  • 11. Data: 2012-01-23 20:31:34
    Temat: Re: Jaki operator e-płatności?
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-01-23 21:26, Borys Pogoreło pisze:

    > A, jeszcze taki detal - w Dotpay wypłata jest płatna, 1zł/szt. Przy
    > częstej automatycznej wypłacie mniejszych kwot można trochę stracić. W PayU
    > wypłata jest za darmo, pieniądze póki co zawsze miałem na następny dzień
    > roboczy.

    W P24 jest 2 zł od wypłaty więc i tak to postęp. Przy 2 wypłatach na
    miesiąc można przeboleć, zwłaszcza, że jednym przelewem idzie w
    najgorszym razie kilkaset złotych.

    Mamy z P24 ten problem, że transakcje kartowe pchają przez MoneyBookers
    (obecnie Skrill), nie chcą tego robić przez Polcard (bo nie) i jak
    system wychwyci, że klient ma konto w MB (po adresie e-mail albo numerze
    karty) to mu się każe logować. Problem jest taki, że wielu klientów nie
    pamięta haseł, albo nie pamięta, że kiedyś konto w MB zakładali :(

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 12. Data: 2012-01-23 20:33:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 21:17:37 +0100, Papkin napisał(a):

    > Ogolnie dla umowy lub danego POS (sklepu) nigdy nie mialem z tym problemu (z
    > zabraniem mojej kasy bo cos tam). Bierz fast wersje, podpisz umowe i tyle.

    Ja jednak wolę protected payment. Co prawda fraudów dużo u nas jeszcze nie
    ma, ale wolę tego nie testować :)

    > Jest jeszcze nowosc: transferuj.pl wyglada ok prowizje na 1 rok bardzo OK...
    > ale jak to dziala nie wiem.

    Poczytaj dokładnie na ich stronach i pogooglaj po różnych forach. To jest
    system na zasadzie "tu masz kliencie informację na jakie dane zrobić do nas
    przelew". Automatycznie wypełnione formularze przelewu są dostępne tylko w
    kilku bankach (tłumaczą się kosztem takiej usługi). To mnie wystarczająco
    zniechęciło, by nie testować na własnej skórze.

    > Jak mowie duet PayU z polcardem nigdy mi nie cofnal kasy z byle powodu a PayPal
    > robi to raz na jakis czas, na szczescie nigdy towaru nie wydalem przed tym
    > "reversed payment". Na naszym rynku kroluje PayU, wala miliony transakcji
    > dziennie a system jest bardzo stabilny.

    Mogliby jednak zainwestować w choćby podstawowy przewodnik po tym ich
    systemie. Nie mówiąc już o dziurawej dokumentacji technicznej (ostatnie
    odkrycie z własnej praktyki - stan transakcji, który miał być ostateczny,
    wcale taki nie był).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2012-01-23 20:59:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.01.2012 21:31), Grejon wrote:
> [...]
    > karty) to mu się każe logować. Problem jest taki, że wielu klientów nie
    > pamięta haseł, albo nie pamięta, że kiedyś konto w MB zakładali :(

    Albo konto ma w dziwnej walucie której się w MB zmienić nie da.

    Przy czym, czy przypadkiem tak się nie stało także w dotpay'u?

    Ja z DP przestałem współpracować po tym, jak klientowi nie przeszło
    kilka płatności bo "error processing payments". Jak zacząłem drążyć -
    okazało się że muszę podpisać jakaś nową umowę, bo właśnie przeszli na
    moneybookers (i w ten właśnie sposób zostałem o tym poinformowany -
    klient nie mógł zapłacić).

    p. m.

  • 14. Data: 2012-01-24 09:19:41
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Ja jednak wolę protected payment. Co prawda fraudów dużo u nas
    > jeszcze nie ma, ale wolę tego nie testować :)

    zaczne sie martwic jak beda, kwoty nie duze wiec...

> [...]
    > są dostępne tylko w kilku bankach (tłumaczą się kosztem takiej
    > usługi). To mnie wystarczająco zniechęciło, by nie testować na

    a to racja, swoja droga jak chcialem mtransfer dodac sam (by prowizji PayU nie
    bulic ) to sie okazalo ze to i tak platne i do tego drozsze niz PayU, a niby
    bez posrednikow winno byc taniej. To juz wole zintegrowac jeden system i sie
    nie martiwc o nic.

> [...]
    > systemie. Nie mówiąc już o dziurawej dokumentacji technicznej
    > (ostatnie odkrycie z własnej praktyki - stan transakcji, który miał

    Jaki status? 99 nigdy nie zmienil sie na inny u mnie, 4 (rozpoczeta) tylko
    kilka razy (ulamek procenta) przeszlo na 2, ogolnie 4 _prawie_ zawsze jest po
    kilku godzinach 99.

    Z ciekawostek to czasami wysylaja dwa razy status np 1, ten sam trans_id -
    doslownie duplikat statusu (aplikacja przyjmuje status poprawnie).

    Co w PayU szwankuje: CHOLERNIE WOLNY panel obslugi do przegladania transakcji,
    muli zanim wejdzie z pol minuty. Filtry ktore umozliwiaja przegladanie
    konkretnych transakcji, np ogranicznie czasu, kwot wg mnie nie dzialaja -
    czasami nawet aplikacja wywala sie jakims bledem ale z tego nie musze korzystac
    wiec nie marudze :)

  • 15. Data: 2012-01-24 16:39:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 10:19:41 +0100, Papkin napisał(a):

> [...]
    > bez posrednikow winno byc taniej. To juz wole zintegrowac jeden system i sie

    mTransfer czy mTransfer PRO? Bo ten drugi dodatkowo zwraca stan transakcji
    pod wybrany adres. Ale pewnie tym samym kosztuje więcej niż 5zł/mies. (nie
    chcieli zdradzić żadnych szczegółów przed podpisaniem umowy).

    > Jaki status? 99 nigdy nie zmienil sie na inny u mnie, 4 (rozpoczeta) tylko
    > kilka razy (ulamek procenta) przeszlo na 2, ogolnie 4 _prawie_ zawsze jest po
    > kilku godzinach 99.

    Ot taki przypadek, trochę skrajny, ale jednak: klientka wybrała "zwykły
    przelew", czyli wpłatę na konto PayU. Czekała z tym blisko dwa tygodnie, w
    końcu wpłaciła. I okazało się, że po 10 dniach stan transakcji przełączył
    się na ostateczny "anulowane" i przez to informacja o wpłacie nie została
    przekazana dalej. ALE pojawiła się możliwość ręcznego przepchnięcia tej
    wpłaty przez kliknięcie linku przy transakcji, który to link się pojawił po
    tej spóźnionej wpłacie. I to też spowodowało wygenerowanie normalnego
    komunikatu do naszego systemu.

    Pozostałych problemów nie pamiętam na tyle szczegółowo. Ale było trochę
    innych niespodzianek.

> [...]
    > czasami nawet aplikacja wywala sie jakims bledem ale z tego nie musze korzystac

    U mnie w domu wszystko działa podobnie wolno ;) Ale fakt, te filtry są
    jakieś dziwne. Na szczęście rzadko trzeba w tym dłubać, a po tytule
    transakcji zawsze wyszukuje poprawnie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2012-02-01 10:47:42
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    > ma, ale wolę tego nie testować :)

    a tak z ciekawości... wie ktos jak wygląda procedura weryfikacji tego
    pesel'a i po co to tak naprawdę się podaje? Ja osobiście podaje zawsze ten,
    który jest na wikipedii ;-) i do tej pory zawsze przechodziło, wiec słowo
    "protected" ja chyba inaczej rozumiem ;-)

    yossarian

  • 17. Data: 2012-02-04 22:17:58
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > zawsze ten, który jest na wikipedii ;-) i do tej pory zawsze
    > przechodziło, wiec słowo "protected" ja chyba inaczej rozumiem ;-)

    podales zly wiec w razei co sprzedawca beknie bo przeciez nie visa czy payu
    (zarabiajacy lekko pol miliona, lekko dziennie mysle).