eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak najlepiej rozwiązać sprawę pieniędzy podczas wakacyjnego wyjazdu do Wielkiej Brytani › Re: Jak najlepiej rozwiązać sprawę pieniędzy podczas wakacyjnego wyjazdu do Wielkiej Brytani
  • Data: 2005-06-22 18:48:42
    Temat: Re: Jak najlepiej rozwiązać sprawę pieniędzy podczas wakacyjnego wyjazdu do Wielkiej Brytani
    Od: K.N. <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Wybieram sie na wakacje do pracy do Anglii. Mam nast?puj?ce pytania:
    >1. Jak zapewni? sobie dost?p do dodatkowych pieni?dzy, w przypadku gdy
    >sko?cz? si? pieni?dze zabrane z sob?, a nie znajd? jeszcze pracy? Czy mog? w
    >jakim? banku w Polsce za?o?y? konto do którego b?d? mia? w miar? tani dost?p
    >z Anglii.

    Citibank -> konto walutowe + karta maestro podpieta do tego konta.
    Unikniesz przewalutowan a wyplaty w bankomatach citi za darmo sa. W
    innych 10 zl (raczej standardowa oplata).
    Citi to niestety chyba jedyny bank ktory oferuje konto walutowe w GBP.

    >2. Jak przekaza? zarobione pieni?dze do Polski (aby nie wie?? ich przy
    >sobie)

    Drogo - Western Union, i do tego na przewalutowaniu przytna.
    Taniej - po jakims czasie na miejscu idz do banku (z rachunkami za
    telefon, mieszkanie, itp - stwierdzajacymi ze tam mieszkasz), zaloz
    konto i zlec przelew na ww konto walutowe. Koszt sporo nizszy (a nawet
    moze byc za darmo jesli w Citi UK bys zalozyl) niz WU a dodatkowo
    unikniesz przewalutowania (na ktorym zwykle traci sie 2-3%).

    Pzdr.
    Lack