  • 1. Data: 2003-02-06 22:00:45
    Temat: Kredyt w CHF ???
    Od: Iktorn <i...@k...net.pl>

    Witam!

    Czy kredyt hip. w CHF jest op?acalny? Tzn. wiem, ze oprocentowanie male,
    ale co z ryzykiem???

    I ewentualnie, czy oplacaloby sie kupic jakies opcje na t? walute w celu
    zabezpieczenia sie?

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 2. Data: 2003-02-06 22:07:11
    Temat: Re: Kredyt w CHF ???
    Od: "Marcin P." <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Iktorn" <i...@k...net.pl> napisal w wiadomosci >
    > Czy kredyt hip. w CHF jest op?acalny? Tzn. wiem, ze oprocentowanie
    male,
    > ale co z ryzykiem???

    Powiem tyle: ja bralem kredyt gdy CHF kosztowalo 2.5 zl, teraz splacam
    po 2.8, pocieszam sie tylko tym ze nie wzialem w euro :)

    --
    Marcin P.
    http://kolej.lodz.pl

  • 3. Data: 2003-02-06 22:12:47
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    Marcin P. <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Powiem tyle: ja bralem kredyt gdy CHF kosztowalo 2.5 zl, teraz splacam
    > po 2.8, pocieszam sie tylko tym ze nie wzialem w euro :)

    Eh. Ja półtora roku temu brałem kredyt w CHF. Frank kosztował wtedy 2.2zł
    Na (nie)szczęście w międzyczasie skradziono mi samochód i kolejny kredyt w
    Euro. Jak brałem - kurs 3.85. Teraz - każdy widzi. Ale to i tak lepiej niż
    te franki...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2003-02-07 07:15:25
    Od: "-Alamo-" <g...@g...pl>

    Uzytkownik "Iktorn" <i...@k...net.pl> napisal...
    > Czy kredyt hip. w CHF jest opłacalny? Tzn. wiem, ze oprocentowanie male,
    > ale co z ryzykiem???

    A co myslisz o dolarach, bedzie wojna wiec powinny spadac, ale potem pójda w
    góre.
    BTW. Euro teraz chyba sa na górce i decyzja o naszym wejsciu do unii juz
    zostala zdyskontowana przez rynek.
    Czy nie sadzicie, ze teraz jest dobry moment zeby wlasnie wziac kredyt w
    Euro??
    Pytam bo sam stoje przed decyzja, która musze podjac w ciagu tygodnia.
    Pozdrawiam Grupe
    -Alamo-

  • 5. Data: 2003-02-07 08:19:14
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    > Czy kredyt hip. w CHF jest opłacalny? Tzn. wiem, ze oprocentowanie male,
    > ale co z ryzykiem???
    >
    > I ewentualnie, czy oplacaloby sie kupic jakies opcje na tą walute w celu
    > zabezpieczenia sie?

    Wzialem wlasnie kredyt hipoteczny w CHF. Jak bralem kurs byl 2,82 (sredni).
    Najwyzszy kurs w 5-letniej historii to 2,89, wiec niewielkie jest pole
    ruchu w góre (wlasnie dlatego go wzialem). Stawka libor 6M obecnie ok. 0,62.
    Jak kalkulowalem, to kurs musialby wzrosnac o 0,3 - 0,4 PLN aby raty
    wyrówanly sie do zlotówek.
    Docelowo jednak zakladam przewalutowanie na PLN, w chwili gdy % na PLN
    bedzie okolo 5p%.

    Arek

  • 6. Data: 2003-02-07 08:56:35
    Od: s...@p...onet.pl

    > Wzialem wlasnie kredyt hipoteczny w CHF. Jak bralem kurs byl 2,82 (sredni).
    > Najwyzszy kurs w 5-letniej historii to 2,89, wiec niewielkie jest pole
    > ruchu w góre (wlasnie dlatego go wzialem).

    jeszcze się zdążysz zdziwić jak duże może być pole ruchu w górę...

  • 7. Data: 2003-02-07 09:54:44
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    Extremalnie CHF moze byc 1:1 do dolara :( i nie jest to nierealne

    Euro ma opor na poziomie 1,10 lub 1.25 USD wiec jest jeszcze miejsce na
    wzrosty :)

  • 8. Data: 2003-02-07 10:32:47
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    "exxon" <j...@f...id.pl> wrote in message
    > Extremalnie CHF moze byc 1:1 do dolara :( i nie jest to nierealne
    >
    > Euro ma opor na poziomie 1,10 lub 1.25 USD wiec jest jeszcze miejsce na
    > wzrosty :)

    We will see

  • 9. Data: 2003-02-07 10:52:48
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    exactly :)

  • 10. Data: 2003-02-07 12:22:33
    Od: Iktorn <i...@k...net.pl>

    * s...@p...onet.pl <s...@p...onet.pl>:

    > jeszcze si? zd??ysz zdziwiae jak du?e mo?e byae pole ruchu w gór?...

    No dobrze - a co z moim drugim pytaniem - jak sie zabezpieczyc? Jakies
    opcje, futures ???

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --