    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konta oszczędnościowe - filozofia
    Date: Tue, 23 Aug 2016 20:53:04 +0200

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Banknot 500zł już niedługo. NBP chwalił się zmniejszeniem kosztów np.

    nawet starymi banknotami to nie sa jakies wielkie objetosci.

    Ale co zrobisz z ta gotowka - do skarpety, czy do innego banku
    zaniesiesz ?

    Kiedys bylo pojecie "czek bankierski" ... ale chyba drozszy od
    przelewu :-)

    >A może z podwyżkami bedzie jak tu:
    >http://rpkom.pl/artykul/1284315.html
    >Moim zdaniem podwyżka zapowiedziana z odpowiednio długim
    >wyprzedzeniem
    >nie musi zawierać tłumaczenia dlaczego, ale prawo (interpretacja?)
    >jest inna.

    Bo ja wiem czy taka inna ... jak podnosza cene wody czy pradu to jakos
    urzad nie ma zastrzezen.
    Cena pradu co prawda regulowana i podlega zatwierdzeniu.

    Elektronika nas przyzwyczaila, ze tanieje, ale przeciez inflacja jest,
    i ceny ogolnie rzecz biorac powinny rosnac :-)

    Cholera wie, czemu UOKIK sie czepil ... czyzby podwyzke trzeba robic w
    dwoch etapach - najpierw wyslac zmiane umowy, w ktorej bedzie
    "operator moze zmienic cene powiadamiajac klienta 30 dni przed
    terminem" ...

    >A jakby była obniżka to jeż trzeba "klauzulę modyfikacyjną" czy nie?

    Nie pamietasz starych czasow ? Bywalo i tak, operator obniza ceny, bo
    musi, a skutkuje to prawem klienta do wypowiedzenia terminowej umowy.

    >Bo następne będą takie: w sklepie w którym mieszkańcy regularnie
    >robią
    >zakupy zdrożał chleb. I nowa wtedy cena na półce będzie "bezprawną
    >informacją" bez podania "klauzuli jakiejś tam"?
    >A chleb ważniejszy od internetu.
    >Jeszcze...

    Kto wie, kto wie - PIS moze i chleb uregulowac :-)

    Nawiasem mowiac cos slysze w radiu, ze w Europie w tym roku zboza
    obrodzily, a w Polsce nie ... bedzie rzeznia :-)

    J.