  • 31. Data: 2016-04-24 10:51:53
    Temat: Re: Kolejny SKOK do odstrzału.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Dnia Fri, 22 Apr 2016 23:55:26 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):
    [...]
    > No dobra ale:
    > -jesli naprawde bylo tak zle, to czemu KNF ich nie zamknal w 2013,
    > tylko czekal do 2016 ?
    bo tak długo działały procedury?

    > No ale tak chyba bylo.
    No. jak ktoś napisał: dopóki jest dopływ kasy do piramidy, to wszystko
    jest ok.
    [..]

    KJ

    If you don't have a nasty obituary you probably didn't matter.
    -- Freeman Dyson

  • 32. Data: 2016-04-24 11:11:49
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/24/2016 03:59 PM, Marek wrote:
    > znają
    >
    > Twór jaki opisałeś nie jest już skokiem bo nie spełnia jego definicji.

    Odeślesz do odpowiednich przepisów prawa polskiego, które nakazują znać
    się wszystkim członkom SKOKów?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptravler.com

  • 33. Data: 2016-04-24 13:54:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 24 Apr 2016 18:11:49 +0900, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...example.com> wrote:
    > Odeślesz do odpowiednich przepisów prawa polskiego, które nakazują
    znać
    > się wszystkim członkom SKOKów?

    Tym gorzej dla przepisów, jeśli przyzwalają na skrzywienie pierwotnej
    idei kas doprowadzając de dacto do powstawania parabanku.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2016-04-24 13:56:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 24 Apr 2016 09:54:50 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No nie wiem - inne tanie linie maja sie dobrze.

    O to w tym chodzi by wiekszość nie widziała jak sprawy były
    rozgrywane.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2016-04-24 14:48:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-24 o 07:27, jj pisze:

    > ZUS nie jest piramidą finansową, nie wiem kto to wymyślił.

    A jaką masz definicję piramidy finansowej, jeśli nie tą, że wypłaty "da
    starych" pochodzą od "nowych" minus prowizja dla organizatora?

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2016-04-25 09:15:25
    Od: m <m...@g...com>

    On 22.04.2016 14:31, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    > No, WIG20 np juz nie odzyskal poziomu z 2007, ba - ostatnio spadl do
    > poziomu z 2008.
    > To chyba sie kwalifikuje na "permanentny kryzys" ?

    W ten sposób patrząc, to w Japonii od 70' jest permanentny kryzys.

    p. m.

  • 37. Data: 2016-04-25 11:09:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Apr 2016 23:55:26 +0900, w <nfde0u$17o3$1@gioia.aioe.org>, Tomasz
    Chmielewski <t...@n...example.com> napisał(-a):

    > - przejedzenie OFE na bieżące potrzeby państwa

    A to akurat nieprawda.

  • 38. Data: 2016-04-25 11:23:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > A to akurat nieprawda.

    Oświecisz mnie? (Z dokładnością, oczywiście, że mówimy o połowie OFE, na
    razie przynajmniej)

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Z.O.I.D.: Zombie Optimized for Infiltration and Destruction

  • 39. Data: 2016-04-25 12:09:55
    Od: jj <p...@w...pl>

    > A jaką masz definicję piramidy finansowej, jeśli nie tą, że wypłaty "da
    > starych" pochodzą od "nowych" minus prowizja dla organizatora?

    Piramida finansowa (schemat Ponziego) jest systemem niestabilnym - wypłaca więcej
    pieniędzy niż do niego wpada. ZUS może działać w nieskończoność - wypłaca to co do
    niego jest wpłacane, a ewentualne braki uzupełniane są z budżetu państwa.

  • 40. Data: 2016-04-25 12:12:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-25 o 12:09, jj pisze:

    > Piramida finansowa (schemat Ponziego) jest systemem niestabilnym - wypłaca więcej
    pieniędzy niż do niego wpada.

    Jak to jest technicznie możliwe?

    > ZUS może działać w nieskończoność - wypłaca to co do niego jest wpłacane, a
    ewentualne braki uzupełniane są z budżetu państwa.

    Czyli wypłaca więcej niż się wpłaca, cbdu.

    --
    Liwiusz