  • 11. Data: 2020-03-02 09:35:54
    Temat: Re: Jaki podatek od zysku z różnicy kursów walut?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 08:20:41 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    koszty policz, inflacja?) podatku.

    > A Belka to się przejmował kosztami? A jednak podatek wprowadził.

    To prawda, ryczałt od przychodu.
    Tyle że z lokatą koszty praktycznje nie istnieją - a z walutami sprawa jest o wiele
    bardziej skomplikowana.
    I dlatego podobno dla fizoli podatku od zysku z wymiany walut nie ma.
    Ale oczywiście jak zaczniesz z tym na dużą skalę, to podpadnie w końcu pod DG, tak
    jak możesz wynajmować jedno mieszkanie jako fizol i mieć "księgowość" na kartce, ale
    jak będzie pięć (czy też odpowiednio wysoki przychód) to US każe założyć DG.

  • 12. Data: 2020-03-02 10:14:40
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    bardziej skomplikowana.
    > I dlatego podobno dla fizoli podatku od zysku z wymiany walut nie ma.

    Taki sam poziom skomplikowania jak dla rynku akcji. A tam podatek dla
    os.fiz jest.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2020-03-02 11:07:32
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    jak będzie pięć (czy też odpowiednio wysoki przychód) to US każe założyć DG.

    To od jakiego przychodu albo od ilu mieszkań jest już działalność?

  • 14. Data: 2020-03-02 11:10:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-03-02 o 11:07, cef pisze:

    > To od jakiego przychodu albo od ilu mieszkań jest już działalność?

    A to zależy od tego, jak bardzo na ciebie prokurator nastaje.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2020-03-02 12:41:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 11:10:08 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > A to zależy od tego, jak bardzo na ciebie prokurator nastaje.

    Najpierw to jednak urząd skarbowy, prokurator dopiero, jak nie zechcesz się
    podporządkować.

    Zaś od ilu - to jest chyba całkowicie uznaniowe i zależne od US.
    Z doświadczenia powiem, że jak nie podskakujesz - tzn. nie chcesz zwrotu podatku z
    innych powodów - to się nie przejmują - wiedzą, że mają 5 lat na ew. dobranie się do
    d4 (a teraz to nie wiem, czy nie 10 już).
    Pisałem już, że jak złożyłem o zwrot VAT za materiały budowlane, to mi przetrzepali
    PITy min. na 3 lata wstecz i kazali tłumaczyć ze znalezionych anomalii.
    Na szczęście podkładki miałem - oczywiście musiałem tam iść i dać zrobić kopie - i
    zwrócili ten VAT.

  • 16. Data: 2020-03-02 12:43:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 10:14:42 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    koszty policz, inflacja?) podatku.

    > Taki sam poziom skomplikowania jak dla rynku akcji. A tam podatek dla
    > os.fiz jest.

    Nie no, jednak trochę trudniej.
    W akcjach czy innych papierach masz po prostu FIFO - przyjęte jest, że sprzedajesz
    to, co najwcześniej kupiłeś - i od tego liczy się różnicę, z coroczną fragmentacją
    wewnętrzną.
    Z walutami jest o tyle trudniej, że jeszcze możesz walutę wydać - a akcjami nikomu
    nie zapłacisz (hmmm, w sumie czy jest taka opcja, żeby komuś dać akcję czy
    obligację?).

  • 17. Data: 2020-03-02 15:35:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Nie no, jednak trochę trudniej.
    >W akcjach czy innych papierach masz po prostu FIFO - przyjęte jest,
    >że sprzedajesz to, co najwcześniej kupiłeś - i od tego liczy się
    >różnicę, z coroczną fragmentacją wewnętrzną.

    I tez nikogo nie interesuje, ze w miedzyczasie inflacja zamienila
    rzekomy zysk w rzeczywista strate - podatek sie nalezy :-)

    > walutami jest o tyle trudniej, że jeszcze możesz walutę wydać - a
    > akcjami nikomu nie zapłacisz
    >hmmm, w sumie czy jest taka opcja, żeby komuś dać akcję czy
    >obligację?).

    Jak najbardziej, i to nawet przyjeta. Np prezes dostaje pakiet akcji
    na poczatku kontraktu, pracownicy dostaja.

    Albo np przyjdzie komornik i zajmie ... a potem sprzeda ... hm ...
    a) kto tu formalnie sprzedaje - komornik, czy egzekutowany ? :-)
    b) ... co z podatkiem ? Zajmie, zabierze, sprzeda ... a podatek
    zostawi ogolonemu do rozliczenia ?

    J.

  • 18. Data: 2020-03-28 15:12:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "User" 5e5c11bd$0$516$6...@n...neostrada.pl

    > Zawsze. W podróż zabieram dostępne pieniądze na kartach z zapasem,
    > a także trochę gotówki, na wszelki wypadek. Z moich doświadczeń wynika,
    > że to jest konieczne. Na ogół jednak wydaję zgodnie z planem. :-)

    Podczas podróży akceptowalny koszt pobrania szmalu ze ściany jest
    bardzo wysoki... Lepiej wtedy mieć nadmiar surowców niż niedobór!

    --
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' : eneuel@@gmail.com : '.O_'