  • 1. Data: 2003-04-01 15:13:22
    Temat: Re: Informatyk okradał konta klientów? - bezpieczeństwo w marmurkach
    Od: gogo <1...@w...pl>

    On 2 Apr 2003 10:39:01 +0200, j...@p...onet.pl wrote:

    >A czy nie wydaje Ci się, że jest żart prima aprilisowy?
    >23 letni informatyk, bank z Konina, czy to nie jest zastanawiające?

    Ta, a wojna w Iraku to tez zart.....

  • 2. Data: 2003-04-01 18:25:46
    Od: "Dudi" <dudek@SPAMEROM_MOWIE_NIE.poczta.neostrada.pl>

    Witam!

    Jak w temacie - kolejny przykład na wyższe bezpieczeństwo banków murowanych
    niż wirtualnych ;)
    http://info.onet.pl/685627,11,item.html

    A to wg mnie najlepszy fragment:

    "Jak wyjaśnił prowadzący śledztwo prokurator, mężczyzna fałszował przy tym
    wydruki, które otrzymywała ograbiana przez niego firma. W końcu jednak w
    firmie tej ktoś zorientował się, że coś dziwnego dzieje się z jej kontem i
    poproszono bank o wyjaśnienie. Wtedy informatyk sięgnął do konta innej firmy
    i stamtąd przelał sobie ok. 175 tys. zł. W śledztwie tłumaczył, że chciał
    tej pierwszej poszkodowanej firmie wyrównać straty." - nie ma to jak
    uczciwość :)

    Pzdr

    Dudi

  • 3. Data: 2003-04-01 18:35:42
    Od: "pw" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Dudi" <dudek@SPAMEROM_MOWIE_NIE.poczta.neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:b6clll$ngt$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > Jak w temacie - kolejny przykład na wyższe bezpieczeństwo banków
    murowanych
    > niż wirtualnych ;)
    > http://info.onet.pl/685627,11,item.html

    Nie wiem jak doszedłeś do tego wniosku. Przecież to był chyba marmurek,
    nie.. ?

    Pozdr
    Pw

  • 4. Data: 2003-04-01 18:39:21
    Od: "pw" <y...@w...pl>

    NIe załapałem ironii w twoim poście ;) Rzeczywiście, nie ma jak
    bezpieczeństwo w marmurkach.

    Pw

  • 5. Data: 2003-04-01 21:37:56
    Od: "Don " <d...@g...pl>

    mBank to część dużego marmurka,
    Inteligo to część baaardzo dużego marmurka...

    A jakie to ma znaczenie gdzie pracuje nieuczciwy informatyk?
    Myślisz, że np. z marmurka łatwiej, bo niby dlaczego ?

    DS

  • 6. Data: 2003-04-01 22:38:59
    Od: "Dudi" <dudek@SPAMEROM_MOWIE_NIE.poczta.neostrada.pl>

    > A jakie to ma znaczenie gdzie pracuje nieuczciwy informatyk?
    > Myślisz, że np. z marmurka łatwiej, bo niby dlaczego ?
    >
    > DS

    Witam!

    Mój post był tylko głosem w pojawiającej się jakiś czas dyskusji na temat
    bezpieczeństwa banków wirtualnych i pewności marmurków. Osobiście uważam ,
    że ryzyko jest podobne i tu i tu , i wszędzie trzeba uważać. Ten post miał
    za zadanie pokazać , że nawet murowany oddział , nie uchroni przed
    oszustami.

    Pzdr
    Dudi

  • 7. Data: 2003-04-02 05:27:23
    Od: "mPa(n)K" <k...@w...pl>

    Dudi wrote:

> [...]
    > że ryzyko jest podobne i tu i tu , i wszędzie trzeba uważać. Ten post miał
    > za zadanie pokazać , że nawet murowany oddział , nie uchroni przed

    Zresztą - akurat na nieuczciwość pracowników każdy system jest najmniej
    odporny. Dlatego to przykład szczególny :) A w kwestii bezpieczeństwa ;)
    - trzymając pieniądze w mBanku mam przynajmniej tę pewność, że nie
    zaatakuje mnie bandzior z bronią i w kominiarce krzycząc "stać, to jest
    napad!", kiedy akurat będę w oddziale mBanku i bedę chciał wpłacić
    pieniądze ;)

  • 8. Data: 2003-04-02 07:41:15
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 03-04-02 07:27, Użytkownik mPa(n)K napisał:
> [...]
    > zaatakuje mnie bandzior z bronią i w kominiarce krzycząc "stać, to jest
    > napad!", kiedy akurat będę w oddziale mBanku i bedę chciał wpłacić

    ha, ha, a pieniądze z mBanku jak wypłacasz? przesyłają ci łączem
    internetowym do komputera (SSL), i co potem, otwierasz monitor i
    wyjmujesz, czy drukujesz z PDFa? :)

    andy_nek

  • 9. Data: 2003-04-02 08:23:58
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@k...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Juz od poniedzialku bedzie to mozliwe.
    W Geant w Lodzi (Al. Wlokniarzy) stoi a w najblizszy poniedzialek ma byc
    podlaczony "anty-bankomat" mBanku. Zamiast wyjmowac z niego pieniadze
    bedziesz je mogl wplacic, o ile uprzednio w/w zamaskowany obywatel nie
    polozy na nich swej lapy...;-))

    > ha, ha, a pieniądze z mBanku jak wypłacasz? przesyłają ci łączem
    > internetowym do komputera (SSL), i co potem, otwierasz monitor i
    > wyjmujesz, czy drukujesz z PDFa? :)

    A czy nie byloby to najbezpieczniejsze rozwiazanie (wydruk z PDFa w domowym
    zaciszu)? ;-)))

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2003-04-02 08:39:01
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]

    A czy nie wydaje Ci się, że jest żart prima aprilisowy?
    23 letni informatyk, bank z Konina, czy to nie jest zastanawiające?

    JS