  • 1. Data: 2014-03-21 17:59:15
    Temat: Lider przeliczników jest tylko jeden ;)
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Właśnie kupowałem bilety samolotowe na szeratona przestworzy czyli
    Ryanair. Pamiętam dobrze, że czycha tam na kupującego wiele pułapek,
    zapadek i wilczych dołów. Jednak to co zobaczyłem przy przeliczniku
    wprawiło mnie w dobry humor także zacytuję:

    ---
    Fri, 21 Mar 2014 16:38:14 GMT
    Kurs wymiany 4.4850194 na 30.59 EUR = 137.2 .
    Jeśli nie zgadzasz się z kursem wymiany waluty, odznacz poniższe pole.
    Kurs walutowy tej transakcji jest gwarantowany i nie będzie podlegać
    wahaniom.
    Jeśli odznaczysz poniższe pole, kurs walutowy tej transakcji nie
    zostanie zagwarantowany przez Bank i podlegać będzie wahaniom walutowym.
    Wszelkie dodatkowe koszty z tym związane będą pokryte przez pasażera.
    Po dalsze informacje dotyczące gwarantowanych kursów walutowych, prosimy
    zapoznać się z naszymiWarunkami i Postanowieniami. Zalecamy nie
    odznaczanie poniższego pola, w ten sposób będziesz miał pewność, że kurs
    walutowy jest zagwarantowany.
    ---

    No cóż było nie było nawet Citek wymięka w przedbiegach :)

    Xenocide

  • 2. Data: 2014-03-21 18:08:05
    Temat: Re: Lider przeliczników jest tylko jeden ;)
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Kurs wymiany 4.4850194 na 30.59 EUR = 137.2 .

    i postąpiłeś tak jak sugerowali? ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2014-03-21 18:59:17
    Od: Raff <r...@i...pl>

    xbartx pisze:
    > No cóż było nie było nawet Citek wymięka w przedbiegach :)

    Zaiste :)

    Przy okazji, wkrótce na "króla" przeliczników zostanie mianowany BZWBK.
    Wkrótce (od. 9.06.) wprowadza on zmiany w TOiP skutkujące prowizją za
    przewalutowanie w wysokości 2,8% od każdej transakcji w walucie innej niż waluta
    rachunku karty (każdej karty: Visa i MC). Z tego co pamiętam BZWBK przeliczał
    transakcje po kursach ze swojej tabeli kursów np. dzisiaj kurs sprzedaży EUR to
    prawie 4,34. Jak jeszcze dojdzie 2,8% prowizji to kurs będzie ponad 4,46. To się
    nazywa posunięcie na "miarę Santandera".

  • 4. Data: 2014-03-21 20:12:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 21 Mar 2014 18:59:17 +0100, Raff napisał(a):

> [...]
    > prawie 4,34. Jak jeszcze dojdzie 2,8% prowizji to kurs będzie ponad 4,46. To się
    > nazywa posunięcie na "miarę Santandera".

    Tak BTW: BZWBK chyba zaczął golić klientów byłego KB. Mam tam konto
    firmowe, gdzie za 15zł/mies. jest m.in. bezpłatna debetówka. Właśnie
    skroili dodatkowe 9zł za kartę. Całe szczęście, że to konto potrzebuję
    jeszcze tylko przez miesiąc.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2014-03-21 22:50:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawie 4,34. Jak jeszcze dojdzie 2,8% prowizji to kurs będzie ponad 4,46. To się
    > nazywa posunięcie na "miarę Santandera".

    Tylko czy to sie utrzyma - tzn "po kursach swojej tabeli" i to jeszcze
    sprzedazy.
    Bo o ile dobrze zrozumialem niedawne komunikaty, to teraz Visa chce
    stosowac swoje kursy srednie + dodatkowe 3%.
    W tej sytuacji 2.8% to calkiem dobra oferta.

    Czyzby i MC poszedl w slady Visy ?

    J.

  • 6. Data: 2014-03-22 02:27:40
    Od: jn <j...@g...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    > stosowac swoje kursy srednie + dodatkowe 3%.
    > W tej sytuacji 2.8% to calkiem dobra oferta.

    To BZWBK zadecydował o zmianie zasad przeliczania transakcji walutowych. Nikt z
    VISY, ani z MC, nie narzucił BZWBK sposobu rozliczeń. Zresztą BZWBK to nie jest
    jedyny bank stosujący do rozliczeń transakcji walutowych kartą własną tabelę
    kursów, zamiast tabeli VISY lub MC.

  • 7. Data: 2014-03-22 10:14:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 21.03.2014 18:59, Raff pisze:

    > Jak jeszcze dojdzie 2,8%
    > prowizji to kurs będzie ponad 4,46. To się nazywa posunięcie na "miarę
    > Santandera".

    No jeżeli nawet to i tak lidera nie pokonają, muszą się jeszcze trochę
    podszkolić.

    Xenocide

  • 8. Data: 2014-03-22 10:16:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 21.03.2014 18:08, RobertS pisze:

    > i postąpiłeś tak jak sugerowali? ;-)

    Taaa odznaczyłem ptaszka mimo tych gwarancji szeratona-rajana. W ogóle
    to oczywiście bym się naciął, bo teraz jest to sprytnie w tekście ukryte
    ale wiedziałem, że przed kliknięciem kupuj muszę dokładnie przeszukać
    stronę i znaleźć każdą pułapkę.

    Xenocide

  • 9. Data: 2014-03-22 11:01:53
    Od: jn <j...@g...pl>

    xbartx pisze:

    > No jeżeli nawet to i tak lidera nie pokonają, muszą się jeszcze trochę podszkolić.

    Ale wśród instytucji bankowych w PL, to chyba "konkurs" wygrają? ;)

  • 10. Data: 2014-03-22 11:28:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "jn" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    xbartx pisze:

    >Ale wśród instytucji bankowych w PL, to chyba "konkurs" wygrają? ;)

    mBank:
    http://www.mbank.pl/pobierz/oplaty/taryfa-osobyfiz-2
    014-02-21.pdf
    ma 3% prowizji dla wypłat debetówką za granicą z eKonta.
    Nie znam dokładnych niuansów przeliczeń, ale widać, że nie jest bez szans w
    tym konkursie.
    P.G.