  • Data: 2006-03-07 18:44:10
    Temat: Re: Jak się wycofać z kredytu?
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ewa wrote:

    > załatwiać. Zrezygnować z kredytu nie mogę sama, wymagane są podpisy
    > mój i męża, wypowiedzenie rachunku nie zniesie wspólności majątkowe,
    > nadal odpowiadam za kredyt i w jednym masz rację - nic nie mogę
    > zrobić. Pa

    Wiesz, tak sobie myślę, że nic się nie stanie złego, jeśli
    1) założysz drugie konto - tylko na siebie i przekierujesz tam swoje
    pieniądze z pracy.
    2) poinformujesz PISEMNIE bank, że nie chcesz korzystać z kredytu, nie
    chcesz korzystać ze wspólnego konta, zwracasz (ewentualnie) karty
    płatnicze związane z kontem, wycofujesz swoją zgodę na wspólne
    zaciągnięcie kredytu i w związku z tym odmawiasz ponoszenia
    odpowiedzialności finansowej za kredyt - jeśli zostanie uruchomiony.
    Możesz również zasugerować, że nie wiesz jak będzie wyglądać
    wypłacalność męża (nie bądź uprzejma skoro mąż niechce ci pomóc).

    Zobaczysz jak zareaguje bank. Może wypowie wam kredyt, może uda się
    podpisać aneks - skoro jedna ze stron chce się wycofać z kredytu przed
    jego uruchomieniem. W razie czego (jeśli mąż uruchomi) maż argumenty, że
    pisemnie informowałaś bank o sytuacji - nawet dla sądu. Nie można być
    przecież wbrew swojej woli niewolnikiem kredytu, szczególnie jeśli
    podejmie się kroki, żeby się z niego wycofać.

    Pozdrawiam
    Leszek