  • 1. Data: 2004-09-03 07:21:50
    Temat: Komu zglosic lub przeslac moze do CITI
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

    Witam przegladam skrzynke email a tam takie cos
    Od: CITI <s...@c...com>
    Do: xxxx
    Data: Fri, 03 Sep 2004 02:47:09 -0500
    Temat: Customer notice: your Citibank account

    ponizej niestety w gifie jak link wiec nie bede przepisywal calego tekstu dear
    CitiBank Customer... i z tego co rozumiem angielski prosza o potwierdzenie
    danych bankowych nawet podaja link
    w https://web.da-us.citibank.com/sign in/scripts/login/user_setup.jsp
    po wklepaniu pojawia sie cos co wyglada jak citi (US) ale ja ani tam ani w
    citi.pl nie ma zadnego konta

    po wybraniu opcji przeslij dalej pojawia sie

  • 2. Data: 2004-09-03 08:21:45
    Temat: Re: Komu zglosic lub przeslac moze do CITI
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>

> [...]
    > w https://web.da-us.citibank.com/sign in/scripts/login/user_setup.jsp
    > po wklepaniu pojawia sie cos co wyglada jak citi (US) ale ja ani tam ani w

    To proste.
    Gdybyś był (była?) naiwnym użytkownikiem konta w cicit to powinnaś
    (powinieneś) wejść na tą stronę i grzecznie podać tym złodziejom którzy tego
    maila wysłali swój e-pin i hasło (i pożegnać się z kasą na koncie ;)

    AI

  • 3. Data: 2004-09-03 08:35:34
    Od: "Marvin" <_...@a...pl>

    Mnie zastanawia ogromna odporność citka na takie zdarzenia. Normalny bank po
    pierwszym takim numerze wprowadziłby tokeny lub tany i złodziejstwo zajęłoby
    się czymś innym . A tu nic. Głowa w chmurach, zadarty nos i wazelina w PR.

    Marvin

  • 4. Data: 2004-09-03 09:27:51
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

> [...]
    >(powinieneś) wejść na tą stronę i grzecznie podać tym złodziejom którzy tego
    >maila wysłali swój e-pin i hasło (i pożegnać się z kasą na koncie ;)

    Wlasnie informuje o tym zeby ktos nie postapil w ten sposob ja nie jestem
    naiwnym uzytkownikiem ale to moze byc proba popelnienia przestepstwa przez
    kogos poprzez wyciagniecie danych od innych w celach wiadomych

  • 5. Data: 2004-09-03 09:46:11
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "Al501" <a...@i...net.pl> napisała:

    >Wlasnie informuje o tym zeby ktos nie postapil w ten sposob ja nie jestem
    >naiwnym uzytkownikiem ale to moze byc proba popelnienia przestepstwa przez
    >kogos poprzez wyciagniecie danych od innych w celach wiadomych
    To nie "może być próba..." tylko _jest_

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    | - Jam częścią tej siły
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    eridanus.no-ip.com | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 6. Data: 2004-09-03 17:10:48
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Al501 napisał:
> [...]
    > w https://web.da-us.citibank.com/sign in/scripts/login/user_setup.jsp
    > po wklepaniu pojawia sie cos co wyglada jak citi (US) ale ja ani tam

    Prześlij do administratora serwera, z którego wyszła wiadomość (musizsz
    sprawdzić numer IP połączenia serwera, z którego przyszedł mail) oraz do
    firmy, która hostuje trefną stronę. Ale jak znam życie to już ta strona
    WWW jest zlikwidowana. Poza tym podałeś link do strony CitiBanku ale
    link do strony spamera jest pewnie ukryty (Outlook Express i Internet
    Eksplorer daja się nabrać na fałszywe linki - adres strony spamera
    powinien byc widoczny na dole na pasku stanu w OE po najechaniu myszką
    na link Citi).

    K.

  • 7. Data: 2004-09-03 18:39:56
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    Dnia pią, 03 wrz 2004 at 07:21 GMT,
    Al501 <a...@i...net.pl> napisał(a):
    > danych bankowych nawet podaja link
    > w https://web.da-us.citibank.com/sign in/scripts/login/user_setup.jsp
    > po wklepaniu pojawia sie cos co wyglada jak citi (US) ale ja ani tam ani w

    po pierwsze posiadaczem domeny citibank.com jest zdaje się citibank więc
    bez wiedzy banku nie da się legalnie podstawić takiego linku (chyba że
    podstawiony DNS ale to zadziałą w ograniczonym zakresie)

    po drugie pod tym adresem jest strona error 404

    po trzecie strona ta jest certyfikowana przez Verisign dla Citibank

    więc - o co tu chodzi? Jak wam wchodziło coś innego?

    --
    Jurek

    "Free time? Is this some to eat?"

  • 8. Data: 2004-09-03 19:36:32
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    Jurek Zielinski wrote:

> [...]
    >
    > po trzecie strona ta jest certyfikowana przez Verisign dla Citibank
    >
    > więc - o co tu chodzi? Jak wam wchodziło coś innego?

    Normalnie. IE ma buga i tego urla "pokazuje" dla zmylki, klikniecie
    spowodowaloby przeniesienie na inna strone.

    Kolega autor watku nie powinien sugerowac sie tez "po wybraniu opcji
    przeslij dalej pojawia sie"... - jedyna "pewna" metoda to podglad zrodla
    maila - tam wszystko widac co kto mial na mysli.

    miko

  • 9. Data: 2004-09-03 20:12:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Al501" <a...@i...net.pl> wrote in message
    > Witam przegladam skrzynke email a tam takie cos

    Info o takich mailach nalezy przekazywac do zainteresowanych bankow lub....
    http://www.antiphishing.org/report_phishing.html
    Report Phishing

    ** The Anti-Phishing Working Group is a volunteer organization. Due to the
    significant increase in phishing volumes and reports, there may be some
    delay in processing your phishing reports and membership requests. **

    We are building a repository of phishing scam emails and websites to help
    people identify and avoid being scammed in the future. If you have received
    a phishing email and would like to submit it to Anti-Phishing Working Group,
    please send it to r...@a...org. We will review the
    message and any websites to which it links, and post it to the Phishing
    Archive on this site.Instructions for Submitting Phishing EmailAssuming you
    use Outlook or Netscape:

    1.. Create a new mail to r...@a...org.
    2.. Drag and drop the phishing email from your inbox onto this new email
    message
    a.. In Netscape drop it on the 'attachment' area
    3.. Do not use "forward" if you can help it, as this approach loses
    information and requires more manual processing. The exception is when you
    use the Web interface to outlook: in that case forward is the only solution.
    kazde zaraportowanie proby wyludzenia danych moze pomoc w zlapaniu oszustow
    :).

    Maciej