  • 121. Data: 2011-12-22 19:41:47
    Temat: Re: Jakie gwarancje obligacji?
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 22 Gru, 19:51, "george" <g...@v...pl> wrote:

    > Nie. Nie do tego przykład zostal pokazany,
    Nixon przywołałeś błędnie - jako rzekomy dowód na to, że to nie organ
    państwowy ustala parytet. Napisałem już co to jest parytet. Czego
    jeszcze nie rozumiesz ?

    > Taa...no to chyba wyczerpaliśmy temat.
    Tak, dodruk gotówki=kradzież; czy teraz jesteś szczęśliwy ?
    Tak przy okazji: odnosisz się do dyskusji, w której udziału nie brałeś
    i jak widzę jej treści nie znasz. To już zaczyna być nudne.

  • 122. Data: 2011-12-22 20:31:23
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Clegan" <c...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]

    Nixon przywołałeś błędnie - jako rzekomy dowód na to, że to nie organ
    państwowy ustala parytet. Napisałem już co to jest parytet. Czego

    Nie, nie dlatego przywołałem Nixona.
    Organ (Bretton Woods) zaaprobował parytet obowiązujący w USA (tak jak
    napisaleś, wierze) do rozliczeń miedzynardowych.
    Nixon pojawił sie tu jako organ który ustalonego parytetu nie wytrzymał.
    Wniosek, co z tego że organ coś ustali a za chwile politycy wykorzystają
    system rezerw częściowych aby ten parytet ominąć.
    Ten Nixon/organ nie wytrzymał ustalonego parytetu nie dlatego że standard
    był zły, a dlatego ze rząd w kooperacji z systemem bankowym wydrukował
    nadmiar dolarów. System rezerwy częściowej im na to pozwalał do czasu az sie
    ktoś nie zorientował i nie powiedział sprawdzam. Wniosek jest taki ze po
    ustaleniach bretton woods standard złota był z miejsca zarzucony (usa nie
    miały zamiaru dotrzymać umów).

    > Taa...no to chyba wyczerpaliśmy temat.
    Tak, dodruk gotówki=kradzież; czy teraz jesteś szczęśliwy ?

    Uff, wystarczy, system rezerw częściowych (bank centralny + banki komercyjne
    jest oparty na oszustwie).

    Tak przy okazji: odnosisz się do dyskusji, w której udziału nie brałeś
    i jak widzę jej treści nie znasz.

    Nie brałem, tu mnie masz, ale moje uwagi dotyczyły Twoich słow które
    pojawiły sie tylko i wyłącznie w tym wątku. Jak juz napisałem, w
    działalności banków komercyjnych oszustwa nia ma wiec o co ci chodzi ?
    Gdybym w tamtej dyskusji uczestniczył to myslisz że też bym sie o to spierał
    ? Przeciez akurat tu sie zgadzamy.

    To już zaczyna być nudne.

    Masz racje. wieje nudą, ale przynajmniej obyło sie bez obelg :).
    Ostatnio o to trudno wiec jest sie z czego cieszyć.

    Wesłoych świąt,
    pozdrawiam
    george

  • 123. Data: 2011-12-22 20:59:06
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 22 Gru, 21:31, "george" <g...@v...pl> wrote:

> [...]
    > nadmiar dolarów. System rezerwy częściowej im na to pozwalał do czasu az sie
    > ktoś nie zorientował i nie powiedział sprawdzam.
    Nieprawda. Mieszasz nieustannie dwa pojęcia: systemu rezerw
    częściowych i standardu złota. System rezerw częściowych dotyczy
    depozytów bankowych, natomiast standard złota dotyczy pokrycia gotówki
    kruszcem. Z faktu, że istnieje system rezerw częściowych nie
    wywnioskujesz czy gotówka ma pokrycie czy nie (i vice versa). Banki
    komercyjne nie drukują gotówki - one kreują pieniądz dłużny, zatem one
    nie są od ustalania czy gotówka ma pokrycie czy nie - tym się zajmuje
    bank centralny.
    Decyzja Nixona nie wynikała z istnienia systemu rezerwy częściowej
    tylko z drukowania gotówki bez pokrycia przez FED. To są dwie różne
    sprawy.

    Tak przy okazji: Nixon obrywa nie ze swojej winy - dodruk gotówki w
    nadmiarze trwał od lat.

    > Uff, wystarczy, system rezerw częściowych (bank centralny + banki komercyjne
    > jest oparty na oszustwie).
    Teraz zaczynasz odwracać kota ogonem: przecież nic takiego nie
    napisałem. Użyłem słowa: dodruk.
    System rezerw częściowych nie jest oparty na oszustwie. Dodruk gotówki
    przez bc nie jest niezbędną cechą tego systemu - nie wiem na ile
    sposobów mam to jeszcze pisać.

  • 124. Data: 2011-12-22 21:42:36
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Clegan" <c...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...
> [...]

    System rezerw częściowych nie jest oparty na oszustwie. Dodruk gotówki
    przez bc nie jest niezbędną cechą tego systemu - nie wiem na ile

    hmm, zgadzam sie co do jednego. Dodruk nie jest niezbędną cechą systemu (i
    jest kradzieżą)
    Z gotówką z pokryciem w złocie generacja pieniądza dłużnego w przestrzeni
    banków komercyjnych nie byłaby tak dynamiczna jak teraz. To właśnie owa
    wysoka dynamika jest dość problematyczna.
    Generalnie sytuacja wygląda jednak tak że jakimś cudem BC zawsze kończy tym
    samym...drukiem.

    george