  • 1. Data: 2006-04-05 20:06:12
    Temat: Konto firmowe - funkcjonalne i tanie - gdzie? Multibank?
    Od: "Krzysztof" <c...@p...onet.pl>

    Poszukuję banku który da mi dobrą ofertę konta firmowego. MBank odpada, ponieważ
    potrzebuje placówki. Teraz - na co zwracam uwagę: wpłaty w oddziale - najlepiej
    bez prowizji. Przelewy w miare tanie lub darmowe (ok. 10 przelewów na miesiąc
    włącznie z ZUSem i US). To tak z grubsza - nie zagłębiałem się jeszcze nad tym,
    co mnie jeszcze może rąbnąć po kieszeni.

    Teraz tak - byłem dzisiaj w Multibanku i zorientowałem się jak u nich by to
    wyglądało. Odnośnie wpłat w placówce mają prowizję (0,2% min. 3 zł) ale jak
    proponował mi miły Pan z obsługi da się to ominąć zakładając zwykły ROR u nich
    (multikonto ja zdaję się za 5 zł/m-c). Z wypłatami nie spytałem się - z tego co
    pisze w ulotce 0,50% od całkowitej kwoty - czy da się to jakoś ominąć - do
    jakiej kwoty można maksymalnie z bankomatu pobierać (multikonto ja)?

    Tak więc u nich wychodziłoby mnie: 9 zł (prowadzenie firmowego) + 5 zł
    (osobiste). Wpłaty były by za darmo (za pośrednictwem osobistego - swoją drogą
    ciekaw jestem czy US może się zainteresować sporymi obrotami na osobistym).
    Przelewy ZUS i US darmowe. Przelewy na rachunek w innym banku 50 gr - jak
    najbardziej do przyjęcia.

    Suma sumarum - prowadzenie plus wszystkie przelewy/wpłaty/wypłaty wychodziło by
    mnie jakieś 20 zł. Czy jestem w stanie znaleść coś lepszego (np. podobna cena
    ale bez kombinowania osobiste <-> firmowe).

    Podsumowując co najważniejsze dla mnie (ze względu na opłty):
    1. Wpłaty
    2. Wypłaty
    3. Przelewy

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2006-04-05 21:18:53
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > zł) ale jak proponował mi miły Pan z obsługi da się to ominąć
    > zakładając zwykły ROR u nich (multikonto ja zdaję się za 5 zł/m-c).

    AFAIK od trzech dni wpłaty na wszystkie Multikonta są z prowizją.
    Chyba że wpłatasz jednorazowo 10000 zł lub więcej.

  • 3. Data: 2006-04-06 07:00:53
    Temat: Re: Konto firmowe - funkcjonalne i tanie
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > zł) ale jak proponował mi miły Pan z obsługi da się to ominąć
    > zakładając zwykły ROR u nich (multikonto ja zdaję się za 5 zł/m-c).

    Bzdury ci naopowiadali. Od 3/04 jest nowa taryfa.
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/multikonta/ja/opr
    ocentowanie_i_prowizje/cuf
    Wpłaty gotówkowe kwot mniejszych lub równych 10 000 zł*** - 0,20% od
    całkowitej kwoty wpłaty, nie mniej niż 3,00 zł

    > wypłatami nie spytałem się - z tego co pisze w ulotce 0,50% od
    > całkowitej kwoty - czy da się to jakoś ominąć - do jakiej kwoty można
    > maksymalnie z bankomatu pobierać (multikonto ja)?

    Wypłaty są darmowe z bankomatu lub:
    Wypłaty gotówkowe wewnętrzne kwot mniejszych lub równych 5 000 zł*

    0,50% od całkowitej kwoty wypłaty, nie mniej niż 3,00 zł

    http://www.multibank.pl/dla_firmy/multikonta/busines
    s_class/oplaty_oprocentowanie/cuf

    --
    A zatem już lepiej otworzyć konto firmowe w mBanku, skoro i tak jesteś
    skazany na wpłatomaty.

  • 4. Data: 2006-04-06 08:16:33
    Od: "Krzysztof" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wpłaty gotówkowe kwot mniejszych lub równych 10 000 zł*** - 0,20% od
    > całkowitej kwoty wpłaty, nie mniej niż 3,00 zł

    Od razu zadzwoniłem, żeby wyjaśnić. U nas w placówce (w Stalowe Woli - dość
    nowa) nie ma wpłatomatu - także wpłaty jednak darmowe (podobno conajmniej przez
    rok nie wprowadzą wpłatomatu).

> [...]
    > Wypłaty gotówkowe wewnętrzne kwot mniejszych lub równych 5 000 zł*
    >
    > 0,50% od całkowitej kwoty wypłaty, nie mniej niż 3,00 zł

    Wypłaty z bankomatu: maksymalny limit 7000, powyżej 5000 do 20 000 wypłaty w
    placówce za darmo.

    > A zatem już lepiej otworzyć konto firmowe w mBanku, skoro i tak jesteś
    > skazany na wpłatomaty.

    Właśnie nie ma tego wpłatomatu i dlatego mbank odpada.

    Dziękuję Wam obu za wypowiedzenie się.

  • 5. Data: 2006-04-07 11:44:56
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <c...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:0119.0000018d.44342333@newsgate.onet.pl...
> [...]

    cena
    > ale bez kombinowania osobiste <-> firmowe).

    Inteligo choc bez pewnego kombinowania sie nie obejdzie...;-)
    firmowe za 3,99zl/c + osobiste za 0,99zl/mc

    > Podsumowując co najważniejsze dla mnie (ze względu na opłty):
    > 1. Wpłaty

    darmo

    > 2. Wypłaty

    4,50 karta z firmowego z kazdego bankomatu lub 0,00zl karta do osobistego z
    bankomatow PKO BP

    > 3. Przelewy

    1,49zl/szt ale ZUS drogi i lepiej placic z osobistego (za siebie mozna)
    przelewy miedzy rachunkami za darmo

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2006-04-07 18:57:31
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Inteligo choc bez pewnego kombinowania sie nie obejdzie...;-)
    > firmowe za 3,99zl/c + osobiste za 0,99zl/mc

    Z prostym kombinowaniem firmowe 0 zł/m-c, osobiste 0,99 zl m-c

    > 4,50 karta z firmowego z kazdego bankomatu lub 0,00zl karta do osobistego
    > bankomatow PKO BP

    Z firmowego za friko wyplacasz za to w oddzialach i agencjach.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-04-07 19:30:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:
    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:e15jbr$6s$1@inews.gazeta.pl...

    > Z prostym kombinowaniem firmowe 0 zł/m-c, osobiste 0,99 zl m-c

    Proste? Jakoś tego przez kilka lat nie zauważyłem.
    Zakładam, że nie chodzi o utrzymywanie zerowego salda?

  • 8. Data: 2006-04-07 20:05:12
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Proste? Jakoś tego przez kilka lat nie zauważyłem.
    > Zakładam, że nie chodzi o utrzymywanie zerowego salda?

    Tak - natychmiast po otrzymaniu przelewu od kontrahenta (a najpozniej przed
    polnoca) przelewasz kase on-line na konto osobiste.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2006-04-08 08:16:31
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tak - natychmiast po otrzymaniu przelewu od kontrahenta (a najpozniej
    przed
    > polnoca) przelewasz kase on-line na konto osobiste.

    To nie jest "proste kombinowanie" tylko bardzo upierdliwe utrudnianie sobie
    zycia za 3,99zl/mc.
    Dzialajac w ten sposob nie mozesz zlecic przelewu z data przyszla (bo srodki
    na przelew musza byc na koncie dzien wczesniej). Naleznosci z tytulu DG
    _powinienes_ regulowac z konta dla DG wiec ZAWSZE musisz miec dostep do
    konta/internetu zeby zaplacic podatki, naleznosci kontrahentom itp. wlasnie
    w tym dniu, w ktorym ma wyjsc przelew.

    --
    Pozdrowienia

  • 10. Data: 2006-04-08 15:50:55
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > _powinienes_ regulowac z konta dla DG wiec ZAWSZE musisz miec dostep do
    > konta/internetu zeby zaplacic podatki, naleznosci kontrahentom itp.

    Skoro masz zarowno konto osobiste, jak i firmowe w Inteligo, to nie widze
    zadnego problemu - masz wykonac przelew do ZUS czy US, to przelewasz sobie w
    czasie rzeczywistym kase na firmowe i przelewasz z firmowego. Poza tym nikt
    przy zdrowych zmyslach nei bedzie uzywal Inteligo do oplacania ZUSow i
    USow - od tego przeciez jest mBank.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)