  • 11. Data: 2002-10-25 15:18:34
    Temat: Re: Kiedy PEKAO obniży % pożyczek??????
    Od: "mcp" <r...@s...com.pl>

    <s...@o...pl> wrote in message
    news:14ed.00000358.3db946b4@newsgate.onet.pl...
    > 19,50 kiedy Multi daje pożyczki po 13 to złodziejstwo - nic dodać nic ująć

    To nie zadne zlodziejstwo - sa frajerzy, ktorzy tyle placa, to czysty
    biznes. Nikt nie kaze nikomu brac pozyczki w Pekao SA, jak ktos chce, jego
    sprawa, ale niech potem nie placze, bo tylko wychodzi na idiote - "wzialem
    pozyczke, a teraz ten zlodziejski bank kaze mi placic 19,5%...."
    ROTFL :-)

    pzdr
    mcp

  • 12. Data: 2002-10-25 18:34:32
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > 19,50 kiedy Multi daje pożyczki po 13 to złodziejstwo - nic dodać nic ująć

    A dla aquariusa i jestem 12,5% ;-P

  • 13. Data: 2002-10-25 19:54:19
    Od: t...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Grzegorz Dabrowski" <g...@l...mm.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dzięki dużej różnicy procentów kredytowych i depozytowych Pekao ma znakomity
    > zysk.

    Jest ona akceptowana przez Klientów przez ich niewiedzę i pozycję jaką Pekao
    wyrobiło sobie za komuny. Trzeba jak najczęściej piętnować takie praktyki,
    robiąc wszystko by ludzie wreszcie zrozumieli STOP DLA LICHWY.

  • 14. Data: 2002-10-25 23:51:15
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > wyrobiło sobie za komuny. Trzeba jak najczęściej piętnować takie praktyki,
    > robiąc wszystko by ludzie wreszcie zrozumieli STOP DLA LICHWY.

    Heheheh - wiesz - to bardzo ciekawe zagadnienie :)
    Tak sie zastanawialem ostatnio. Przegladajac prase nazwijmy ja "branzowa",
    mozna zauwazyc, ze gro bankowcow chcialoby zeby zoswtalo tak jak jest.
    Dlatego z pelnym oburzeniem reaguja na eventy w stylu Inteligo (nie karm
    bankiera) albo porownania Multibanku (czy Lukasa).

    Pozostawienie status qou jest im na reke.

    Zauwaz - jesli wszedzie byloby takie samo oprocentowanie kredytu w RORze,
    albo minimalnme - nikomu nie oplacaloby sie przechodzic z banku do banku.
    ale w chwili, gdy znalazly sie banki, ktore wybieraja co lepsze rodzynki z
    ich bazy klientow - daza do tego - zeby dotychczasowi klienci nic o tym nie
    wiedzieli.
    Po to moim zdaniem istnieje caly ten kodeks praktyki bankowej zakazujacy
    pewnych praktych.
    I nie chodzi tutaj wcale o dobro calego sektora bankowego, tylko, zeby banki
    dalej mogly klientow kosic ile wlezie.

    Mala roznica w czasie pomiedzy zmiana stawki depozytu i kredytu - w
    przypadku duzej bazy klientow to sumy siegajace kilkudziesiaciu czasem
    milionow zlotych - oplaca sie jak najbardziej :)

    Wiecej - dla takiego Pekao SA utrata klientow wliczona jest wrecz w ogolne
    "zniwa". W tym momencie zagraniczni udzialowcy w duzych bankach (Pekao SA,
    ING BS, BPH PBK itp) realizuja zyski, nastawioeni sa przede wszystkim na
    opcje ekonomiczna a nie na poprawe jakosci. Kiedy zakup sie zwroci 0 a
    zwrcic moze sieszybko _tylko_ teraz - poki sa wysokie marze odsetkowe, poki
    mozna kupc tanio obligacje - zaczna poprawiac jakosc, konsolidowac sie itp.
    A majac duzo kapitalu - moga to zrobic bez problemu - nadal dysponujac
    szeroa baza klientow.

    A banki typu Lukas, Multibank itp - od poczatku sa konkurencyjna - bo....
    musza byc :)
    Gdyby poszly droga molochow - pies z kulawa noga by do nich nie poszedl.

    Ale idzie mijemy nadzieje ku lepszemu. Niedlugo bedzie trzecia odslona wojen
    wirtualnych (pierwsza to walka z trafycyjnymi, druga, to pomiedzy soba (w
    miedzyczasie konratak Lukasa ;) no i teraz wirtualne beda pretendowaly do
    pelnienia funkcji nie dodatoqwego a glownego RORa :)
    Polacy coraz wiecj kasy wkladaja do funduszy - coraz mniej do bankow, a i
    one same widze, ze zniwa sie powoli acz nieublaganie koncza. Wynikow juz tak
    pieknych z samego "koszenia" nie bedzie - rtzeba zaczac byc konkurencyjnym -
    czyli zmieniac oferte. I to sie dzieje, Czy to ING, czy Pekao, czy PKO, w
    zeszlym roku KB :)

    No. A tak juz konczac - duzym bankom na reke jest, utrzymywanie jak
    najdluzej "tej lichwy" - bo to one sa glownymi beneficjentami takiego stanu
    rzeczy.

    Prosta sprawa - gdyby poszlo pare reklam na zasadzie - w banku A placisz
    19,5% za linie kredytowa a w banku B 12,5 - zobacz ile oszczedzisz - i tym
    podobne _oczywiste_ rzeczy - ludzie pukneliby sie w glowe i poprzelaziliby
    szybko (zwlaszcza i glownie - najbardziej wartosiowi klienci). JEdnak
    wszelkie kodeksy i inne zarowno wewnetrzne jak i zewnetrzebn uwarunkowania
    sprawiaja, ze nie jest to mozliwe :((((

    A szkoda....

  • 15. Data: 2002-10-26 05:21:28
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:apcl86$7g0$1@news.onet.pl, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Tak sie zastanawialem ostatnio.

    Amra, bardzo interesująca analiza.

  • 16. Data: 2002-10-26 07:22:53
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" napisał w wiadomości ...
    (...)
> [...]
    > musza byc :)
    > Gdyby poszly droga molochow - pies z kulawa noga by do nich nie poszedl.

    Coś Ci się pomieszało.
    1.Czy Lukas i Multibank to nie mają zagranicznego udziałowca (który też
    realizuje zyski)??
    2. Oba wymienione banki zaczynają od zera - z siecią (przecie to marmurki),
    z bagażem złych klientów. Gdyby w tych warunkach stosowały porównywalne
    stopy %%, to to dopiero byłaby lichwa. (Marmurki, zresztą, na początku swego
    istnienia, nie pobierały przecież żadnych prowizji od ROR i operacji).
    Narazie oba to zupełnie inna liga, niż tzw przez Ciebie "duże banki". Pożyjemy,
    zobaczymy, czy wstąpią do tej samej ligi.
    A narazie porównujmy Multibank z Lukasem czy Fortisem, ale nie z PKO BP.
    Nie te fi!! ;-))

    > (...) no i teraz wirtualne beda pretendowaly do
    > pelnienia funkcji nie dodatoqwego a glownego RORa :)

    Dużo czytasz, jak widzę - może znasz jakieś kraje, w których to się już udało??
    (A tak a propos: jeśli taka jest dróżka rozwoju eBanków, to po licho
    BRE tworzył Multibank??)

> [...]
    > czyli zmieniac oferte. I to sie dzieje, Czy to ING, czy Pekao, czy PKO, w

    Tu się zgadza - do funduszy płynie coraz więcej - miejmy nadzieję, że powtórki
    z Albanii nie będzie. Co do konkurencyjności: KB tu bym nie umieszczał.
    Coś im te eksperymenty kiepsko wychodzą w tym roku.
    Pozdrawiam
    JO

  • 17. Data: 2002-10-26 09:01:23
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Prosta sprawa - gdyby poszlo pare reklam na zasadzie - w banku A placisz
    > 19,5% za linie kredytowa a w banku B 12,5

    Ciekaw jestem jaki bank daje 12,5% ?? ;-P
    A na serio, to roznica 0,5-1% przy linii np. 10kzl jest juz odczuwalna ;-)

> [...]
    > szybko (zwlaszcza i glownie - najbardziej wartosiowi klienci). Jednak
    > wszelkie kodeksy i inne zarowno wewnetrzne jak i zewnetrzebn uwarunkowania

    IMO to sie niebawem zmieni ;-) To wszystko ulegnie zmianie jak banki straca
    ich cenne przywileje bankowe i ustawodawca zacznie je traktowac jak kazde
    inne przedsiebiorstwa. Banki w Polsce bowiem nadal maja takie zapedy
    administracyjno-urzednicze co jest oczywiscie pozostaloscia minionego
    systemu. Wtedy tez dzialania m.in. UOKiK beda skuteczniejsze i przestana byc
    wyjatkami gdzie udalo sie cos zdzialac...
    Po takich zmianach banki nowoczesne (nowe, Mcbanki) IMO lepiej sobie poradza
    na rynku. Zdaja sobie sprawe z tego w PKO BP (zakup inteligo, itd.), czego
    nie mozna powiedziec o pekao ;-)

    Pzd
    Witek

  • 18. Data: 2002-10-26 09:24:31
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Coś Ci się pomieszało.
    > 1.Czy Lukas i Multibank to nie mają zagranicznego udziałowca (który też
    > realizuje zyski)??

    Alez oczywiscie, ze maja.
    W pierwszym przypadku - polskiego wlasciciela, ale "potega" budowana byla na
    Lukasie. Marza odsetkowa jest i byla bardzo wysoka.
    Podobnie Multibank - ba nawet austryjacki Raffi - buduje przeciez wszystko
    organicznie. Takich bankow - jest oczywiscie wiecej. Ale... One sumujac je
    nic nie znacza. Bo coz znaczy 1,6 mld zgormadzonych depozytow w mBanku? Toz
    to ulamek wychodzi...

> [...]
    > zobaczymy, czy wstąpią do tej samej ligi.
    > A narazie porównujmy Multibank z Lukasem czy Fortisem, ale nie z PKO BP.

    Mysle, ze jednak moge je porownywac. Nie chodzi tutaj o to, ze na rozwoj
    dwoch bankow detalicznych BRE przeznaczyl 50 ln dolarow (ciekawi mnie jak to
    sie zmnejszylo po ostatnch wynikach), tylo o pewien, BARDZO istotny fakt,
    ktory pominales.
    Mianowicie od dawna wiadomo o proporcji 20:80 - wiecej - w bankach ta
    proporcja wyglada jak 7:93 czy z innych zrodel 12:88.

    Oczywiscie - dla Lukasa czy Multi nie jest wazna Stocznia Szczecinska ;) (to
    domena BRE ;) ale chodzi im o tych najlepszych klientow detalicznych.
    Przeciez duze banki - to moga chetnie oddawac "zlych" klietow - na ktorych
    wlasciwie nie zarabiaja, a traca - a ktorzy jeszcze im robia "kolo dupy".
    akich klientow - banki chetnie sie pozbywaja.

    W Multi sa zapory na zasadzie 3 tysiace na kwartal, Lukas - zaporowa w sumie
    cena pakietu PRO. Inne pakiety tez sa jednak stworzone nie dla mas tylko dla
    wyselekcjonowanych klientow (zazwyczja pod wzgledem dochodow).

    Co do bagazu zlych klientow - nie wiem jak to w Multi jest - ale O DZIWO
    Lukas lepiej sobie radzi niz inne banki (PKO BP - tez stosunkowo malo ma
    zlych kredytow - cala branza ok 20%).
    I jest jeszcze jedna rzecz- w tych mcBankach pracuje zupelnie inny sort
    ludzi. Nie trzeba zwalniac - jedynie zatrudniac. Bezrobocie duze - wiec
    wybieraja jak w ulegalkach.... To wszystko tworzy nowa jakosc obslugi - a
    dalej - najbardziej aktywni klienci - moga przechodzic dotakich bankow.
    Nie ma watpliwosci - ze Lukas, Multi - beda bankami niszowymi - w ogle w ich
    biznesie nie jest pewnie przewidziane, zeby byc wielkimi bankami
    detalicznymi z kilkoma milionami rachunkow (chyba, ze oblugiwanych
    telefonicznie :) - bo to nie przynosi zysko.
    A tradycyjne banki - wlansie tego musza sie obawiac. Ze mloda konkurencja
    podgryza (skutecznie) korzenie.

    > Dużo czytasz, jak widzę - może znasz jakieś kraje, w których to się już
    udało??
    > (A tak a propos: jeśli taka jest dróżka rozwoju eBanków, to po licho
    > BRE tworzył Multibank??)

    Pytanie retoryczne :) Wychodze z zalozenia, ze bankowosc wirtualna jest
    mniej dochodowa od tradycyjnej (nizsza marza odsetkowa, mniej udzielanych
    kredytow), jednak nie mozesz zapomniec, ze tak wlasciwie - to bankowosc
    _wirtualna_ nie ma przeciez nawet 10 lat. Wiecej - spojrz na dostep do
    sieci - w Polsce to ok 20% spoleczenstwa.
    Ja nie twierdze, ze model bankowosci wirtualnej wygra, jednak mysle, ze
    banki (te duze) beda zmuszone przez rynek i mniejszych konkurentow - do
    otworzenia malych placowek i rozbudowac poszczegolne elektroniczne kanay
    dystrybucji.

    I tak np. ING zrezygnoal z kioskow elektronicznych. A przeciez ten sam ING
    otwiera male placowki Stereo. Inaczej poszedl BPHPBK - chociaz fuzja
    przystopowala ambitne plany BPHu - to jednak oni widza przyszlosc w
    autmatach samoobslugowych - to samo PKO BP. One musza to robic - bo takie sa
    tendencje na rynku - zobacz skandynawii. Ja wlasnie tutaj widze przyszlosc
    bankow - szwedzki SEB zamknal 20% swoich placowek. W Wielkiej Brtanii ok 900
    oddzialow. Wlasnie w takich bankach wykorzystnaie internetu przez klientow
    jest coraz wieksze - i oto wlasnie chodzi. (i tylko o to :)

    Co do samej bankowosci wirtualnej. Jako, ze biznes jest mlody - nie da sie
    ukryc, ze to wszystko toczy sie na zywym organizmie. Zauweaz, ze BIG BG -
    Millennium owieral bazujac na sukcesie partugalii - banki wirtualne jak
    dotad zawsze ewoluowaly do jakiejs (ogranicznonej) obecnosci w swiecie
    rzeczywistym. Czy to pojedyncze placowki, czy autoamty samoobslugowe, czy
    placowki z duza iloscia takich ATMow umiejscowione w strategicznych
    miejscach.

    Zauwaz co robi mBank - on wcale nie jest taki wirtualny jak nam sie zdaje :)
    Fakt, ze nie jest to eksponowane (klania sie ich promocja), ale. Ale sa
    kafejki mBanku - rzecz charakterystyczna. Sa mPunkty - sklepy, gdzie mozna
    zlozyc wniosek, gdzie mozna dowiedziec sie cos o mBanku. Dodaj do tego np
    zaawansowane bankomaty z funkcja depozytowa, albo podpisana umowa z kims - i
    w zasadzie masz pely ROR :)

    P.S. A zobacz jak szaleje EGG :)

> [...]
    > z Albanii nie będzie. Co do konkurencyjności: KB tu bym nie umieszczał.
    > Coś im te eksperymenty kiepsko wychodzą w tym roku.

    hi hi hi :) No wlasnie nie wiem jak to sie dzieje. Biuro prasowe maja
    calkiem calkiem, siec placowek rozwinieta, oferta tez... No ale pewnie beda
    porzadki robione :) Fakt, ze KB jest maly - ale jednak te 6% rynku ma. A
    obiektywnie patrzac - nie jest zle z ta ich oferta (nie korzystam z konta -
    ale mi sie podoba :)

  • 19. Data: 2002-10-26 09:41:01
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > A na serio, to roznica 0,5-1% przy linii np. 10kzl jest juz odczuwalna ;-)

    heheheh - m.in. w Fortis Banku ;)

  • 20. Data: 2002-10-26 09:42:40
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    byc
    > wyjatkami gdzie udalo sie cos zdzialac...

    Masz racje - ale jeszcze zostaje ZBP, wewnetrzne regulaminy, kodeksy itp.
    akurat np ludziom z Inteligo - walilo to wszystko (bo to nie bankowcy), ale
    juz SL z BRE nie za bardzo :) Bo jak tu sie pokjazac w towarzystwie jak
    jestes czarna owca :)))