  • 1. Data: 2008-03-29 22:07:16
    Temat: Lichwiarze maja nowe pomysly na swoj proceder
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Po zniszczeniu meribanku w ktorym mialem swoj maly udzial.

    Dzis czas zniszczyc kolejny psi lichwiarski pomiot "ekspres kasa"

    Lichwiarze maja sie dobrze

    W pewnym brukowcu natrafiłem na zadziwiająca reklamę. Firma Ferratum
    "klony" pod brandem "ekspres kasa" prowadzi pożyczki przez SMS. Ale nie
    technika wywołała zdumienie. Koszt pożyczki 15 dniowej to skromne 30% od
    sumy pożyczki. Tak tak, daje to nam ponad 700% rzeczywistego
    oprocentowania w skali roku .

    ..... Wprowadzono ciekawą konstrukcje tego geszeftu. Klient zawiera
    DWIE umowy, czyli zawiera umowę pożyczki z Ferratum Finance sp. z o.o.
    koszt pozyczki to 1,89zł,

    oraz umowę operatorską z Ferratum Polska sp z o.o. , która jako
    "operator"nie ma nic wspólnego z pożyczka i nie ona jej udziela koszt
    obslugi 58,11zł

    Wiecej na http://inwestowanie.org.pl/wp/?p=28

    Rowniez tam o dalszych losach interwencji w UOKIK jak tylko dostaniemy
    odpowiedz. W sredniowieczu by ich wybatozyli za lichwe

  • 2. Data: 2008-03-30 11:45:22
    Temat: Re: Lichwiarze maja nowe pomysly na swoj proceder
    Od: C...@g...com

    Znaczy sie z czystej i niczym nie wymuszonej uprzejmości donosisz do
    prokuratury ? Bez komentarza :/

  • 3. Data: 2008-03-30 15:13:58
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    C...@g...com wrote:
    > Znaczy sie z czystej i niczym nie wymuszonej uprzejmości donosisz do
    > prokuratury ? Bez komentarza :/

    Tzn? Jeżeli dzięki niemu choć jednej osobie oszczędzone zostaną stresy z
    powodu naiwnego zawierzenia firmie działającej w kontrowersyjny sposób,
    to tylko pochwalić. Dzwonienie na pogotowie ratunkowe lub straż pożarną
    też nazywasz donosem? Bez komentarza :-P

    --

    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2008-03-30 18:41:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <C...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Znaczy sie z czystej i niczym nie wymuszonej uprzejmości donosisz do
    prokuratury ? Bez komentarza :/

    Znaczy, jak zobaczysz przez okno, jak sasiad posuwa swa 10-letnia corke, to
    tez nie ma szans, bys zadzwonil na 997?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2008-03-30 19:22:11
    Od: C...@g...com

    On 30 Mar, 17:13, WitCha <c...@d...vito> wrote:

    > Tzn? Jeżeli dzięki niemu choć jednej osobie oszczędzone zostaną stresy z
    > powodu naiwnego zawierzenia firmie działającej w kontrowersyjny sposób,
    > to tylko pochwalić.
    Z info wynika że chodzi o o wysokość oprocentowania pożyczki a nie o
    sposób działania firmy. Przepis o ograniczaniu wysokości odsetek jest
    imo głupi i szkodliwy, efekt jest taki że firmy szukają jak by go tu
    zgodnie z prawem obejść - niektóre maja lepszych prawników niektóre
    gorszych, a płacą za to zawsze klienci. W końcu można tu przywołać
    przykład
    Robienie donosu na podstawie reklamy prasowej (bo o tym, ze widział
    dokumenty autor nie wspomina) jest nieco dziwne.

    > Dzwonienie na pogotowie ratunkowe lub straż pożarną
    > też nazywasz donosem? Bez komentarza :-P
    Z litości przemilczę ten fragment i post niejakiego SDD (nie chcę
    schodzić poniżej pewnego poziomu).

  • 6. Data: 2008-03-31 05:05:14
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    C...@g...com pisze:
    > Znaczy sie z czystej i niczym nie wymuszonej uprzejmości donosisz do
    > prokuratury ? Bez komentarza :/

    Glupie pytaniem z czystej i niczyjm nie wymuszonej uprzejmosci tepilem
    Metribank prowadzony przez zespol ex discopolo, tak samo bede tepil
    lichwe na RRSO 13852%

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 7. Data: 2008-03-31 05:07:34
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    C...@g...com pisze:

> [...]
    > sposób działania firmy. Przepis o ograniczaniu wysokości odsetek jest
    > imo głupi i szkodliwy, efekt jest taki że firmy szukają jak by go tu

    Pozyczka 200zl na 15 dni w ktorej odsetki wyniosza 60zl to zlamanie
    ustawy i grozi za to 2 lata wiezienia. I niech sie tym zajma wlasciwe
    organy i wyjasnia jak takie cuda sa mozliwe. O ile przy krotkich
    pozyczkach ustawa antylichwiarska jest nadmiernie restrykcyjna to z
    drugiej strony RRSO 13852% to jest jawne zlodziejstwo.

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 8. Data: 2008-03-31 07:32:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Pozyczka 200zl na 15 dni w ktorej odsetki wyniosza 60zl to zlamanie
    > ustawy i grozi za to 2 lata wiezienia. I niech sie tym zajma wlasciwe

    Tyle że legalnie na 2 tygodnie od tych 200zł można by pobrać
    maksymalnie 2zł odsetek. Czyli transakcja byłaby nieopłacalna. I jest to
    dowód, że ustawa jest bublem.

    Istnieją bowiem ludzie, którzy naprawdę szybko chcą dostać pożyczkę.
    Widziałem reklamę i jest w niej jasno napisane ile to kosztuje. Wszystko
    ma swoją cenę. Jeśli uważasz, że ktoś obcej osobie pożyczy 200zł na 2
    tygodnie za 2zł, to jesteś po prostu naiwny.

    Natomiast dzięki tej ustawie ludzie ci nie mogą, choćby chcieli,
    otrzymać takiej pożyczki.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-03-31 07:57:58
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tyle że legalnie na 2 tygodnie od tych 200zł można by pobrać
    > maksymalnie 2zł odsetek. Czyli transakcja byłaby nieopłacalna. I jest to
    > dowód, że ustawa jest bublem.

    Za to pobranie 60zl jest swietnym interesem na ludzkich potrzebach.

> [...]
    > ma swoją cenę. Jeśli uważasz, że ktoś obcej osobie pożyczy 200zł na 2
    > tygodnie za 2zł, to jesteś po prostu naiwny.

    Co z tego ze jasno, systemy argetynskie tez sa jasne, a nawet gra w trzy
    karty czy to tez jest ok ?

    > Natomiast dzięki tej ustawie ludzie ci nie mogą, choćby chcieli,
    > otrzymać takiej pożyczki.

    To nie jest pozyczka to jest lichwa w naczystszej postaci.
    Spoko na kokosie by dostali :)

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 10. Data: 2008-03-31 08:08:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Za to pobranie 60zl jest swietnym interesem na ludzkich potrzebach.

    Nie rozumiem Cię, żyjesz jeszcze mentalnie w socjaliźmie? W pierwszym
    lepszym supermarkecie jest mnóstwo towarów w cenie 200zł, niektóre w
    superpromocji, na których zysk dla sklepu wynosi ponad 60zł. Uważasz, że
    powinno być to zakazane?

    > Co z tego ze jasno, systemy argetynskie tez sa jasne, a nawet gra w trzy
    > karty czy to tez jest ok ?

    Zwykle systemy argentyńskie oraz gra w trzy karty miały elementy
    oszustwa (obietnica szybkiej wypłaty w systemie, albo brak "trzeciej
    karty" w grze) i to powinno być zakazane. Ale jeśli warunki są uczciwie
    przedstawione, to nie powinno być zabronione.

    Podobnie tutaj: 200zł pożyczki, 60zł kosztów. Bez małych liter. Jak
    ktoś nie chce, brać nie musi. Nie oczekujesz chyba, że ktoś pożyczy
    komuś 200zł za 2zł? Tutaj alternatywą nie jest transakcja zgodna z
    ustawą antylichwiarską, tylko brak transakcji. A więc brak zaspokojenia
    potrzeby posiadania 200zł. Niekiedy bardzo ważnej potrzeby.

    > To nie jest pozyczka to jest lichwa w naczystszej postaci.
    > Spoko na kokosie by dostali :)

    Lichwą można nazwać pobieranie wygórowanych odsetek. To, że ustawa
    nazywa lichwą 3zł odsetek od 200zł za dwa tygodnie, to nie oznacza, że
    jest to w rzeczywistości lichwa. Ryzyko takich pożyczek jest spore, to i
    cena jest odpowiednia.