  • Data: 2022-04-27 18:57:56
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > Skoro odważają się dawać kredyt na tyle lat to chyba wiedzą w co się
    > pakują. Wiedzą? ;-)

    Nie. Wszystkego nie wiedzą. A jeśli chcesz w następnym ruchu twierdzić,
    że w takim razie banki nie powinny w ogóle udzielać kredytów na 30 lat,
    to ja zakończę dyskusję.

    > Jeśli piekarnia oferowałaby umowę na dostarczanie chleba przez rok...

    Jeśli. Ile znasz takich piekarni?

    > Firma w której pracuję (drukarnia) wygrała duży przetarg na całoroczne
    > zlecenia. Za konkretną kwotę.
    >
    > Była pandemia, kryzys i wojna...
    >
    > Myślisz że jeśli papier podrożał to wg WIPIERU Klient płaci teraz
    > kwoty wyższe niż te zapisane w umowie?

    Zależy o ile ten papier podrożał. Widziałem sytuacje w których dostawca
    (w trochę innej branży) mówił, "albo zgadzacie się na aneks z
    podwyżkami, albo bankrutujemy." Widziałem również sytuacje, w której
    dostawcy opłaciło się odstąpić od umowy (i zapłacić karę!) niż ją
    wykonać.

    > jak widzisz za się tak funkcjonować. Nie trzeba mieć zawsze krytego
    > tyłka przez kolesi z sejmu.

    Zwracam uwagę, że kredyty o stałym procencie też istnieją (i żeby było
    śmieszniej to zdaje się one były wymuszone na bankach przez
    prawo/nadzór, a nie te wibor + marża). Tylko jakoś mało kto je chciał brać.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/