  • 1. Data: 2003-03-17 08:36:13
    Temat: Jakie doświadczenia z kredytem hipotecznym?
    Od: k...@w...pl

    Witam wszystkich,

    Jakie macie doswiadczenia z braniem kredytu hipotecznego? Chodzi mi przede
    wszystkim o:
    1. czas jaki uplywa od zlozenia wniosku do momentu kiedy ma sie dostep do
    upragnionych srodkow.
    2. jak ten czas ma sie do tego, co obiecuja banki
    3. czesto sie podobno zdarza, ze nie mowia o wzystkich dokumentach, a potem
    trzeba latac po 10 razy do banki; o jakich papierkach "zdarza im sie zapomniec"
    najczesciej?
    4. co jeszcze opoznia wziecie kredytu
    5. jakie mieliscie jeszcze problemy z braniem takiego kredytu (nawet te
    najbardzej absurdalne)
    6. wszelkie rady i porady wynikajace z odswiadczenia beda mile widziane:))

    Pozdrawiam i z gory wielkie dzieki za pomoc!!

    Karolina

  • 2. Data: 2003-03-17 10:34:53
    Temat: Re: Jakie doświadczenia z kredytem hipotecznym?
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    > Witam wszystkich,

    > Jakie macie doswiadczenia z braniem kredytu hipotecznego? Chodzi mi przede
    wszystkim o:
    Ja akurat wybralam Pekao SA. Jesli nie masz konkretnych powodow by ten bank
    wybrac - NIE POLECAM
    Panie od kredytow kompletnie nie zorientowane w swojej pracy. Pierwsza
    rozmowa na teelfon, to ciagle marudzila, ze musza zbadac zdolnosc. Na
    pytanie typu: przypuscmy, ze mam zdolnosc kredytowa, to jakie dokumnety
    nalezy zlozyc - odpowiadala, ze najpierw zdolnosc kredytowa musza zbadac.
    moze z automatyczna sekretarka rozmawialam?

    > 1. czas jaki uplywa od zlozenia wniosku do momentu kiedy ma sie dostep do
    > upragnionych srodkow.

    Tu nie powiem - umowa kredytowa byla dokladnie w 7 dni roboczych od zlozenia
    wniosku. A pieniadze, zaraz po akcie notarialnym. NIe wiem jak to jest przy
    promoesie. Zreszta nie wiem, czy kupujesz, czy budujesz.

> [...]
    potem
    > trzeba latac po 10 razy do banki; o jakich papierkach "zdarza im sie

    Tak, zdarza sie. Np mialo byc wkl;adu wlsnego 25%, a potem sie okazalo, ze
    kupuje z rynku wtornego, wiec inna grupa ryzyka i jeszcze 20 %.
    Ubezpieczenie na zycie - o ktorym nie bylo wczesniej mowy. Mialo byc
    poreczenie drugiej osoby, ale sie bank rozmyslil.

    > 4. co jeszcze opoznia wziecie kredytu
    Np. centarla, ktra musiala zapiniowac kredyt, a jeden pan pracuje tylko w
    poniedzialki. A inny w srody. I byl problem. Swoja droga zadzwia mnie ten
    bank. Czy ktos u nich bierze kredyt?

    6. wszelkie rady i porady wynikajace z odswiadczenia beda mile widziane:))

    Walcz od razu o umowe kredytowa, a nie promese. Beda szybciej pieniadze.

  • 3. Data: 2003-03-17 14:00:50
    Od: t...@p...onet.pl

    Moim zdaniem najpierw musisz rozstrzygnąc czy w PLN cz w walucie (rada: jeżeli
    w walucie to tylko w CHF). Później wybrać kilka banków dających najlepsze
    warunki. A potem się pytać. Nie ma TAKIEJ REGUŁY, że kłopoty są zależne od typu
    produktu. One raczej zależą od banku, w którym bierzesz kredyt. Pozdrowienia
    Tensor1.
    Mój typ: Jeżeli w PLN to KB, jeżeli w CHF to NIE w KB.

  • 4. Data: 2003-03-18 09:39:58
    Od: "Mirek \(Nicos\)" <n...@N...gazeta.pl>

    Witam rowniez!

    Moge powiedziec, ze juz jestem weteranem kredytow hiptecznych. Mam jeden i
    jestem w trakcie ubiegania sie o kredyt refinanasowy (czy konsolidujacy -
    zwal jak zwal) wiec jestem na biezaco.
    Poniezej moje opinie na podstawie doswiadczen.

> [...]
    > wszystkim o:
    > 1. czas jaki uplywa od zlozenia wniosku do momentu kiedy ma sie dostep do

    Zalezy jaki bank - ogolnie jest tak jak obiecuja. Przy kredycie refinansowym
    mialem kontakt z Hypovereinsbank i bylem bardzo pozytywnie zaskoczony.
    Profesjonalna i szybka obsluga. Mimo, ze nie przyznali mi kredytu jak
    najbardziej pozytywna opinia :) i poza tym najlepsze warunki oprocentowania.
    Jezeli bedziesz zainteresowana to na priv przesle Ci namiary na
    przedstawiciela, ktory zaproponuje Ci konkurencyjne warunki.

    > 2. jak ten czas ma sie do tego, co obiecuja banki

    odp jw.
> [...]
    potem
    > trzeba latac po 10 razy do banki; o jakich papierkach "zdarza im sie

    Doswiadczenia raczej pozytywne w przypadku HVB. Na spotkaniu bylem 2 razy
    (raz weryfikacja tego co mam i co jeszcze potrzebuje i nastepne to zlozenie
    wniosku z dokumentami).
    Teraz zaczynam z GE Bank Mieszkaniowy i juz troszke slabsza obsluga.

    > 4. co jeszcze opoznia wziecie kredytu

    trudno powiedziec bo kazda sytuacja jest inna.

    > 5. jakie mieliscie jeszcze problemy z braniem takiego kredytu (nawet te
    > najbardzej absurdalne)

    absurdalnym jest podejscie bankow do takich osob jak ja ale to temat na inny
    watek ;)

    > 6. wszelkie rady i porady wynikajace z odswiadczenia beda mile widziane:))

    Przede wszystkim musisz zdecydowac czy kredyt denominowany czy w zlotowkach.
    Wypytaj sie rowniez o wszelkie mozliwosci i oplaty po otrzymaniu kredytu.
    Glowne pytania to:
    - wczesniejsza splata czesci kapitalu - koszty
    - wczesniejsza splata calego kapitalu - koszty
    - mozliwosc zawieszenia splaty kredytu wraz z odsetkami
    - mozliwosc zmiany dlugosci kredytowania
    - oplaty zwiazane z wszelkimi dzialaniami dotyczacymi kredytu

    To wlasiciwie tyle. Gdybys miala jakiekolwiek watpliwosci i pytania slij na
    priv.

    Pozdrawiam,
    M.
    --
    mailto:n...@N...gazeta.pl
    GG: 122000

  • 5. Data: 2003-03-20 12:44:19
    Od: k...@w...pl

    Witam serdecznie,

    Dzieki za wszelkie uwagi, na pewno sie przydadza.
    Kredyt interesuje mnie potencjalnie, czyli na razie nie chce go jeszcze brac.

    Zastanawia mnie tylko ile czasu zajmuje. Potrzebuje tego do pewnego opracowania.

    Jesli macie jeszcze jakies uwagi to bardzo chetnie!!! Rowniez pozytywne:))
    Infolinie moga sobie gadac, w banku obiecywac, ale doswiadczenia klientow mowia
    duzo wiecej.

    Pozdrawiam
    Karolina