  • 11. Data: 2008-12-12 17:44:52
    Temat: Re: Kredyt walutowy na auto
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Ale dlaczego?
    > Jeżeli teraz wezmie kredyt w CHF przy wysokim kursie to tylko zyska.
    > Bank szwajcarski kilka dni temu znowu obciął stopy procentowe, więc CHF
    > bedzie tylko spadał.
    > Raczej jego wzmacnianie już nie grozi, co miało isc w góre poszło.
    > Santandeer daje chyba, tzn ja brałem ale na nowy i przed kryzysem...

    A wiesz co to jest spread? Branie krótkoterminowych kredytów w walutach
    obcych jest nieopłacalne.

  • 12. Data: 2008-12-12 18:25:28
    Od: "Sebastian Ciesielski" <s...@p...fm>

    > A wiesz co to jest spread? Branie krótkoterminowych kredytów w walutach
    > obcych jest nieopłacalne.

    krótkoterminowych to krótszych niż rok,
    kto bierze takie kredyty na auto?

    S.

  • 13. Data: 2008-12-12 18:39:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Dec 2008 18:44:52 +0100, Boombastic wrote:
    >A wiesz co to jest spread? Branie krótkoterminowych kredytów w walutach
    >obcych jest nieopłacalne.

    Nieoplacalne czy ryzykowne ?

    Poza tym na samochod to pewnie kredyt na pare lat ..

    J.

  • 14. Data: 2008-12-12 18:53:14
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > A wiesz co to jest spread? Branie krótkoterminowych kredytów w walutach
    > obcych jest nieopłacalne.

    A co ma spread do ryzyka kursowego?

    --
    Darek

  • 15. Data: 2008-12-12 19:03:53
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości

    > A co ma spread do ryzyka kursowego?

    A gdzie pisałem o ryzyku?

  • 16. Data: 2008-12-12 19:07:59
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nieoplacalne czy ryzykowne ?

    Nieopłacalne i na pewno ryzykowne. Trzeba przeliczyć koszt kredytu
    uwzględniając spread tego konkretnego banku, dorzucic coś na ryzyko jego
    zmiany, bo niektóre potrafią się zbliżyć do 10% + ryzyko zmiany kursu.
    Zaletą jest to, że stopy spradają. No i jeszcze jedna sprawa czy bank w
    ogóle ma franki na kredyty. Bo to, że ma w ofercie to wcale nie oznacza, że
    kiedykolwiek udzieli tego kredytu.

    > Poza tym na samochod to pewnie kredyt na pare lat ..

    Na używany? Na ile wyjdzie? Na 3-4 lata pewnie max.

  • 17. Data: 2008-12-12 19:24:44
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Grzechu" napisał w wiadomości:

    > Ale dlaczego?
    > Jeżeli teraz wezmie kredyt w CHF przy wysokim kursie to tylko zyska.
    > Bank szwajcarski kilka dni temu znowu obciął stopy procentowe, więc CHF
    > bedzie tylko spadał.

    Ceny walut mają w dupie decyzje Banków i ich jakiekolwiek decyzję...
    Myślisz że umacnianie się PLN do USD i Euro i CHF to wyna decyzji jakiś
    gości zarabiających po >20 tys Euro na miech...

    > Raczej jego wzmacnianie już nie grozi, co miało isc w góre poszło.
    > Santandeer daje chyba, tzn ja brałem ale na nowy i przed kryzysem...

    No to ładnych masz doradców.
    Już wiem czemu tak doradzasz innym - zemsta ;-p

    > GM

    General Motors ;-) - bankrutujcie sobie

    --
    Bugatti

    W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
    Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
    Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

  • 18. Data: 2008-12-12 19:26:12
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "sensei" napisał w wiadomości:

    > Czy jakis bank oferuje kredyt walutowy, najlepiej w CHF, na zakup
    > samochodu uzywanego ?

    Żaden CHF, EURuro, $ !
    Tylko PLN.

  • 19. Data: 2008-12-12 22:31:46
    Od: s...@g...com

    On 12 Gru, 18:44, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    > A wiesz co to jest spread? Branie krótkoterminowych kredytów w walutach
    > obcych jest nieopłacalne.

    Kredyt walutowy jest zwykle opłacalny - spread rzadko kiedy jest tak
    wysoki, żeby zniwelować różnice między rynkowymi stopami procentowymi
    (obecnie: pln - 6,23%, chf - 0,7817%). Inna rzecz to ryzyko kursowe -
    tu można sporo stracić, np. po 6 miesiącach dowiadujesz się, że mimo
    zapłaconych 6 rat, pozostał ci cały kapitał do spłaty... Jest taka
    mądra zasada wg której, powinno brać się kredyt w walucie w której się
    zarabia. Inna zasada (pani Hanny Wasilewskiej-Trenkner), to nie brać
    kredytów w ogóle ;)
    Tak z ciekawości zrobiłem sobie szybką symulację opłacalności kredytu
    walutowego przy założeniach:
    kwota kredytu: 50 tpln
    kurs przeliczenia: 2,4319 (bzwbk)
    kurs na fakturze/racie: 2,5669 (bzwbk)
    indeks libor 1m dla chf: 0,7817%
    indeks wibor 1m dla pln: 6,23%
    marża 10% (wzięta z sufitu, bo nie nie wiem jakie są marże przy
    kredytach sam.)
    okres kredytowania: 48 mies.

    Wyszedł mi wynik:
    wysokość raty dla kredytu w chf: 1.358 PLN
    dla pln: 1423 PLN
    r-ca: 64.50 PLN, co daje w całym okresie kredytu 3.095 PLN zarobku.

    Aby raty zrównały się, indeks dla CHF musiałby wzrosnąć do 3,25%, przy
    nieznienionym indeksie dla PLN
    albo
    kurs CHF musiałby skoczyć do 2,69PLN, przy niezmienionym kursie PLN.

    Kredyt w walucie obcej to zawsze gra na zniżkę - liczysz, że złotówka
    umocni się. Przy niskich kredytach różnica jest bardzo niska,
    natomiast ryzyko jest wyższe, ponieważ wartość spłat zależy od dwóch
    zmiennych(stopa procentowa, kurs) natomiast w PLN występuje jedna
    zmienna (stopa procentowa).
    Niestety, w tej chwili nie da się przewidzieć tych zmiennych w żaden
    racjonalny sposób...

  • 20. Data: 2008-12-12 22:35:19
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Bo jak wiadomo, ceny uzywanych aut są kształtowane przez niejakiego Balcerka nad
    Wisłą (ostatnio na wygnaniu na Alasce), a nie na giełdach w Niemczech i Holandii...
    JaC

    -----