  • 31. Data: 2007-02-03 21:06:19
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej [KK]
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Mateusz Papiernik <m...@m...net> writes:

    > To zaraz bedzie norma... jak sie upowszechnia karty chipowe, to pewnie
    > zapomnimy o podpisach.

    Jeśli to będą karty czipowe BEZ PASKA, to pół biedy.

    Karta czipowa z paskiem i z tym samym pinem do paska i do czipu to
    jest jakaś kpina z ludzi.

    MJ

  • 32. Data: 2007-02-03 22:20:14
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Michal Jankowski napisał(a):
    > Jeśli to będą karty czipowe BEZ PASKA, to pół biedy.

    Tez licze na to, ze stan przejsciowy ...

    > Karta czipowa z paskiem i z tym samym pinem do paska i do czipu to
    > jest jakaś kpina z ludzi.

    ...pt. pasek z chipem i tym samym pinem nie bedzie trwal dlugo.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 33. Data: 2007-02-04 12:05:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Sat, 03 Feb 2007 22:06:19 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Jeśli to będą karty czipowe BEZ PASKA, to pół biedy.

    To oznacza tyle, że banal;na sytuacja - podpatrzenei PIN-u (np w
    sklepie) i kradzież karty oznacza wyciągnięcie kasy aż do limitu
    kredytowego. Dziekuję.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Grzybki.jpg

  • 34. Data: 2007-02-04 12:32:29
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > To oznacza tyle, że banal;na sytuacja - podpatrzenei PIN-u (np w
    > sklepie) i kradzież karty oznacza wyciągnięcie kasy aż do limitu
    > kredytowego. Dziekuję.

    no chyba, ze masz limit ustawiony na 0zl!

    a jak stracisz debetowke to jaki bedzie scenariusz?
    wyczyszcza konto do zera lub bardziej jezeli masz kredyt w koncie, a na
    debetowkach sie raczej limitu 0zl dla wyplat z bankomatu nie ustawia, bo
    wlasnie do tego sluza...

  • 35. Data: 2007-02-04 13:21:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 04.02.2007 RobertS <r...@x...pl> napisał/a:

    > no chyba, ze masz limit ustawiony na 0zl!
    >
    > a jak stracisz debetowke to jaki bedzie scenariusz?

    Taki, że nic z bankomatu nie wyciągną, bo:

    1. w sklepie płacę KK na podpis
    2. nawet jeśli punkt 1. nie miałby miejsca, to na karcie debetowej mam
    105 zł, żeby wyjąć 100 zł na piwo (i ew. prowizję za wyjęcie z obcego bankomatu).
    Jak chcę wyjąć więcej, to przez telefon lub jeszcze z domu, przez Internet,
    przelewam tyle ile mi trzeba na ten rachunek a kartą i wyjmuję.

    > wyczyszcza konto do zera lub bardziej jezeli masz kredyt w koncie, a na
    > debetowkach sie raczej limitu 0zl dla wyplat z bankomatu nie ustawia, bo
    > wlasnie do tego sluza...

    Trzymanie jakiejkolwiek kasy (lub limitu kredytowego) na rachunku
    powiązanym z dowolną kartą autoryzowaną PINem to kręcenie sobie stryczka na
    własną głowę.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 36. Data: 2007-02-04 17:21:59
    Temat: Re: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej [KK]
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >Trzymanie jakiejkolwiek kasy (lub limitu kredytowego) na rachunku
    >powiązanym z dowolną kartą autoryzowaną PINem to kręcenie sobie stryczka na
    >własną głowę.

    tak to wszystko czytam i niezle mnie postraszyliscie, mam ze 3 kk w
    tym jedną z LB autoryzowana pin'em i na niej najwiekszy limit :(
    ciekawe czy mogę wnioskować o zmniejszenie limitu - szkoda ze nie
    mozna na jakies subkonto przenieść części limitu tj. np. subkonta w
    inteligo :)

  • 37. Data: 2007-02-04 19:04:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 04.02.2007 sunwick <s...@W...op.pl> napisał/a:

    > tak to wszystko czytam i niezle mnie postraszyliscie, mam ze 3 kk w
    > tym jedną z LB autoryzowana pin'em i na niej najwiekszy limit :(

    Przenieś po prostu tę kartę gdzieś, gdzie nie wymuszają PINu. To nic nie
    kosztuje.

    P.S. I koniec tej dyskusji, bo znowu ludzie zaczną udowadniać wyższość kart
    z PINem :)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 38. Data: 2007-02-04 20:10:06
    Od: "emes" <e...@w...pl>

    czyja wiem co za roznica czy podpis czy pin wyciagnac podejrzewam bardzo
    latwo,
    praktycznie za kazdym razem podpisuje sie inaczej i kazdego to najogolniej
    mowiac wali,
    jeszcze nikt mi nie odrzucil podpisu... wiec to tez se mozna wsadzic

    kilkakrotnie tak dla sprawdzenia w trakcie zakupu na wieksza kwote staralem
    sie jak najbardziej namieszac w podpisie i przeszlo bez problemu ....
    oczywiscie w razie takiej nieautoryzowanej transakcji mozna uruchomic cala
    procedure bankowa, ale nie ma sie i tak gwarancji ze bank rozpatrzy sprawe
    pozytywnie ...

    Michal

  • 39. Data: 2007-02-04 20:42:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Sun, 04 Feb 2007 13:32:29 +0100, RobertS
    <r...@x...pl> wrote:

    >no chyba, ze masz limit ustawiony na 0zl!

    Zakupowy? To na ch....olerę mi taka karta?

    >a jak stracisz debetowke to jaki bedzie scenariusz?
    Nie płacę uzywając pin-u.

  • 40. Data: 2007-02-04 20:43:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Sun, 4 Feb 2007 19:04:43 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    >P.S. I koniec tej dyskusji, bo znowu ludzie zaczną udowadniać wyższość kart
    >z PINem :)

    No dla banku to są one lepsze.