  • 1. Data: 2004-03-15 15:45:29
    Temat: Kredyt mieszkaniowy - pytanko
    Od: "Mariusz" <a...@o...pl>

    Witam!
    Pytanko bedzie lamerskie zapewne, ale mam nadzieje ze dostane na tej grupie
    konkretna odpowiedz. W bankach o to troche ciezko :). Mam zamiar wziac kredyt
    na dosc krotki okres (kolo 5lat), raczej jestem za kredytem w pln, mam juz
    dwoch faworytow (mB/multi badz pko bp). Mam dosc nieregularne dodatkowe wplywy
    pieniedzy, i kazda taka dodatkowa sume bede chcial przeznaczyc na czesciowe
    wczesniejsze splaty kredytu. Jest to dla mnie wazny punkt wyboru kredytu, ale
    niestety doszukac sie konkretow na temat takich wczesniejszych w calym tym
    marketingowym belkocie sie nie da...
    Z tego co sie orientuje to w rachube wchodzi wylacznie kredyt o malejacych
    ratach, bo tylko przy takim kredycie wczesniejsze splacanie powoduje
    rzeczywiste zmniejszanie sie kapitalu pozostalego do splaty, i dla tego nowego
    kapitaalu bedzie naliczana rata odsetkowa.Przy ratach rownych wczesniejsze
    nadplaty spowoduja jedynie skrocenie czasu splaty kredytu, jego koszt
    pozostanie ten sam. Pytania :): czy rzeczywiscie tak jest, czy tez nie ma to
    znaczenia jaki jest rodzaj splacania rat, i kapital bedzie zawsze aktualizowany
    podczas wczesniejszych splat oraz na co nalezy zwrocic uwage podczas czytania
    regulaminow kredytow, aby czesciowe splacanie rzeczywiscie bylo darmowe (z tego
    co sie dowiedzialem, to czesc bankow pisze ze czesciowe splaty sa darmowe, ale
    nie pisze ze zmiana kapitalu wiaze sie ze zmianami warunkow umowy kredytowej, a
    to oznacza wykonanie aneksu do umowy, ktory kosztuje xxx pln :) ). Byc moze
    ktos ma takze doswiadczenie jak to wyglada w rzeczywistosci z bankami ktore
    wymienilem, czy rzeczywiscie nie ma tam ukrytych oplat zwiazanych z czesciowymi
    splatami?
    Z gory dzieki za wyjasnienia,
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-03-15 16:16:06
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - pytanko
    Od: Anita <a...@w...pl>

    Cześć,

    Według mnie jak juz bierzemy kredyt trzeba miec raty malejące.

    Musisz uważac na jedna bardzo ważną rzecz dotyczącą spłaty dodatkowej kredytu.

    Rzeczywiście jeżeli obok raty kredytu bedziesz chcial dodatkowo spłac kredyt może,
    ale nie musi sie to wiązać ze zmianą umowy kredytowej a co za tym idzie bank za
    kazdym razem bedzie Ci szykował aneks do umowy kredytowej za który płacisz ( to
    moze byc nawet 150 zł )+ bedzie Ci wysyłał harmonogram spłaty kredytu.

    W regulaminie dot. kredytu moze byc tak, że dopłać do kredytu można od kwoty np.5000
    zł, czyli jak raz w miesiącu bedziesz dopłacał np 1000 zł, nie zostanie to dodatne do
    twojego kredytu tylko przetrzymywane bedzie na rachunku pomocniczym (
    nieoprocentowanym oczywiscie ) aż uzbiera Ci sie 5000 zł i to zostanie dopiero
    dopisane automatem zmniejszając kapitał kredytu.
    Niestety banki nic nie wspominają o tym , ale np. w BPH ta kwota wynosi 10.000 zł.

    Ja bym zdecydowła się na Multibank, który dla klientów długoletnich ( bo wiążesz sie
    kredytem z tym bankiem na 5 lat ) ma dobre bonusy, mogą zmniejszyc ci oprocentowanie
    i co najwżniejsze można z nimi negocjować.

    Pozdrawiam
    Anita

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2004-03-15 19:55:51
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 15 Mar 2004 16:16:06 GMT, Anita <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    dopisane automatem zmniejszając kapitał kredytu.
    >Niestety banki nic nie wspominają o tym , ale np. w BPH ta kwota wynosi 10.000 zł.

    naprawdę? Pobierają odsetki od kwot, które już im spłacono? To się
    chyba do "klauzul niedozwolonych" nadaje...
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2004-03-16 16:29:36
    Od: t...@p...onet.pl

    > Z gory dzieki za wyjasnienia, Mariusz
    Wiem na 100%, że w KB nie ma żadnych ukrytych opłat za wcześniejszą spłatę
    kredytu. Tensor1

    PS. W PKOBP też chyba nie ma ale nie jestem tego super pewny. Niech wypowie się
    osoba, która ma tam kredyt i robi nadpłaty.

  • 5. Data: 2004-03-17 07:55:50
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On 16 Mar 2004 17:29:36 +0100, t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >
    >PS. W PKOBP też chyba nie ma ale nie jestem tego super pewny. Niech wypowie się
    >osoba, która ma tam kredyt i robi nadpłaty.

    Tez nie ma. Kazda nadplata jest zaliczana automatycznie na splate kapitalu.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 6. Data: 2004-03-17 14:47:46
    Od: "sand" <s...@p...fm>

    Witam

    > Tez nie ma. Kazda nadplata jest zaliczana automatycznie na splate
    kapitalu.

    Tylko trzeba uważać żeby nie wpłacić kolejnej raty przed 21 dniem danego
    miesiąca - bo każdy pieniądz wpłacony do 20 włacznie jest traktowany jako
    spłata kapitału - dopiero po 20 idzie rata.
    Skutkiem tego jeśli wpłacisz "ratę" przed 21 to możesz się spodziewać
    telefonu z banku (o braku wpłaty kolejnej raty) lub dodatkowch
    nieprzyjemności (odsetki, kary? itp.)...

    O ile pamiętam to jest to w umowie zapisane... A ja tak to właśnie
    przerabiałem po zlikwidowaniu rachunku w PKO (w którym była automatyczna
    spłata na 1 dzień miesiąca) i wpłacie 19dnia ;)

    Pozdrawiam - Marcin

  • 7. Data: 2004-03-17 14:47:46
    Od: "sand" <s...@p...fm>

    Witam

  • 8. Data: 2004-03-19 07:41:43
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Mariusz" <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > ratach, bo tylko przy takim kredycie wczesniejsze splacanie powoduje
    > rzeczywiste zmniejszanie sie kapitalu pozostalego do splaty,

    Niekoniecznie - wszystko zalezy od banku.
    Rozwaz takze rate stala. Jest mniejsza (a wiec mniejsze obciazenie
    obligatoryjne - a co za tym idzie ryzyko).
    Odsetki i tak w obu wariantach splacasz na biezaco - wiec IMHO w wypadku
    systematycznych nadplat - finansowo bez roznicy.
    Uwazaj na roznorakie oplaty zwiazane z wczesniejsza splata.