  • 1. Data: 2012-05-06 22:41:44
    Temat: Ile to jest: 4 miesiące?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Helo

    No właśnie: ile to jest 4 miesiące? Czy jest to 1/3 roku czy licząc
    od np. dziś są to 123 dni?
    Chodzi o rozliczanie odsetek lokaty. Oczywiście z kapitalizacją na
    koniec okresu. Taki Getin podaje przy zakładaniu lokaty przewidywane
    odsetki. Z kwoty wynika, że 4 miesiące to 1/3 roku.

    Czy, wraz z wyginięciem lokat z kapitalizacją dzienną, nie ma już
    liczenia dni w lokatach?

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 2. Data: 2012-05-06 23:08:56
    Temat: Re: Ile to jest: 4 miesiące?
    Od: " Konfabulator" <w...@g...pl>

    Jeśli dzień założenia lokaty to DD.MM.YY to bankowe 4M trwają do DD-1.MM+4.YY. Ilość
    dni może
    być różna ze względu na to które to miesiące.

  • 3. Data: 2012-05-06 23:09:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-06 22:41, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > odsetki. Z kwoty wynika, że 4 miesiące to 1/3 roku.
    >
    > Czy, wraz z wyginięciem lokat z kapitalizacją dzienną, nie ma już

    Licząc wg kodeksu cywilnego, 4 miesiące od dziś mija 6 sierpnia.

    Zwykle w regulaminach banków/ubezpieczycieli określa się, że rok ma 360
    dni, zatem miesiąc - 30 dni. No, ale jeśli mówimy o sprawach poważnych,
    a nie o pierdołach, czyli o pieniądzach, które bank ma wypłacić, to o
    żadnym 360-dniowym roku nie będzie mowy :)

    Rok może mieć 360 dni jeśli będzie to korzystne dla banku, a nie dla
    jego klienta :)

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2012-05-06 23:11:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-06 23:08, Konfabulator pisze:
    > Jeśli dzień założenia lokaty to DD.MM.YY to bankowe 4M trwają do DD-1.MM+4.YY.
    Ilość dni może
    > być różna ze względu na to które to miesiące.

    Jakiś przepis to w prawie bankowym reguluje???

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-05-06 23:33:42
    Od: " Konfabulator" <w...@g...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > . Ilość dni może
    >
    > Jakiś przepis to w prawie bankowym reguluje???

    W bankowym nie ma takiej potrzeby, reguluje to Kodeks Cywilny (art. 100-116).

  • 6. Data: 2012-05-06 23:47:31
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Rok może mieć 360 dni jeśli będzie to korzystne dla banku, a nie dla
    > jego klienta :)

    I dlatego w większości banków dla lokat liczone jest 365 dni a dla
    kredytów 360dni :)

    Darek

  • 7. Data: 2012-05-07 00:41:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości grup

    > I dlatego w większości banków dla lokat liczone jest 365 dni a dla
    > kredytów 360dni :)

    Jeśli faktycznie istnieje obecnie w pl bank, który przy kredycie liczy 360
    dni jako rok, to jest to raczej ewenement, a nie przedstawiciel większości.

    Jedynym "masowo popełnianym wykroczeniem" przez banki jest liczenie odsetek
    w roku przestępnym, tak jakby nie był przestępny i przy kredytach i przy
    lokatach.

  • 8. Data: 2012-05-07 17:11:27
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a) :
> [...]
    > koniec okresu. Taki Getin podaje przy zakładaniu lokaty przewidywane
    > odsetki. Z kwoty wynika, że 4 miesiące to 1/3 roku.

    A może są to 123 + 1 dzień. Dlaczego? Bo tak.
    Zakładając lokatę ze strony głównej, bez posiadania konta, po
    wpisaniu kwoty lokaty klikamy dalej i po prawej stronie mamy
    wyliczone odsetki. Wg tej wartości wychodzi, że 4 miesiące to 124
    dni. Nie pytajcie mnie dlaczego o jeden dzień więcej niż wynoszą 4
    miesiące.

    Z kolei pani z dezinfolinii twierdzi, że jest to liczone wg dni, nie
    jako 1/3 miesiąca. Powiedziała też, że mogę to sobie sprawdzić
    kalkulatorem lokat przy zakładaniu lokaty.

    No to mamy już 3 opcje :-)

    I za cholerę kalkulator nie liczy odsetek jako 123 dni z 366
    dniowego roku.

    No cóż, pełna dezinformacja.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 9. Data: 2012-05-08 22:29:21
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jedynym "masowo popełnianym wykroczeniem" przez banki jest liczenie
    > odsetek w roku przestępnym, tak jakby nie był przestępny i przy kredytach

    http://www.nbp.pl/akty_prawne/prawo_bankowe/prawo_ba
    nkowe.pdf
    art. 52 ust 3

  • 10. Data: 2012-05-09 19:15:05
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    vvvvvv <w...@p...de> wrote on 2012-05-08_22:29
    > Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.nbp.pl/akty_prawne/prawo_bankowe/prawo_ba
    nkowe.pdf
    > art. 52 ust 3

    Zawsze się zastanawiam skąd się biorą gbury, które potrafią
    znaleźć stosowny przepis prawny i podać dokładny (choć nie zawsze
    działający) link, ale już nie są w stanie zacytować przynajmniej
    istotnego/najważniejszego tego przepisu fragmentu. "Patrzcie jaki
    jestem mądry..."

    witrak()