  • 1. Data: 2010-02-18 10:29:24
    Temat: Jak bronic sie przed inflacja
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    akcje, nieruchomosci czy surowce - jak uważacie ?

  • 2. Data: 2010-02-18 12:47:42
    Temat: Re: Jak bronic sie przed inflacja
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości
    > akcje, nieruchomosci czy surowce - jak uważacie ?

    W jakiej perspektywie czasowej?
    Jaka skłonność do ryzyka?
    Może obligacje?

  • 3. Data: 2010-02-18 14:25:59
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 18-02-2010 o 13:47:42 Robert Wicik <r...@n...poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > W jakiej perspektywie czasowej?
    bez perspektywy. Gdy inflacja rosnie skad mam wiedziec kiedy przestanie ?

    > Jaka sk?onno?ae do ryzyka?

    zblizona do sklonnosci ograniczenia strat zwiaznych z inflacja

    > Mo?e obligacje?

    Chyba ze indeksowane inflacja. Pozostałe, gdy inflacja rosnie nie opłacają
    sie. Dopiero jak spada są fajne.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 4. Data: 2010-02-18 18:16:57
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote in message
    > akcje, nieruchomosci czy surowce - jak uważacie ?

    wziąć maksymalny możliwy kredyt i kupic za jakiekolwiek aktywa oprócz
    obligacji (czyli czyjegoś długu) ?

    george

  • 5. Data: 2010-02-18 18:22:49
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > wziąć maksymalny możliwy kredyt i kupic za jakiekolwiek aktywa oprócz
    > obligacji (czyli czyjegoś długu) ?

    A koszty tego kredytu nie bedą rosły wraz ze wzrostem inflacji?
    Noi jakie aktywa kupić coby ich wartość przypadkiem nie zmalała?

    Arch

  • 6. Data: 2010-02-18 18:25:57
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Archangell" <r...@o...pl> wrote in message

    > A koszty tego kredytu nie bedą rosły wraz ze wzrostem inflacji?
    > Noi jakie aktywa kupić coby ich wartość przypadkiem nie zmalała?
    >
    > Arch

    zdecyduj sie, inflacja czy deflacja (cena aktywów)...
    george

  • 7. Data: 2010-02-18 18:35:54
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Archangell" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A koszty tego kredytu nie bedą rosły wraz ze wzrostem inflacji?
    > Noi jakie aktywa kupić coby ich wartość przypadkiem nie zmalała?

    Młody las :)

    --
    marfi

  • 8. Data: 2010-02-19 15:48:45
    Od: "ms" <m...@h...pl>

    > "Archangell" <r...@o...pl> wrote in message

    > zdecyduj sie, inflacja czy deflacja (cena aktywów)...
    > george

    A co powiesz na inflację monetarną (na wszystko poza aktywami) i deflację
    aktywów jednocześnie (jak w Japonii czy ostatnio w Stanach)?
    Plus gdzie masz w Polsce kredyt bez zmiennej stopy procentowej na dłużej niż
    rok?
    Twój pomysł nie jest zły, ale raczej nie w Polsce.

    Pozdrowienia
    Marek

    4880 (20100219) __________

  • 9. Data: 2010-02-19 17:34:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "ms" <m...@h...pl> wrote in message

> [...]
    > niż rok?
    > Twój pomysł nie jest zły, ale raczej nie w Polsce.

    wiem do czego zmierzasz. Niestety przed taką mieszanką tylko ci najbliżej
    "prasy drukarskiej"
    z kolejki: rząd, banki, kredytobiorcy, właściciele kapitału i na koncu
    robotnicy maja szanse "obronić" sie przed inflacją.
    Najlbliżej tzn.. mniej więcej do drugiego miejsca (rząd / banki). Reszta nie
    ma szans.
    Najbardziej rozmiesza mnie fakt jak inflacjoniści kłócą sie z
    deflacjonistami o to co my teraz mamy.
    Deflacjonista poda cene domów jako dowód deflacji a inflacjonista poda cene
    chleba / piwa na dowód inflacji i ni cholery nie mogą sie pogodzić z faktem
    że oboje mają racje :).

    Przy starej dobrej inflacji ( to juz historia) taka mieszanka występowała w
    innej "znośniejszej" konsystencji wiec i moze kredytobiorcom i włascicielom
    kapitału (dalej w kolejce od prasy) sie udawało.... teraz
    trzeba pomyśleć o tym jak bronić sie i przed inflacją i równocześnie
    deflacją. Samo zabezpieczenie na wypadek inflacji juz nie wystarczy... ale
    pytanie początkowe było o jeden fragmentyrczny wycinek rzeczywistości.

    pozdrawiam
    george