  • 1. Data: 2002-04-29 09:45:00
    Temat: Jak bank wyrwie odemnie kase?
    Od: "Pawel" <c...@p...fm>

    Chcialbym zapytac kogokolwiek bedacego bieglym w temacie. Mam debet na
    koncie w biurze maklerskim.
    Zastanawiem sie w jaki sposob bank bedzie dochodzil swoich naleznosci czy na
    drodze cywilnej wystepujac o nakaz zaplaty czy jakos inaczej? Czy ktos wie w
    jakim trybie procesowym bedzie sie to odbywalo? Czy mozna wystapic o nakaz
    zaplaty dysponujac tylko wyciagami z rachunki inwestycyjnego?

    z gory dziekuje

    Pawel

  • 2. Data: 2002-04-29 11:31:44
    Temat: Re: Jak bank wyrwie odemnie kase?
    Od: Karolina Godyń <k...@o...org.pl>

    Pawel napisał(a):

> [...]
    > jakim trybie procesowym bedzie sie to odbywalo? Czy mozna wystapic o nakaz
    > zaplaty dysponujac tylko wyciagami z rachunki inwestycyjnego?

    Sprawdz najpierw czy nie podpisales bankowego tytulu egzekucyjnego w
    jakiejs umowie o rachunek, czy debet. Jak tak to bank wystawaia tytul i
    dzie z tym do komornika. Jesli zgody na taki tyt. egzekucyjny nie
    podpisales to idzie najpierw do sadu a potem do komornika.

  • 3. Data: 2002-04-29 11:35:07
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakim trybie procesowym bedzie sie to odbywalo? Czy mozna wystapic o nakaz
    > zaplaty dysponujac tylko wyciagami z rachunki inwestycyjnego?

    a jak ci sie udalo zrobic debet w biurze maklerskiem ?? przeciez wszystkie
    kredyty inwestycyjne sa bezgotowkowe, a jak nie zaplacisz "odroczonej
    platnosci" to biuro sprzeda akcje, za ktore zaplaciles sam....
    wiec co to za biuro i jak to sie robi :)

  • 4. Data: 2002-04-29 16:12:31
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Sprawdz najpierw czy nie podpisales bankowego tytulu egzekucyjnego w
    > jakiejs umowie o rachunek, czy debet. Jak tak to bank wystawaia tytul i
    > dzie z tym do komornika.
    A to ciekawe, a klauzule wykonalnosci kto nadaje ???

  • 5. Data: 2002-04-30 15:01:59
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Witek <w...@p...onet.pl> wrote:
    > A to ciekawe, a klauzule wykonalnosci kto nadaje ???

    Ty, swoim podpisem. Ale zawsze możesz oprotestować taki tytuł.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 6. Data: 2002-04-30 15:33:16
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    hint: Sad

    > Ty, swoim podpisem.
    hehehe, jakies brednie wypisujesz ;-)))

  • 7. Data: 2002-04-30 21:50:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002, Witek wrote:

    >+ > > A to ciekawe, a klauzule wykonalnosci kto nadaje ???
    >+ hint: Sad

    Nie śledziłem całego wątku i mogę w tym kontekście
    głupotę palnąć, ale chciałbym (niechcący ;) ) zauważyć
    że prawa specjalistyczne mają pierwszeństwo przed
    prawami ogólnymi - czyli np. takie prawo skarbowe
    albo bankowe ma pierwszeństwo przed KC.
    Bank niekoniecznie jest "zwykłym" wierzycielem.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-05-01 16:35:13
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawami ogólnymi - czyli np. takie prawo skarbowe
    > albo bankowe ma pierwszeństwo przed KC.
    > Bank niekoniecznie jest "zwykłym" wierzycielem.

    Dokladnie, ale ... bank jest tylko (czy az) zwolniony z wymogu formy aktu
    notarialnego (normalnie 777kpc). Tak wiec klauzula poddania sie egzekucji (w
    umowie z bankiem) nie wymaga aktu notarialnego tylko zwyklej formy pisemnej.
    Nie zmienia to jednak faktu, iz aby rozpoczac egzekucje komornicza, wymagane
    jest nadanie tytulowi bankowemu klauzuli natychmiastowej wykonalnosci. Taka
    klauzule nadaje Sad w terminie 3 dni. Uff to tyle ;-))
    pzd