak dla mnie troche drogo. To juz
    wole
    > aqua + e-pakiet lub lepiej aqua + inteligo ;-P

    Huh - jakos wyjatkowe zainteresowanie moim skromnym osadem co do wyboru sie
    zrobilo ;) (nawet na priva ;)

    Pisalem oczywiscie z pozycji "chciejestwa".

    Kilka zdan dotyczace mojego osadu co do tych dwoch kont (z wtraceniami).
    BRE ma bardzo silna pozycje w provate bankingu. Nie grozna mu konkurencja
    innych wielkich bankow, czy takich tuzow jak SG, ktore te banki w Polsce
    jakos tak sobie radza.

    Jesli przegladaliscie przerozne dokumenty - latwo zauwazyc, ze jedna ze
    strategii duzego BRE jest przeniesienie czesci - tych mniej dochodowych
    VIPow do Multibanku, a zostawienie tylko tych baaardz wyjatkowych. Nie wiem
    jak to sie to ma w rzeczywistosci - ale taki byl plan.

    I oferta produkotwa w Multibanku - musi szokowac (o kontach dla mlodziezy
    pewnie slyszeliscie juz? :). Dodajac do tego bardzo rozwiniete kanaly
    elektroniczne - jak dla mnie jest to jedna z najlepszych obecnie ofert na
    rynku.

    No ale dochodzimy do tych kont VIPowskich. Jest niby serwis tylko dla
    Akwarystow - no wlasnie - ale czy poza nim (prywatnie mowiac - na razie za
    duzo mieska to tam nie ma niestety) czyms to konto rozni sie od takiego
    zwyklego? Ano - raczej nie - negocjowalne lokaty czy nizsze oprocentowanie
    kredytow i szybsza decyzja - nie robi na nikim zadnego wrazenia - to oferuje
    _kazdy bank_ posiadajacy konta dla VIPow. Czyli nowum jest tutaj kanal
    internetowy. Nie mamy przypisanego swojego opiekuna - czyli raczej wychodzi
    personal banking nizli private banking.
    Zobaczymy co zaoferuja pozniej - no ale - nie bedzie to nigdy poziom duzego
    BRE (z xdefinicji), ale w tej chwili jest to zwykle konto + kilka dodatkow.

    No a Fortis... Fortis to Fortis (jak to sie mowi ;). Podstawowa roznica to
    ta- ze mamy opiekuna. Widzialem pare razy jak tam pracuja i jak traktuja
    takich klientow - jednak smiem watpic, czy bez osobnego pracownika w
    Multibanku bedzie mozliwe osiagniecie podobnego poziomu obslugi.
    Pl@neta - moze szczytem techniki nie jest ;) ale jak juz kiedys pisalem -
    pracuja nad nowa wersja systemu, poza tym - a od czego ten doradca.

    No i rzecz podstawowa - jesli juz nas stac na bycie klientem Aquariusa czy
    Fortis Gold - coz znacza takie w sumie drobne oplaty?

    Nalezy takze przyjrzec sie tworzonemu wizerunkowi bankow. A przeciez jakze
    sie one roznia. Multi - mlody, dynamiczny, bogaty, nowoczesny, nazwijmy go
    "japiszon"

    Fortis - powaga, elegancja, elita.

    Jednym slowem - w moim odczuciu Fortisowi blizej obslugi duzego BRE, a
    Multibank - jednak to _bardzo wysoki poziom ogolny_ + kilka dodatkow (a na
    razie niezbyt imponujacych).

    Moim zdaniem Multi prezentuje nowy typ kont dla VIPow - i dobrze -
    zauwazcie, ze Pekao SA tez poglebilo segmentacje tego typu klientow. Wlasnie
    dlatego, ze na rynku pojawil sie "nowy" rzut krezusow. Nie mozna ich jeszcze
    zaliczyc do tych ustabilizowanych z pozycja, a trzeba jakos ich
    zagospodarowac. A bycie razem z tymi "zgredami" wplywa ujemnie na
    posrtzeganie calej uslugi private bankingu.

    BRE - jak dla mnie wymyslil cos super - jednak dalej w moim odczuciu -
    wolalbym byc w Fortisie nizli Multi. (no nie kazcie mi wybiegac dalej - bo w
    sumie wyobraznie to ja mam duza ;)))