  • 1. Data: 2013-11-22 11:32:42
    Temat: Krótki wyjazd do UK a konto walutowe
    Od: a...@g...com

    Witam

    Do tej pory nie miałem konieczności płacenia zagranicą (oprócz kilku niedużych
    zakupów w Amazonie), ale szykuje mi się kilka parodniowych wyjazdów do UK.

    Pytanie brzmi - jakie rozwiązanie będzie najbardziej korzystne, żeby nie tracić na
    prowizjach i przewalutowaniach? Domyślam się, że przyda mi się karta z rozliczeniem w
    GBP, do tego automatycznie potrzebne pewnie konto walutowe?

    Obecnie mam konto w mBanku, Getinie i Alior Sync.

    Adam

  • 2. Data: 2013-11-22 11:48:10
    Temat: Re: Krótki wyjazd do UK a konto walutowe
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 22 Nov 2013 02:32:42 -0800 (PST), a...@g...com
    wrote:

    >Do tej pory nie miałem konieczności płacenia zagranicą (oprócz kilku niedużych
    zakupów w Amazonie), ale szykuje mi się kilka parodniowych wyjazdów do UK.
    jeśli limity nie są przeszkodą, to może prepaid z BZWBK albo od
    Cinkciarza (też z BZWBK, ale można zasilać taniej).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2013-11-22 14:18:35
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    W mBank walutowe gratis i karta gbp na rok gratis. Gbp kupujesz w dowolnym kantorze
    internetowym i już. Sprawdzone, działa, bezpłatne.

  • 4. Data: 2013-11-22 16:46:36
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 22 Nov 2013 02:32:42 -0800, adam.korbiela napisał(a):

> [...]
    > walutowe?
    >
    > Obecnie mam konto w mBanku, Getinie i Alior Sync.

    Możesz też po prostu kupić funty i tylko nimi płacić, skoro to wyjazdy
    parodniowe - no chyba że zamierzasz dużo wydać i to koliduje.
    Według tego co podaje Getin na swoich stronach ich karty są przeliczane
    bezpośrednio z danej waluty na złotówki po kursie VISA/MC. Jak jest w
    praktyce to Ci nie powiem, bo nie mam ich karty. Na weekend się szykuje
    definitywne zamknięcie Getbanku i przeniesienie do Getin, więc za jakiś
    czas na pewno to sprawdzę.

    Xenocide

  • 5. Data: 2013-11-23 20:22:14
    Od: em <e...@g...com>

    Zdaje się, że tylko Visy w Getinie są rozliczane bezpośrednio wg kursu Visy.

    W przypadku MC "Operacje dokonane w euro przeliczane są bezpośrednio na złote polskie
    według kursu walut Banku, natomiast Operacje dokonane w pozostałych walutach obcych,
    przeliczane są najpierw z tej waluty na euro przez organizację
    MasterCard według kursu tej organizacji, a następnie przeliczane są z euro na złote
    polskie według kursu walut Banku." Tak napisali w regulaminie kart.

  • 6. Data: 2013-11-23 22:53:06
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    wrote:

    >jakie rozwiązanie będzie najbardziej korzystne, żeby nie tracić na prowizjach i
    przewalutowaniach? Domyślam się, że przyda mi się karta z rozliczeniem w GBP, do tego
    automatycznie potrzebne pewnie konto walutowe?
    https://kantor.aliorbank.pl/info/karty-walutowe - karta w GBP

    WAM

  • 7. Data: 2013-11-24 11:15:31
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 11:22:14 -0800, em napisał(a):

> [...]
    > następnie przeliczane są z euro na złote polskie według kursu walut
    > Banku." Tak napisali w regulaminie kart.

    Zaglądnąłem szybko do cennika i wypłata z bankomatu zagranicą kosztuje
    sporo, także dobry przelicznik niewiele tu pomożesz, niestety.

    Xenocide