  • 1. Data: 2016-08-18 17:38:22
    Temat: Konta oszczędnościowe - filozofia
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Niegdyś znawca realiów USA pisał, że tam rachunki typu "saving"
    były płatne bo na ich podstawie bank mógł wyrobić sobie opinię o
    skłonnościach klienta i brane były pod uwagę przy udzielaniu kredytu.
    Niby, że jak się płaci to się szanuje/docenia?... Rachunki bieżące
    w zasadzie bezpłatne.
    W Polsce odwrotnie - akurat zaczynało się wprowadzanie na szeroką skalę
    opłat za bieżące/ROR-y a prowadzenie "oszczędnościowych" było bezpłatne.
    Z tym, że zwykle tylko jedna wypłata i/lub przelew w miesiącu za darmo,
    następne b. drogie.
    Ostatnio w nowej tabeli prowizji BZ WBK widzę, że wprowadzili opłaty
    (1 zł) za prowadzenie "oszczędnościowych" (chyba 1 wyjątek), za to
    prawie we wszystkich tego typu uwolniono od prowizji wypłaty gotówkowe.
    Co ciekawe, przelewy już nie.
    To przeczy dotychczasowym zasadom: na oszczędnościowych zapewne jest
    więcej środków i bank nimi obraca więc opłatę można darować. Druga
    to utrudnianie obrotu gotówkowego
    Czy w innych bankach też jest taka tendencja?
    Opłaty to chęć zysku i budowanie bazy na obsługę nowych kosztów
    stanowionych przez władze. Ale dyskryminacja przelewów?

    Arek

  • 2. Data: 2016-08-18 19:02:29
    Temat: Re: Konta oszczędnościowe - filozofia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2016 17:38:22 +0200, Arek napisał(a):
> [...]
    > opłat za bieżące/ROR-y a prowadzenie "oszczędnościowych" było bezpłatne.
    > Z tym, że zwykle tylko jedna wypłata i/lub przelew w miesiącu za darmo,

    Bank chce miec pieniadze na dluzej.
    A nie tak, ze pensje wplacasz na oszczednosciowe w ciagu miesiaca
    wyplacasz. Nie po to RR sa bezprocentowe :-)

    Swoja droga - przez lata mielismy ROR oprocentowane, komu to
    przeszkadzalo ? Bank za malo zarobil ?
    Inna sprawa, ze widac jakie sa odsetki - a beda jeszcze mniejsze.
    Na odsetkach sie nie zarobi. Tzn klient nie zarobi

> [...]
    > to utrudnianie obrotu gotówkowego
    > Czy w innych bankach też jest taka tendencja?

    Ty poczekaj, bo czas jest dynamiczny. Podatek bankowy, zmniejszenie
    prowizji kartowych, zwrot spreadow, ciagle grozacy frank ... banki
    szukaja zyskow.
    Zobaczymy, co banki moga i na co sie rodacy zgodza ...

    > Opłaty to chęć zysku i budowanie bazy na obsługę nowych kosztów
    > stanowionych przez władze. Ale dyskryminacja przelewów?

    Moze po prostu nie wypada (czy wrecz nie wolno) brac prowizji od
    wyplaty srodkow, bo jakze to - masz pieniadze na koncie, czy nie
    wszystkie masz?

    A przelew usluga dodatkowa, to wolno :-)

    Poza tym co - pojdziesz i wyplacisz grubsza gotowke ?
    No to bank zarobi i juz sie cieszy ...

    J.

  • 3. Data: 2016-08-20 16:17:13
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > [...]
    > Moze po prostu nie wypada (czy wrecz nie wolno) brac prowizji od
    > wyplaty srodkow, bo jakze to - masz pieniadze na koncie, czy nie
    > wszystkie masz?

    No właśnie? Jest takie prawo? Bo wpłaty na własne konto prywatne
    chyba muszą być darmowe.

    > A przelew usluga dodatkowa, to wolno :-)
    >
    > Poza tym co - pojdziesz i wyplacisz grubsza gotowke ?

    Banknot 500zł już niedługo. NBP chwalił się zmniejszeniem kosztów np.
    tańsze 1, 2, 5 gr, mniejsza produkcja banknotów będzie... A mniejsze
    koszty to zysk, czyli 95% podatek do budżetu trwonionego przez
    chwilowo rządzących socjalistów.
    Czekamy na banknot 1000zł.

    Pyatanie czy jest to podwyżka z 0zł na 1zł czy wprowadzenie...
    A może z podwyżkami bedzie jak tu:
    http://rpkom.pl/artykul/1284315.html
    Moim zdaniem podwyżka zapowiedziana z odpowiednio długim wyprzedzeniem
    nie musi zawierać tłumaczenia dlaczego, ale prawo (interpretacja?)
    jest inna.
    A jakby była obniżka to jeż trzeba "klauzulę modyfikacyjną" czy nie?

    Bo następne będą takie: w sklepie w którym mieszkańcy regularnie robią
    zakupy zdrożał chleb. I nowa wtedy cena na półce będzie "bezprawną
    informacją" bez podania "klauzuli jakiejś tam"?
    A chleb ważniejszy od internetu.
    Jeszcze...

    Arek

  • 4. Data: 2016-08-20 19:10:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 19:02:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Moze po prostu nie wypada (czy wrecz nie wolno) brac prowizji od
    > wyplaty srodkow, bo jakze to - masz pieniadze na koncie, czy nie
    > wszystkie masz?

    Popierdółka VW - oraz popierdółka w innym sensie mBąk - dla podstawowych rachunków
    wpłaty i wypłaty kasowe mają płatne (no, w mBąku awizowana powyżej 50k jest za darmo
    - ależ łaska ;) - także jednak wolno.
    ZTCP bezpłatna obsługa kasowa musi być na płatnym koncie.
    I tak jest np. w VW - w wyższych "pakietach", płatnych, kasa jest bezpłatna.
    Miłe jest to, że kasa jest jedna na całą Polskę ;>

    > Poza tym co - pojdziesz i wyplacisz grubsza gotowke ?
    > No to bank zarobi i juz sie cieszy ...

    Bank zarobi na wypłacie grubszej gotówki ? Jak ???

    Jak bank wprowadza opłatę za konto to się je likwiduje.
    Zaś problem wypłacania w ciągu miesiąca można ominąć - czy to mając KO w optimie, czy
    też np. w db czy mb można mieć do 4 oszczędnościowych - całą kasę trzymasz na jednym
    (w db się zbytnio nie da - powyżej 10k zmniejszają oprocentowanie - jak zwykle muszą
    być inni, w innych bankach większa suma to większy %) i jak potrzebujesz wypłacić, to
    wypłacasz całość - i sumę pomniejszoną o to, co chcesz wypłacić przelewasz na kolejne
    KO.
    Wypłata raz na tydzień chyba starczy ?

  • 5. Data: 2016-08-23 20:53:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Banknot 500zł już niedługo. NBP chwalił się zmniejszeniem kosztów np.

    nawet starymi banknotami to nie sa jakies wielkie objetosci.

    Ale co zrobisz z ta gotowka - do skarpety, czy do innego banku
    zaniesiesz ?

    Kiedys bylo pojecie "czek bankierski" ... ale chyba drozszy od
    przelewu :-)

> [...]
    >wyprzedzeniem
    >nie musi zawierać tłumaczenia dlaczego, ale prawo (interpretacja?)

    Bo ja wiem czy taka inna ... jak podnosza cene wody czy pradu to jakos
    urzad nie ma zastrzezen.
    Cena pradu co prawda regulowana i podlega zatwierdzeniu.

    Elektronika nas przyzwyczaila, ze tanieje, ale przeciez inflacja jest,
    i ceny ogolnie rzecz biorac powinny rosnac :-)

    Cholera wie, czemu UOKIK sie czepil ... czyzby podwyzke trzeba robic w
    dwoch etapach - najpierw wyslac zmiane umowy, w ktorej bedzie
    "operator moze zmienic cene powiadamiajac klienta 30 dni przed
    terminem" ...

    >A jakby była obniżka to jeż trzeba "klauzulę modyfikacyjną" czy nie?

    Nie pamietasz starych czasow ? Bywalo i tak, operator obniza ceny, bo
    musi, a skutkuje to prawem klienta do wypowiedzenia terminowej umowy.

> [...]
    >zakupy zdrożał chleb. I nowa wtedy cena na półce będzie "bezprawną
    >informacją" bez podania "klauzuli jakiejś tam"?

    Kto wie, kto wie - PIS moze i chleb uregulowac :-)

    Nawiasem mowiac cos slysze w radiu, ze w Europie w tym roku zboza
    obrodzily, a w Polsce nie ... bedzie rzeznia :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-08-28 14:30:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Tue, 23 Aug 2016 20:53:04 +0200, J.F. wrote:

    > Elektronika nas przyzwyczaila, ze tanieje, ale przeciez inflacja jest, i
    > ceny ogolnie rzecz biorac powinny rosnac :-)

    Nieprawda
    2014 inflacja 0%
    2015 DEflacja -0,9%
    2016 prognoza NBP deflacja -0,5%

  • 7. Data: 2016-08-29 12:54:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Nieprawda
    >2014 inflacja 0%
    >2015 DEflacja -0,9%
    >2016 prognoza NBP deflacja -0,5%

    A co wchodzi w koszyk dobr inflacyjnych ?

    Bo zarobki jednak rosna ... oplaty bankowe IMO tez, teraz NIK narzeka,
    ze np woda w wodociagach drozeje za bardzo ...

    J.

  • 8. Data: 2016-08-29 21:51:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-08-16 o 12:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A co wchodzi w koszyk dobr inflacyjnych ?

    Ja się obawiam, że ta deflacjama na celu zmniejszenie obciążeń budżetu.
    Wiele rzeczy jest do tego liczone. Przykładowo płace w mundurówce,
    emerytury, renty.

  • 9. Data: 2016-08-29 23:33:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 29-08-16 o 12:54, J.F. pisze:

    >Ja się obawiam, że ta deflacjama na celu zmniejszenie obciążeń
    >budżetu.
    >Wiele rzeczy jest do tego liczone. Przykładowo płace w mundurówce,
    >emerytury, renty.

    Na razie jeszcze emerytur nie zmniejszaja, tylko nie podnosza.

    Ceny sie faktycznie w miare trzymaja (objaw kryzysu), ale nie robiac
    jakis notatek trudno mi powiedziec dokladnie - zywnosc mam wrazenie ze
    podrozala, ale to bylo pare lat temu, ostatnie lata moze i sie trzyma.

    Mieszkania chyba delikatnie drozeja, przynajmniej we Wroclawiu, ale
    one zdaje sie wliczane nie sa, bo by w przeszlosci musiala byc
    inflacja gigantyczna :-)
    Samochody nowe to nie patrze, tu sporo zalezy od kursu zlotowki, ten
    sie w miare trzyma.
    Telewizory tanieja - ale to elektronika, wiec nie dziwi. Byc moze do
    deflacji sie jednak wliczaja.

    Ropa staniala, i to moze byc istotny czynnik deflacyjny ...

    J.