  • 101. Data: 2015-11-03 23:37:22
    Temat: Re: Likwidacja tokenów
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 2 Nov 2015 15:36:35 -0600, witek napisał(a):

    > Płaciłeś kiedykolwiek za hotel przelewem?
    > Gdzie?

    Gdy wynajmuję za granica apartamenty, to zaliczkę zawsze płace
    przelewem, a resztę na miejscu gotówką. Jeszcze nie spotkałem
    "ferienwohnungu", który akceptowałby karty płatnicze.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 102. Data: 2015-11-03 23:56:07
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 14:53:55 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Wracając do ZUSu... (ktoś boi się spóźnienia w opłacie składki ZUS)
    [...]
    > Dlaczego ZUS straszy? Dlaczego ktoś na tej grupie boi się ZUSu?!?!
    > (i nie tylko na tej grupie, i nie tylko na grupie...)

    ZUS nie straszy. On ma narzędzia do tego, by obrzydzić życie płatnikowi,
    który spóźnił się z zapłaceniem składki w terminie. Poczynając od
    obowiązku zapłaty zaległej składki *od razu wraz z odsetkami*, a kończąc
    na konieczności złożenia w ZUS-ie podania o przywrócenie terminu
    płatności składki ubezpieczenia chorobowego.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 103. Data: 2015-11-04 01:06:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:

    > W Polsce to chyba jednak kazdy. Z powodu zaniku innych mozliwosci
    > platniczych w dawnych czasach przelew stal sie czyms normalnym.

    U ruskich nawet wódką zapłacisz, ale czy to czegoś dowodzi.

    Sprobuj zapłacić przelwem za pokój w Marriot czy jakieś innej większej
    sieci hoteli.
    Przyznam, że nie wpadłem nawet na ten pomysł, że tak próbować.

    > Oczywiscie pozostaje kwestia zaufania, nie kazdy lubi jak mu klient
    > wyjezdza bez placenia, przelewy jednak troche ida, recepcja nie ma
    > wgladu w konta itp. Ale sie biznes przyzwyczail, ze platnosc to
    > przelewem.

    Chyba biznesik.

    > A druga tez nie dziala, bo skoro pierwsza zawiodla, to duza szansa ze
    > problem z lacznoscia do Polski jest :-)

    A po co ci łączność do płacenia kartą?
    Hotel doskonale wie jak sobie poradzić z kartą offline.

  • 104. Data: 2015-11-04 01:07:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris94 wrote:

    > Gdy wynajmuję za granica apartamenty, to zaliczkę zawsze płace
    > przelewem, a resztę na miejscu gotówką. Jeszcze nie spotkałem
    > "ferienwohnungu", który akceptowałby karty płatnicze.

    przypomne, ze temat dotyczył hoteli a nie dorabiania na wynajmie.

  • 105. Data: 2015-11-04 01:46:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 56393b89$0$22844$6...@n...neostrada.pl

    > ZUS nie straszy. On ma narzędzia do tego, by obrzydzić życie płatnikowi,

    I słusznie. ;)

    https://www.google.pl/search?q=%C5%9Bredniowieczne+t
    ortury&newwindow=1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&v
    ed=0CB8QsARqFQoTCP6pwYy09cgCFUWncgodLZcHBg&biw=1280&
    bih=709

> [...]
    > a kończąc na konieczności złożenia w ZUS-ie podania o przywrócenie
    > terminu płatności składki ubezpieczenia chorobowego.

    Co ZUSowi po strachach?

    -=-

    Idzie zima... Trzeba ścigać niesumiennych...

    http://zus.pox.pl/zus/zus-kupuje-sluzbowe-auta-warun
    ek-wymagany-naped-4x4.htm <-- teraźniejszość ;)

    -=-

    http://zus.pox.pl/zus/luksusowe-limuzyny-dla-urzedni
    kow-zus.htm 27/05/2013
    http://zus.pox.pl/zus/zus-kupuje-kolejne-133-samocho
    dy.htm 27/08/2013
    http://zus.pox.pl/zus/auto-sluzbowe-dla-urzednika-zu
    s-musi-miec-co-najmniej-4-82-metra-dlugosci.htm

    -=-

    http://niezalezna.pl/71712-nowacka-dostala-w-twarz-p
    rawda-od-staruszki-uslyszala-o-komunistycznym-bagazu
    -bandytow

    Nowacka dostała w twarz - prawdą. Od staruszki usłyszała o komunistycznym bagażu
    bandytów

    Reprezentuje Pani partię, która moich rodziców niszczyła, którym głowy pościnała w
    katowniach

    Jeden z komunistycznych zbrodniarzy, o których mówiła mieszkanka Kłodzka, został
    wczoraj
    pochowany z honorami na Powązkach Wojskowych w Warszawie. Przeciwko honorom dla
    Stanisława
    Kociołka pochowanego wczoraj w panteonie narodowym Polaków na warszawskich
    Powązkach
    Wojskowych protestowało kilkadziesiąt osób. Uczestnicy manifestacji trzymali m.in.
    zdjęcia zamordowanych 17 grudnia 1970 r. stoczniowców.

    To nie jest sprawa mieszkańców Trójmiasta, my tu w Warszawie też przeżywaliśmy to,
    co się
    działo na Wybrzeżu. Nie mogliśmy nawet używać w oficjalnych rozmowach w pracy
    określenia
    ,,kat wybrzeża", teraz znowu plują nam w twarz chowając go tu, gdzie powinni leżeć
    nasi
    bohaterowie - mówił jeden z protestujących, którzy przyniósł na Powązki zdjęcia
    zamordowanych 17 grudnia 1970 r. stoczniowców, zastrzelonych przez oprawców z LWP.

    http://niezalezna.pl/71658-milczacy-protest-na-pogrz
    ebie-kata-wybrzeza-pluja-nam-w-twarz-chowajac-go-tu

    Milczący protest na pogrzebie "kata wybrzeża": Plują nam w twarz chowając go tu

    Kilkadziesiąt osób protestowało przeciwko honorom dla Stanisława Kociołka
    pochowanego
    dzisiaj w panteonie narodowym Polaków na warszawskich Powązkach Wojskowych.
    Uczestnicy
    manifestacji trzymali m.in. zdjęcia zamordowanych 17 grudnia 1970 r. stoczniowców.

    Kociołek, jako wicepremier rządu PRL, konsekwentnie nakręcał spiralę prowokacji...
    Najpierw 14 grudnia 1970 r. o 15.50 wspólnie z I sekretarzem KW PZPR w Gdańsku
    Alojzym
    Karkoszką i komendantem wojewódzkim MO płk Romanem Kolczyńskim podejmował decyzję
    o skierowaniu na ulice Gdańska wojska i kompanii ZOMO. Później 15 grudnia o godz.
    20.00 gdańska telewizja wyemitowała przemówienie wicepremiera Kociołka, który całą
    winą za zaistniałą sytuację na Wybrzeżu obarczył robotników i wezwał wszystkich do
    powrotu do pracy ,,od jutra, od zaraz". 16 grudnia Kociołek powtórzył swój apel.
    Znów
    za pośrednictwem telewizji i radia Kociołek oznajmił, że ,,niemożliwe jest
    odwrócenie
    podjętych decyzji" i wezwał wszystkich do podjęcia pracy. 17 grudnia 1970 r.
    idących
    do pracy ludzi powitały serie z karabinów bandytów z LWP.- przypomniał na swojej
    stronie facebookowej Sławomir Cenckiewicz, autor książki ,,Gdański Grudzień"

    ,---------------------------------------------------
    -----------------------------------.
> [...]
    swojej |
    | stronie facebookowej Sławomir Cenckiewicz, autor książki "Gdański Grudzień"

    '---------------------------------------------------
    -----------------------------------'

    ZTCW wśród strzelców byli także snajperzy -- nie strzelali ,,przed siebie'' czy ,,w
    górę'',
    ale strzelali tak, aby zabijać. W pewnym sensie nawet bezgłośnie, bo ponoć minęło
    trochę
    czasu, zanim **zmierzający do pracy** ludzie zorientowali się, że idący obok nich nie
    potknęli się, ale upadli trafieni kulami karabinowymi.

    Jaruzelski przyznawał się do tego, że ,,niedostatecznie mocno'' (jakoś tak to
    określił)
    protestował przeciwko użyciu wojska. Nigdy nie był z tego sądzony przez ludzi --
    brakło
    mu serca. Prochy jako pochowano jako prochy bohatera! W istocie to właśnie Jaruzelski
    był odpowiedzialny za podjęcie decyzji o zabijaniu ludzi idących spokojnie do pracy.
    Zamieszki i protesty gasły -- zbliżała się ostatnia chwila, w której można było
    postrzelać do ludzi jak do kaczek...

    Za tę zbrodnię (ale i za lata wcześniejsze?) Jaruzelskiemu szykowano stryczek.
    W 1980 do głosu doszli ludzie ,,Solidarności'', których Jaruzelski pokonał
    (jako dyktator PRLi) stanem wojennym -- nielegalnym. (chodzi o obrady sejmu)

    10 lat temu do głosu doszli bracia Kaczyńscy, ale nie udało się im nawet
    osądzić zbrodniarza, choć ci panowie optowali za wprowadzeniem kary śmierci...

    -=-

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Grudzie%C5%84_1970

    -=-

    ZUS to pozostałość pośpiechu negocjacji przy Okrągłym Stole.
    IMO warto ją (tę pozostałość) jak najszybciej zlikwidować.
    Oczywiście tak, aby nie stracili na tym świadczeniobiorcy ZUSu!

    ZUS nie jest kopalnią pieniędzy, nie jest producentem pieniędzy itd...
    ZUS zabiera jednym i daje innym. (przy okazji biorąc sobie!!) Kiedyś
    miało to sens, bo był rzeczywisty przyrost naturalny i szybki rozwój
    wszystkiego dookoła. Dziś wnuki niekoniecznie zarobią na swych przodków.

    I na pewno ZUS niczego nie doda, lecz zabierze!
    (parujące miliardy, setki milionów co rok na ,,system informatyczny'',
    ustawiane przetargi, premie, nagrody, wyjazdy, wysokie wynagrodzenia...)

    Aby było jasne -- nie chwalę także OFE.

    -=-

    Pozostał jeden z braci Kaczyńskich -- i jeden Tupolev?
    IMO Stwórca Wszechrzeczy potrafi ,,latać'' wszelkimi
    samolotami, a nawet potrafi ,,radzić sobie'' bez samolotów...

    IMO 500 złotych na dziecko oznaczać będzie nie datek, lecz zabór -- wyjaśnia
    to do znudzenia Korwin. Może nie warto drażnić banków i hipermarketów?... Może
    warto poświecić czas na walkę przeciwko ZUS i innym patologiom bolszewickim?
    (choćby przywilejom sędziowskim?)
    Obecna Rzeczpospolita Polska to państwo bezprawia! Może warto budować tutaj
    prawo, zamiast uganiać się z siekierą za tymi, którzy zarabiają pieniądze?...

    Może warto tak zbudować podatki, aby nie było możliwości oszukiwania Fiskusa,
    zamiast dzielić sklepy na duże i małe? Co wtedy, gdy sklep podzieli swoją
    powierzchnię na stosowne fragmenty? Samochody mają silniki mieszczące się co
    do ułamków centymetrów sześciennych w pewnych zakresach... Czy nie będzie tak
    z hipermarketami? Czy pomiędzy różnymi ;) hipermarketami muszą być ściany działowe?

    Może warto naprawdę odbudować polskość na tych ziemiach -- niezbyt ;) polskich?
    Może warto pomyśleć o naprawie szkód, zamiast napadać na banki i sklepy?...

    Banki ,,polskie'' nie są polskie. Co wówczas, gdy wezwą na pomoc swoje mamy? ;)
    (a od tych mam zależą polskie finanse!!!)

    ,,Poradzimy'' sobie sami? Putin zadarł ze ,,światem''...
    Nie zbrojnie, ale gospodarczo jest kładziony na łopatki, choć ma:

    silna armię, ogromne terytoria, tanią siłę roboczą, gaz i inne
    bogactwa naturalne oraz dobre stosunki i z wrogami tegoż świata,
    i z przyjaciółmi swych przeciwników...

    -=-

    Może warto z hipermarketami i bankami po prostu dogadać się?

    Na pewno nie warto dogadywać się z wierchowiną ZUSu i innymi bolszewikami.
    Nie warto przymykać oczu na łajdactwa poprzedników bez względu na ich
    miauczenia i obietnice poprawy...

    -=-

    ZUS niczego nie daje -- ZUS jest redystrybutorem dóbr.
    ZUS gniecie polskie firmy (kontrolami, których owoce zabiera sobie -- było
    o tym na grupach) i ,,nie straszy'', lecz ,,używa instrumentów'' i ,,ma
    narzędzia''...

    [do wywlekania jelit z wnętrza żyjącego człowieka]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 106. Data: 2015-11-04 13:14:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:
> [...]
    >większej sieci hoteli.
    >Przyznam, że nie wpadłem nawet na ten pomysł, że tak próbować.

    Ja tam widze, ze organizuja sluby i konferencje - to mysle za taka
    wieksza impreze spokojnie zaplace przelewem :-)

    Aczkolwiek stronie sie nie chwala, strona korporacyjna.

    >Chyba biznesik.

    Biznes od dawna placil przelewem.
    No moze w niektorych krajach to czek wysylal w kopercie.

    Oczywiscie powazne kwoty, a nie tam jakies drobne w delegacji :-)
    Ale Marriott u nas chyba starszy niz karty kredytowe w polskich
    bankach, to tez sie musial przyzwyczaic.

    >A po co ci łączność do płacenia kartą?
    >Hotel doskonale wie jak sobie poradzić z kartą offline.

    Ano wie, ale czy zaufa, jesli terminal odrzuca karte ...

    J.

  • 107. Data: 2015-11-04 23:02:23
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-10-30 o 16:26, J.F. pisze:

    > Najlepsze bylyby dwie opcje autoryzacji - sms, ale alternatywnie np
    > kodem z listy.
    > Niestety - banki o tym nie chca slyszec.

    Nic dziwnego, sms może być użyty do podpisania zlecenia, kod z listy nie
    może.

  • 108. Data: 2015-11-05 01:44:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" n12sfl$r3h$...@d...me

    > zalezy od banku.

    Można założyć wiele kont [pobrać wisienki] i zdewersyfikować -- część
    autoryzacji via SMS, część na zdrapkę, trochę z tokenami... Można tez
    przelać z cudzego konta. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 109. Data: 2015-11-05 01:45:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" c...@g...co

    > Np brak mozliwosci zarzadzania kontem i brak mozliwosci
    > zaplacenia na stacji benzynowej, na lotnisku czy w hotelu :-)

    : Utrata telefonu blokuje możliwość używania/płacenia kartą?

    Bardzo skutecznie, o ile razem z telefonem stracisz karty. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 110. Data: 2015-11-05 02:11:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" d...@g...co

    > No dobra, z rodzina, z polska wycieczka, nie powinno byc problemu ...
    > zaraz po odkryciu kradziezy ...

    : Budka tel, hotel itp

    IMO policja mogłaby zajmować się takimi zgłoszeniami.
    Pod numerem 112 przyjmowano by zgłoszenie i przekierowywano
    by do odpowiedniego operatora, o ile taki by przyjmował
    zgłoszenia (białkomatem czy innym automatem) 24 godziny
    na dobę i 7 dni w tygodniu.

    Operator żądałby numeru telefonu i uzgodnionego hasła
    numerycznego stukanego w klawiaturę telefonu...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'