    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    Date: Tue, 12 Nov 2019 13:44:00 +0100

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Kredyt walutowy indeksowany do Euro. W umowie kwota w PLN i
    >przeliczona na Euro po kursie banku w dniu wyplaty transzy. Pozniej
    >raty splacane bezposrednio w Euro. Po wyroku TSUE czytam w necie
    >(prawnikiem nie jestem i calego wyroku nie czytalem), ze odwolanie do
    >tabeli kursow ustalanych tylko przez bank jest nielegalne.
    >Czy ktos mial podobny kredyt i znalazl jakies szersze info jakie sa
    >szanse na skuteczne uzyskanie od banku roznicy miedzy kursem
    >ustalonym w banku a np. srednim kursem NBP? Byloby tego na tyle duzo,
    >ze warto sie

    Na to nie masz szans zgodnie z wyrokiem TSUE ... ale masz znacznie
    lepsze - na wykreslenie calej formuly indeksacji, to dopiero beda
    prawdziwe pieniadze.

    Poczekaj jeszcze pare tygodni, wznowi sie sprawa Dziubakow, bedzie
    wyrok, no i czuje, ze tu bedzie dylemat - juz gonic do adwokata, czy
    poczekac na wynik apelacji - ale to potrwa ze dwa lata :-(

    A swoja droga - nie mozesz od wielu lat placic rat w Euro ?

    >zainteresowac ale w porownaniu z tym co moga ewentualnie zyskac
    >"frankowicze" to jest to dosc mala kwota.

    No coz, jesli Cie satysfakcjonuje, to mozesz zaproponowac bankowi juz
    teraz ugode i przeliczenie wplat po kursie NBP.
    Bank bylby glupi, gdyby nie skorzystal ... ale kto go tam wie, moze
    chwilowo maja sztywne stanowisko.

    J.