    From: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt z mBanku.
    Date: Sun, 3 Feb 2002 18:16:29 +0100

    news:0234.0000089a.3c5d12a1@newsgate.onet.pl...
    > logiki i matematyki.
    > >

    > No to lekcja pierwsza -przejdź się w przyszły poniedziałek do oddziału PKOBP.
    > To zastanawiające , żeby bank o tak wielkich kosztach oferował większy limit
    > kredytowy dla tych samych wpływów i niższe oprocentowanie o 2,5-3 pkt % od
    > rzekomo genialnego mBanku.
    > Obniżka w PKOBP przy okazji zmusi też inne banki do jakiś działań.
    > Właściwie PKOBP i Pekao SA dyktują warunki na rynku i chyba paradoksalnie
    > dobrze, że PKOBP nie sprzedano jeszcze jakiemuś inwestorowi, bo kredyty dalej
> [...]

    Słuchaj krasnalku, jakoś nie widzę nauki w Twoim przykładzie. Może zacytuję od
    początku:

    Użytkownik "Andrzej Komisarski" <a...@t...net.pl.usun> napisał w wiadomości

    > Ciągle piszecie na temat mbanku "niskie oprocentowanie",
    > "znowu obniżyli %", itd, itp.
    > No to macie teraz wysoki procent i nie narzekajcie.

    To, że jakiś bank, który - dzięki temu, że jest molochem i może sobie straty w
    jednym miejscu zrekompensowć zyskami z drugiego miejsca, choć to nie temat na ten
    wątek - ma niższe oprocentowanie zadłużenia w ROR-ze (nie sprawdzałem) niż mBank,
    to nie znaczy, że zacytowani powyżej dyskutanci mają rację w przytoczonych
    wypowiedziach. A chociażby dlatego, że dwa inne potężne banki, Pekao SA i ING BS,
    nie chcą jakoś podporządkować się przytoczonym wyżej wypowiedziom. Zawsze bowiem -
    jak w mojej poprzedniej wypowiedzi - 18,40<18,90; 18,40<19,50; 18,40<20,75. Poza tym
    zwróciłem uwagę, że opluwany mBank ma minimalną prowizję za uruchomienie, obsługę i
    podwyższenie limitu nie wyższą niż przywołany ING BS, który to bank nie tak dawno
    temu podniósł sobie tą prowizję drastycznie, bo pięciokrotnie.
    Zaś co do dyktowania warunków oprocentowania przez na przykład Pekao SA-
    rzeczywiście Twój przykład jest zajebisty: oprocentowanie depozytów dla Eurokonta, o
    ile pamiętam 2% (a nawet te 4% dla EK WWW) oraz oprocentowania kredytu w Eurokoncie
    20,75% jest świetnym motorem napędowym dla innych banków. Tyle tylko, że nie w tą
    stronę, której oczekujesz i o której mówisz. Niestety od czasu, kiedy z PKO BP
    odszedłem, nie interesuję się ofertą tego banku, więc nie mogę na ten temat z Tobą
    podyskutować.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl