  • 1. Data: 2007-02-03 08:43:35
    Temat: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej [KK]
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Witam!
    Dwa dni temu krew mnie zalała, gdy dostałem wyciąg z banku a w nim
    informacja o wypłacie całego przyznanego limitu. Krótko jak w tytule
    "Kradzież pieniędzy z karty kredytowej."

    Problem w tym że:
    1. Nie dokonywałem tych wypłat ani ja ani nikogo nie upoważniałem by to
    zrobił.
    2. Nikomu nie udostępniałem KK ani PIN-u.
    3. KK od dłuższego czasu leżała w tzw. bezpiecznym miejscu.
    4. "Zakazanych wypłat" dokonano w styczniu br.

    Z KK korzystałem dwa razy w czerwcu (lub lipcu) i listopadzie 2006 roku.

    Oczywiście zgłosiłem sprawę na Policję i poinformowałem również o
    sprawie Bank.

    Co jeszcze zrobić mogę? Jakie mam prawa? W jaki sposób ktoś mógł dokonać
    wypłaty z bankomatu jeżeli KK była u mnie w domu?

    Czy może istniej jakieś stowarzyszenie lub organizacja która może pomóc
    prawnie w tej sprawie.

    Czy KK można podrobić jak mój PIN stał się informacją "jawną".

    Może ktoś miał podobne doświadczenie.

    pozdrawiam
    camasa

  • 2. Data: 2007-02-03 08:55:45
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej [KK]
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Co jeszcze zrobić mogę? Jakie mam prawa? W jaki sposób ktoś mógł dokonać
    > wypłaty z bankomatu jeżeli KK była u mnie w domu?

    Twoja karta najprawdopodobniej została zeskanowana. Tyle, że do kompletu
    potrzeba jeszcze PIN ... czy ta transakcja wypłaty to był bankomat ?

    Jesli tak, to przypomnij sobie gdzie ostatnio użyłeś tej karty z pinem.
    Jesli to punkt handlowy to będzie łatwiej ... ale jesli bankomat, to juz
    problem. Najprawdopodobniej jednak nie jesteś jedyny, do skanowania i
    wyrobu kart potrzeba trochę sprzętu i nie opłaca się tego robić dla
    jednej karty.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2007-02-03 09:05:25
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:

> [...]
    > problem. Najprawdopodobniej jednak nie jesteś jedyny, do skanowania i
    > wyrobu kart potrzeba trochę sprzętu i nie opłaca się tego robić dla

    Dzięki za odpowiedz. Z tej karty korzystałem jak wspominałem
    dwa razy - zapłata za paliwo na stacji benzynowej (lipiec 2006) i
    wypłata gotówki z bankomatu (listopad 2006). W każdym z tych miejsc
    wprowadzałem kod PIN .

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-03 09:07:21
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

> [...]

    > Problem w tym że:
    > 1. Nie dokonywałem tych wypłat ani ja ani nikogo nie upoważniałem by to

    Może ktoś sam się upoważnił bez Twojej zgody? Trzymasz PIN razem z KK?

> [...]
    > 4. "Zakazanych wypłat" dokonano w styczniu br.
    >
    > Z KK korzystałem dwa razy w czerwcu (lub lipcu) i listopadzie 2006 roku.

    Płaciłeś w sklepie czy korzystałeś z bankomatu? /ważne/

    > Oczywiście zgłosiłem sprawę na Policję i poinformowałem również o
    > sprawie Bank.

    pismnie?

    > Co jeszcze zrobić mogę? Jakie mam prawa? W jaki sposób ktoś mógł dokonać
    > wypłaty z bankomatu jeżeli KK była u mnie w domu?

    Ktoś mógł skopiować pasek magnetyczny Twojej KK i dodatkowo podejżeć
    Twój PIN.
    Czy kiedykolwiek wypłacałeś pieniądze z bankomatu /lub próbowałeś, tj.
    włożyłeś kartę do bankomatu i wystukałeś PIN/?

> [...]
    > prawnie w tej sprawie.
    >
    > Czy KK można podrobić jak mój PIN stał się informacją "jawną".

    Współczuję...

    P.S. Jaki bank był wystawcą KK? Na Grupie Ktoś może Ci coś
    konkrentniej podpowiedzieć.

  • 5. Data: 2007-02-03 09:08:42
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:
    > Jesli to punkt handlowy to będzie łatwiej ... ale jesli bankomat, to
    juz
    > problem.

    Możesz rozwiną tę kwestię, na czym polega trudność lub łatwość???

  • 6. Data: 2007-02-03 09:17:02
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

> [...]
    > dwa razy - zapłata za paliwo na stacji benzynowej (lipiec 2006) i
    > wypłata gotówki z bankomatu (listopad 2006). W każdym z tych miejsc

    Dziwne, że zakup na stacji paliw KK autoryzowałeś transakcję PIN-em.
    Co to za karta dokładnie?

    Najprawdopodobniej w bankomacie była mini-kamera i skaner, który
    skopiował pasek jak wkładałeś kartę. Jeżeli tak było, to Twoja
    sytuacja jest kiepska.

    MARIO

  • 7. Data: 2007-02-03 09:20:46
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Możesz rozwiną tę kwestię, na czym polega trudność lub łatwość???

    transakcje wykonane z uzyciem PINu są trudne do reklamowania i banki z
    reguly ich nie uznaja, zawsze istnieje podejrzenie, ze zle chroniles
    karte i PIN ;-(

    dlatego zastanow sie kiedy i gdzie ostatnio korzystales z karty?
    czy kiedykolwiek uzywales kodu PIN (bankomat czy sklep)?
    mozna latami korzystac z kk i nie znac PINu do niej...

    w jakich okolicznosciach ktos mogl poznac Twoj PIN do karty?

    i oczywiscie podaj bank, ktory wydal karte - poczytamy zapisy w regulaminie

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-02-03 09:26:46
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

> [...]
    > dwa razy - zapłata za paliwo na stacji benzynowej (lipiec 2006) i
    > wypłata gotówki z bankomatu (listopad 2006). W każdym z tych miejsc

    Zgłoś tą sprawę na policję i opisz te okolicznosci. Wez tez historię
    rachunku karty do tego zgłoszenia. Byc moze okaze się, ze wiekszosc
    oszukanych wypłacałą w tym bankomacie, albo tankowała na tej stacji. Ale
    badziej stawiam na bankomat z kamerą i czytnikiem.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 9. Data: 2007-02-03 09:40:04
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Użytkownik Mario napisał:
    > Dziwne, że zakup na stacji paliw KK autoryzowałeś transakcję PIN-em.
    > Co to za karta dokładnie?

    Płacąc za paliwko sprzedawca podsunął mi takie wszędzie spotykana
    urządząka gdzie wpisujesz PIN i naciskasz enter. Osobiście nie widzę tu
    nic dziwnego ...czy powinienem?

    Karta została wydana przez Cetelem Bank. Została ona wydana przy
    współpracy z Conforamą> Jej nazwa to Aura. Sorry nie znam się na KK :-))
    ...jest tu jeszcze logo MasterCard Electronic i Cirrus...

    cmd

  • 10. Data: 2007-02-03 09:53:40
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Użytkownik RobertS napisał:
    > transakcje wykonane z uzyciem PINu są trudne do reklamowania i banki z
    > reguly ich nie uznaja, zawsze istnieje podejrzenie, ze zle chroniles
    > karte i PIN ;-(
    Oczywiście łatwo powiedzieć że KK i PIN były źle chronione. Może tak
    jest w niektórych przypadkach, ale nie w moim. Nr PIN nie rozdaje się
    jak wizytówki.

    > dlatego zastanow sie kiedy i gdzie ostatnio korzystales z karty?
    > czy kiedykolwiek uzywales kodu PIN (bankomat czy sklep)?
    > mozna latami korzystac z kk i nie znac PINu do niej...
    Z KK korzystałem jak wspominałem dwa razy - zapłata za paliwo na stacji
    benzynowej (lipiec 2006) i wypłata gotówki z bankomatu (listopad 2006).
    W każdym z tych miejsc wprowadzałem kod PIN .

    > w jakich okolicznosciach ktos mogl poznac Twoj PIN do karty?
    Bezpośrednio nikomu nie podawałem takiej informacji.

    > i oczywiscie podaj bank, ktory wydal karte - poczytamy zapisy w regulaminie
    Karta została wydana przez Cetelem Bank, przy współpracy z Conforamą.