  • 11. Data: 2016-07-14 14:02:14
    Temat: Re: MCC 4111
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:726cdf01-a143-4f4e-9000-3db0eb1edd65@go
    oglegroups.com...

    W dniu środa, 13 lipca 2016 21:10:43 UTC+2 użytkownik Krzysztof napisał:
    > doplacac do takiej uslugi. Taniej i prosciej zaplacic taki rachunek
    > darmowym
    > przelewem z konta niz uzywac do tego karty kredytowej.
    Ani taniej ani prościej - oczywiście używając do tego darmowej KK citi - bo
    przelewy za rachunki domowe z KK też są tam darmowe - i wykonuje się je
    identycznie jak przelewy z konta (jedyne wymagania to trzeba raz zadzwonić i
    poprosić, żeby konsultant przygotował specjalny szablon - może być wg
    szablonu, który się samemu utworzyło).
    Prościej ew. może być w ten sposób, że nie trzeba uczyć się obsługi drugiego
    ST - ale jak ktoś ma takie problemy, to sam sobie winien.
    ----------------
    Uzywanie SprytnegoBilla ma tylko sens kiedy masz cashback np.Alior T-Mobile
    (do konca lipca), placisz rachunek 500zl , oplata 0,97 zl i zwrot w
    nastepnym miesiacu 25zl. (chyba nie tak trudno zrozumiec po co debetowka do
    oplacania rachunkow).
    Nie kazdy chce miec karte kredytowa, wielu osobom wystarczy debetowa, przy
    niskim oproc oszczednosci zyskiz GP dla KK sa mizerne. Trzeba pamietac o
    spacie KK, czesto bank wymaga odpowiedniego obrotu lub ilosci trans.
    karcianych, zwyczajnie debetowka jest czesto prostszym rozwiazaniem dla
    wielu osob. Wiele bankow jest niechetnych wydaniu KK dla osob w podeszlym
    wieku np. 80lat., czesto brak ubezpieczen kart dla takich osob.

  • 12. Data: 2016-07-14 14:47:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nie tak trudno zrozumieć też, dlaczego alior wyłącza szybkiego billa z cashbacku (tak
    jak kiedyś mBąk wyłączył mTranfer do e-kaktusa ;).
    A czy z tej okazji trzeba będzie też zamykać konta w różowym T, bo analogicznie do
    aliora (konto tzw. internetowe) nawet za zastrzeżoną debetówkę pobierają opłaty przy
    niewyrobieniu limitu ?

    Obaj mamy rację co do KK - tylko że ja wskazuję konkretnie na KK simplicity citka - a
    nie na inne.
    Ta nie ma żadnego z wymienionych problemów (no chyba że 80-latkowie - nie
    sprawdzałem) - nawet spłacać można poleceniem zapłaty (o ile bank, w którym ma się
    konto, nie pobiera za PZ opłat), choć oczywiście największy sens by to miało, gdyby
    można było to PZ ustawić na konto oszczędnościowe.
    Żadnych wymagań obrotu czy liczby transakcji - karta w całości za zero, do tego
    pozwala na darmowe i z GP opłacaniem rachunków domowych.
    A ubezpieczeń to teraz już nie ma prawie do żadnej karty - a np. citek daje dodatkową
    ochronę przed fraudem już powyżej 100zł, a nie tylko powyżej 150 euro.

    Oczywiście KK trzeba umieć używać, inaczej można się nieźle wkopać, także nie jest to
    usługa dla każdego - coś za coś.
    Zyski z GP oczywiście marginalne, na szampana na sylwestra - ale dla mnie ważniejsze
    jest to, że mam "lepszą" kartę, zawsze mam pod ręką sporą kasę, bez zawracania sobie
    głowy stanem RORu, zakupy nie zapaskudzają mi historii RORu. A do tego np. dla mc w
    citku można jeszcze wziąć darmową naklejkę zbliżeniową - noszę ją sobie jako brelok
    przy kluczach, a karta leży sobie bezpiecznie w domu.

    Ale tak, jak pisałem - każdy wybiera sobie to, co mu pasuje - dobrze jednak dzielić
    się doświadczeniami.

  • 13. Data: 2016-07-14 19:47:03
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

[...]
    Co sie tyczy Aliora T, to nie jest tak strasznie, karte zawsze mozna zamknac
    przez net i zadne oplaty nie sa pobierane, trenowalem to wiele miesiecy temu
    przed wprowadzeniem oplat i nowymi promocjami, samo konto jest darmowe, nie
    ma potrzeby zamykania. Alior T to nie tylko konta PLN, ale tez walutowe i z
    karta( juz rozmowa na inny temat). Oferta walutowa Aliora w polaczeniu
    (Alior+ Alior T+kantor) jest interesujaca dla wielu osob, ale to tez rozmowa
    na inny temat.