  • Data: 2002-04-18 11:54:55
    Temat: Re: Kupuje mieszkanie - w czym proponujecie kredyt?
    Od: "Lookas" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a9m7h9$964$1@news.onet.pl...
    > Nikt jeszcze nie odpisał, to moze ja :-).

    Dzieki ;)

    > Na krótki okres (2-3 lata) to bym wziął w PLN (sam tak zrobiłem), a na
    długi
    > w EURO.

    Hehe, kredyt mieszkaniowy na 2-3 lata??? dreamer! Biore na 15 lat.

    > Co do CHF, to poza drobnymi szczegółami, oscyluje wokół EURO, więc wsio
    ryba
    > :)
    > Moim zdaniem branie kredytu w walucie, to dzielenie się zyskiem z bankiem,
    > przejmując całe ryzyko kursowe na siebie.

    No wiec wlasnie, to ryzyko to nie wiem czy nie jest ponad moje sily. Budzic
    sie co rano i przed myciem zebow sprawdzac jak stoi CHF :)) chyba nie dla
    mnie. A tak stale zlecenie w banku i hulaj dusza... tylko ze wtedy (PLN)
    raty sporo wieksze niz w walucie.

    > Ale niestety często trzeba wziąć w walucie, bo w PLN nie ma się
    > wystarczającej zdolnosci kredytowej.

    Z tym akurat nie mam problemu, wiec mam dylemat.

    > Przelicz dokładnie prowizje, ubezpieczenie, koszty kupna/sprzedaży walut
    dla
    > PLN i waluty.
    > Weź pod uwagę, że stopy na zachodzie raczej już nie spadną, a w Polsce
    > raczej spadną.

    Nie wiem, ja sie na tym nie znam i jest to dla mnie jak wrozenie z fusow.

    > Pozdrawiam. Wybór należy do Ciebie :). Pisał zwolennik kredytu w PLN.

    Ja w ciagu ostatniego tygodnia tez powoli staje sie zwolennikiem PLN.

    Pozdrawiam.

    Lookas