  • Data: 2019-04-08 16:55:42
    Temat: Re: Jak sie zaklada AliK-a?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 16:03:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał

    > A potem pikacz nie dziala.
    > To doswiadczenie z innym bankiem.

    A ja miałem i takie karty, w których pikacz działał od razu.

    Pytanie, po co chce się aktywować kartę.
    Opcja w ST jest najlepsza w tym, że możesz zapłacić w necie bez styczności (nawet
    bezstykowej ;) karty z jakimkolwiek terminalem czy bankomatem.
    Jak chcesz mieć kartę do płacenia w PL to i tak możesz nią zaraz zapłacić pierwszy
    raz z chipa i pikacz ruszy.
    Jak chcesz za granicę, to po pierwsze pikacz mniej ważny, a po drugie i tak jest to
    wyższa szkoła jazdy, niech się dzieci za to nie biorą.

    > Biletu we wroclawiu tez nie kupisz, bo na pikacz tylko (tzn w
    > tramwaju/autobusie, jest kilka biletomatow)

    O, to oryginalny pomysł.
    W DC w autobusach większość jest tylko na karty, ale czytniki chipów/pasków i pinpady
    mają (tym bardziej, że można kupować miesięczne), oczywiście mają też pikacza. Mają
    też blika.
    W innych autobusach i w tramwajach (w tych, co są, są i takie, co nie mają) są
    jedynie na monety.
    "Stacjonarne" są na: karty z czytnikiem i pikaczem, monety i banknoty (tzn. wszystkie
    mają te wszystkie możliwości). Ale blika nie mają.