  • 1. Data: 2005-05-23 15:47:43
    Temat: Kopiowanie karty płatniczej - legalnie?
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Jak wygląda sprawa legalności "skopiowanej" karty płatniczej przez jej
    właściciela?
    Kiedyś spotkałem kolegę (Niemca), który miał kopię swojej karty kredytowej
    (w postaci całkowicie białej karty plastikowej, oczywiście z paskiem
    magnetycznym). Zrobił ją, bo pasek magnetyczny na jego oryginalnej karcie
    nie zawsze dawał się odczytywać w terminalach, (często jej używał, dużo
    podróżował). Jak opowiadał, w sklepach dawał "kopię", pokazując przy tym
    oryginał.

    Czy coś takiego jest legalne? Sprzedawca może jednak chyba odmówić
    zrealizowania takiej transakcji. Może też zatrzymać taką kartę?

    Piotr K.

  • 2. Data: 2005-05-24 07:55:27
    Temat: Re: Kopiowanie karty płatniczej - legalnie?
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Piotr K. napisał(a):

    > Czy coś takiego jest legalne? Sprzedawca może jednak chyba odmówić
    > zrealizowania takiej transakcji. Może też zatrzymać taką kartę?

    A dlaczemu miałoby nie być legalne ? O ile transakcja w sklepie
    przejdzie ... sprzedawcy nic do tego ;)

    Równie dobrze sprzedawca mógłby "nie przyjmować" kart banków,
    których nigdy na oczy nie widział i o nich nie słyszał ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 3. Data: 2005-05-24 08:57:29
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:d6umsk$65i$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > Równie dobrze sprzedawca mógłby "nie przyjmować" kart banków, których
    > nigdy na oczy nie widział i o nich nie słyszał ;)

    Ale chyba istnieje przesłanka w takiej sytuacji, że karta jest "nielegalna",
    bo skąd wiadomo, że "biała kopia", to ta sama karta, którą pokazuję jako
    oryginał? Na oko to tego nie widać, a chyba nie wszytskie terminale drukują
    na potwierdzeniu transakcji pełny numer karty.

    Piotr K.

  • 4. Data: 2005-05-24 09:03:26
    Od: miko <m...@n...wp.pl>

    On 05/23/2005 05:47 PM, Piotr K. wrote:
    > Jak wygląda sprawa legalności "skopiowanej" karty płatniczej przez jej
    > właściciela?

    Wydaje mi sie ze wlascicielem karty jest bank. Czlowiek jest tylko
    "uzytkownikiem" karty. Tak wiec moim zdaniem nie mozna (tak jak nie mozna do
    "swojego" dowodu osobistego wpisywac poprawek). Ale moze w Niemczech banki maja
    inne regulaminy?

    A to czy kasjerka przyjmie, to juz inna sprawa...

    Miko

  • 5. Data: 2005-05-24 09:16:08
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Użytkownik "miko" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > banki maja inne regulaminy?
    >
    > A to czy kasjerka przyjmie, to juz inna sprawa...

    Dodam, że kolega zrobił tę kopię sam, bez powiadamiania banku.

    Piotr K.

  • 6. Data: 2005-05-24 09:21:54
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Piotr K. napisał:

    > Dodam, że kolega zrobił tę kopię sam, bez powiadamiania banku.

    A mi sie dawno temu rozmagnesowala karta. Poniewaz mialem w firmie
    nagrywarke, zadzwonilem do kolegi z banku, ten mi przyslal faksem (to
    bylo rzeczywiscie dawno ;-) ) zawartosc sciezki, nagralem i po bolu.
    Jeszcze sobie kopie wszystkich kart zrobilem na wszelki wypadek. No, ale
    uzywalem tylko oryginalow.

    Bartol

  • 7. Data: 2005-05-24 09:57:26
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    > A dlaczemu miałoby nie być legalne ? O ile transakcja w sklepie
    > przejdzie ... sprzedawcy nic do tego ;)

    mylisz się, sprzedwacy dużo do tego - bywaja punkty zakładane tylko po to,
    by realizaowac w nich transakcje kradzionymi/skopiowanymi kartami.
    Skopiowane karty najpierw są testowane na małe kwoty w internecie, a jeśli
    autoryzacja daje wynik pozytywny, przywalają transakcje na duże kwoty w
    "swoich" terminalach. Z drugiej strony, za złapanie "frauda" sprzedawca
    dostaje nagrodę.

    Wracając do tematu - w jaki sposób usługodawca ma sprawdzić z czystej kart
    podpis i dane klienta ? A wcześniejszy argument że karta jest własnością
    Banku - no właśnie, czyli tylko bank może nią dysponować, w tym również
    kopiować. Jeśli chcesz mieć kopię swojej karty zadzwoń do banku i powiedz,
    że np Twoja karta została przypadkiem zniszczona - dostaniesz
    "replacement'a" swojej karty, czyli kartę z tym samym numerem i z tą samą
    data ważności...

  • 8. Data: 2005-05-24 10:27:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:d6umsk$65i$1@nemesis.news.tpi.pl...

    mam nadzieję, ze żartujesz?

    Biały plastik jest sfałszowanym dokumentem karty kredytowej. to tak,
    jakbyś policjantowi zamiast prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego
    pokazywał kserokopie tych dokumentów. Fakt, że masz przy sobie oryginał
    nic tu nie zmienia, bo sprzedawca nie ma możliwości stwierdzenia, czy
    jest to ta sama karta. Jedyną prawidłową reakcją sprzedawcy na wręczeni
    mu białego plastiku jest wezwanie policji i zatrzymanie wręczającego w
    miarę możliwości.