  • 1. Data: 2002-07-20 21:45:39
    Temat: Karty w Turcji
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    Niedługo wybieram się na urlop do Turcji i stąd moje pytanie:

    -czy ktoś ma może jakieś doświadczenia odnośnie płacenia kartami w Turcji?
    -czy płacenie kartami jest popularne, czy raczej płaci się gotówką ?
    -jak wygląda sparawa z bankomatami-czy jest ich dużo (chodzi mi o
    miejscowość SIDE i ANTALYA), czy są jakieś dodatkowe prowizje przy
    pobieraniu kasy z bankomatu
    -no i generalnie to co się bardziej opłaca: płacenie kartą czy gotówką
    (dolary? euro?)

    Jak by ktoś mógł coś na ten temat napisać, to będę bardzo wdzięczny (może
    być na priv, żeby nie zaśmiecać grupy)

    Pozdr - J.

  • 2. Data: 2002-07-20 22:09:24
    Temat: Re: Karty w Turcji
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    > -czy płacenie kartami jest popularne, czy raczej płaci się gotówką ?

    W wiekszych miesinach (czyt. miastach) sa sklepy gdzie zaplacisz karta. To
    zalezy gdzie ale wiekzosc tych sklepow jest dosyc droga.

    > -jak wygląda sparawa z bankomatami-czy jest ich dużo (chodzi mi o
    > miejscowość SIDE i ANTALYA),

    jak wyzej w wiekszych miescinach, ale nie bral bym ze soba jednej karty
    bo moze zawiesc a wtedy bedziesz miec powazny problem

    >czy są jakieś dodatkowe prowizje przy
    > pobieraniu kasy z bankomatu

    oj tak i to nawet spoooore ;-)

    > -no i generalnie to co się bardziej opłaca: płacenie kartą czy gotówką
    > (dolary? euro?)

    I tym zaplacisz kwestia co tobie bardziej odpowiada.

    Jezeli bedziesz mieszkac w hotlu a to chyba bedzie wieksza czesc wydatkow
    (jezeli wykupisz jedzenie tam) to zaplac karta.
    Oglnie jak sie bedziesz targowac o co kolwiek to odrazu mow cene 20% tego
    co Ci koles zaproponwal i targuj sie dalej 99/100 sie zgodzi. Nie kupj
    zadnych perfum !!
    Na ciuchy uwazaj, paski BOSSA chodza za grosze ale sa bite u kowala wiec z
    orygianlem nie maja wiele wspolnego. Wez koniecznie apart wieczorkiem siadz
    z nim na balkonie patrz na glowna ulice i czekaj po chwili uslyszysz trzask
    to bedzie wypadek samochodowy zobacz jakie turcy maja podejscie do sprawy
    ;-) Nie chodz boczynymi uliczkami, unikaj tez miejsc nie dla turystow tam
    nikt sie toba nie przejmie w razie w. Na wiecej nie mam sily..... Oglonie
    baw sie dobrze. PS. Nie nos przy sobie wszystkiej kasy. Nie trzymaj tez jej
    w jednej kieszeni malolaci sa niezlymi kieszonkowcami...

    Pzd Travis

  • 3. Data: 2002-07-20 22:13:49
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Travis" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W wiekszych miesinach (czyt. miastach) sa sklepy gdzie zaplacisz karta. To
    > zalezy gdzie ale wiekzosc tych sklepow jest dosyc droga.

    A tylko wypukłe, czy "płaszczaki" też ?

    > Pzd Travis

    Wielkie dzięki. Muszę przyznać, że nie spodziewałem się aż tak szczegółowej
    odpowiedzi :-)

    Pozdrawiam - J.

  • 4. Data: 2002-07-21 02:47:55
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    > A tylko wypukłe, czy "płaszczaki" też ?

    elektronami w sklepie nie powinno byc problemow kwestia gdzie trafisz,
    wypukle bez problemow do restauracji i sklepow.

    Pzd Travis

  • 5. Data: 2002-07-21 08:51:55
    Od: "Mscislaw" <M...@n...com>

    w Turcji jest Citibank dla klientow indywidualnych - tak jak w Polsce wiec
    teoretycznie najtaniej powinno byc manie karty Citicard i bezprowizyjne
    wybieranie kasy
    w oddzialach Shiti, sorry, Citi, w Turcji...

  • 6. Data: 2002-07-22 07:53:21
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JOHNNY" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Travis" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A tylko wypukłe, czy "płaszczaki" też ?

    bylem bardzo zaskoczony jak na lotnisku w Stambule moja VE przeszla jak
    burza - autoryzacja byla duzo szybsza niz w niejednym supermarkecie w
    Polsce.
    Co do tego co brac - to wzialbym czesc w gotowce. Latwiej jest targowac sie
    majac pieniadz w kieszeni a targowanie to w Turcji po prostu obyczaj. Osoba
    nie targujaca sie musi byc uznawana przez Turka za naiwniaka...
    Przy okazji - praktyczna porada - naucz sie kilku zwrotow po turecku a
    zwlaszcza liczb odpowiadajacych banknotom (masz je napisane na banknotach).
    Turek duzo chetniej obniza cene gdy targujesz sie po turecku niz po
    angielsku. Udalo mi sie np. za ten sam towar, ktory znajomy nie mogl juz
    bardziej obnizyc ceny mowiac po angielsku, uzyskac dodatkowo kilkadziesiat
    procent upustu targujac sie po turecku. Tak wiec - warto znac pare slow po
    turecku :-)

    D.

  • 7. Data: 2002-07-22 10:28:22
    Od: "Jarosław A. Sokół" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JOHNNY" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Niedługo wybieram się na urlop do Turcji i stąd moje pytanie:
    >
    > -czy ktoś ma może jakieś doświadczenia odnośnie płacenia kartami w Turcji?

    Tylko w wiekszych i drozszych sklepach, na lotnisku, w hotelu.

    > -czy płacenie kartami jest popularne, czy raczej płaci się gotówką ?

    Lepiej gotowka - mozna wiecej wytargowac.

    > -jak wygląda sparawa z bankomatami-czy jest ich dużo (chodzi mi o
    > miejscowość SIDE i ANTALYA), czy są jakieś dodatkowe prowizje przy
    > pobieraniu kasy z bankomatu

    Bankomatow znacznie wicej niz w Polsce. Wyplaca Maestrem PekaoSA wyszla
    taniej niz kupno dolarow w kantorze w Polsce.

    > -no i generalnie to co się bardziej opłaca: płacenie kartą czy gotówką
    > (dolary? euro?)

    W zeszlym roku marki byly korzystniejsze niz dolary.
    W wiekszosci przypadkow lepiej placic gotowka.

    Pozdrawiam,
    Jarosław A. Sokół j...@p...onet.pl
    --
    A gun in the hand is better than a cop on the phone.