  • Data: 2005-02-24 16:36:31
    Temat: Re: Lufthansa - oplata za transakcje karta?
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL> szukaj wiadomości tego autora

    AP dnia 02/24/2005 04:54 PM napisał(a) co następuje:

    > Hehe... nawet w tej dyskusji uczestniczylem ... powiem ci tyle, ze jako
    > klient banku nie interesuje mnie czy to jest tranzakcja krajowa
    > zagraniczna czy moze dokonana za posrednictwem banku rozliczeniowego w
    > innej galaktyce.

    A powinno, bo reguluje to regulamin konta i karty, której używasz.

    > Klient podpisal zgode na obciazenie konta na X zlotych
    > i tyle powinno byc pobrane z rachunku (chyba nadal na slipach na samym
    > dole przy podpisie jest formulka mowiaca o zgodzie klienta na obciazenie
    > konta na ww kwote

    No rzeczywiście, znów rozpęta się ta dyskusja :) OCZYWIŚCIE, masz prawo
    żądać, by bank obciążył konto KWOTĄ TRANSAKCJI. Regulamin stwierdza, że
    WSZYSTKIE TRANSAKCJE ZAGRANICZNE są wykonywane w walucie rozliczeniowej
    dla karty, czyli w USD. Konto obciążane jest kwotą będącą równowartością
    kwoty wyrażonej w walucie rozliczeniowej (czyli zawierającej prowizję
    Visy, prowizję banku od przewalutowania) po kursie banku. Transakcja ma
    miejsce w Niemczech (tak podejrzewam, skoro to Lufthansa), walutą jest
    PLN. Lufthansa dostaje dokładnie tyle PLNów, ile płacisz (BYĆ MOŻE
    przeliczonych na EUR, ale to już reguluje umowa Lufthansy z bankiem albo
    CA), CA autoryzuje transakcję na X PLN, Visa przelicza to na kwotę w USD
    (doliczając prowizję), wysyła informację do banku, bank przelicza kwotę
    w USD po swoim kursie na kwotę w PLN i obciąża konto. KONIEC. Jest to
    zgodne z regulaminem konta i karty Inteligo, na który zgadzasz się
    podpisując umowę. Czy to jest ładnie czy nieładnie, praktycznie czy
    niepraktycznie, moralnie czy nie moralnie - inna bajka.

    INNE BANKI w regulaminach stwierdzają, że TRANSAKCJE WYKONYWANE W
    WALUCIE INNEJ NIŻ PLN są przeprowadzane w walucie rozliczeniowej (którą
    jest np. EUR albo USD), więc obciążyłyby konto kwotą równą kwocie
    transakcji równą tej widocznej na stronie www (czyli pierwotną ilość PLNów).

    Nie, nie dam się sprowokować do dalszej dyskusji, a to co napisałem,
    napisałem po to, by inicjator wątku nie musiał grzebać w archiwum :-)

    Marek