  • 1. Data: 2004-06-28 21:12:51
    Temat: Kredyt mieszkaniowy a obciążona hipoteka.
    Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl>

    Witam grupowiczów.
    Mam następujący problem. Chciałabym kupić mieszkanie (na kredyt).
    Znalazłam mieszkanie, ale okazuje się, że ma obciążoną hipotekę. Wpis
    wynosi około 1/4 wartości mieszkania, i jest pod kredyt w banku, z
    którego to kredytu ponad połowa jest spłacona.
    Czy mogę liczyć na kredyt w banku na tą nieruchomość (pieniądze z
    kredytu m.in. służyłyby zlikwidowaniu obecnego obciążenia hipotecznego)?

    --
    pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2004-06-28 21:29:11
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy a obciążona hipoteka.
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 6/28/2004 11:12 PM, Użytkownik Anna Judycka Fajok napisał:
> [...]
    > Czy mogę liczyć na kredyt w banku na tą nieruchomość (pieniądze z
    > kredytu m.in. służyłyby zlikwidowaniu obecnego obciążenia hipotecznego)?

    Trochę więcej załatwiania ale jest do przejścia. Najprościej jeśli
    zdecydujesz się na kredyt w banku, na rzecz którego jest dotychczasowa
    hipoteka (zakładam, że jest to obciążenie z tytułu kredytu zaciągniętego
    przez dotychczasowego właściciela mieszkania). Jeśli zdecydujesz się na
    kredyt w innym banku, to większość banków przyzna Ci kredyt, jeśli
    przedstawisz zaświadczenie z banku od hipoteki, że wykreśli hipotekę,
    pod warunkiem spłaty zadłużenia (oczywiście odpowiedni zapis powinien
    znaleźć się również w akcie notarialnym).