    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    Date: Tue, 12 Nov 2019 23:35:49 +0100

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No coz, jesli Cie satysfakcjonuje, to mozesz zaproponowac bankowi juz
    > teraz ugode i przeliczenie wplat po kursie NBP.
    > Bank bylby glupi, gdyby nie skorzystal ... ale kto go tam wie, moze
    > chwilowo maja sztywne stanowisko.

    Czy głupi to nie wiem... ale moim zdaniem spread w ogóle nie powinien
    mieć miejsca przy kredytach indeksowanych wartością innej waluty (czy
    w ogóle czymkolwiek) - bo w odróżnieniu od kredytów denominowanych
    w innej walucie, tu w ogóle nie występuje waluta obca, nikt jej nie
    sprzedaje/kupuje itd. Istnieje tylko wartość (kurs waluty), nie sama
    waluta obca.
    --
    Krzysztof Hałasa