  • 21. Data: 2004-12-05 08:13:45
    Temat: Re: Idealna?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-12-05 08:35, Użytkownik Zeus napisał:
    > Idziesz do banku ze zdjeciem kota, a dostajesz nowa karte z wizerunkiem
    > teściowej ? Cos tu nie gra.

    Hehe, taki skrót myślowy ;-) oczywiście nikt Ci nie będzie kota na
    teściową przerabiał...;)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 22. Data: 2004-12-05 15:25:36
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > Po co? Wystarczy, ze nie byloby mozliwosci dokonania fraudu, nawet
    > w przypadku kradziezy karty. Jak? Karty elektroniczne moga to
    > praktycznie zapewnic, choc bezpieczenstwo zwieksza sie razem z
    > (niewielkim) zmniejszeniem wygody (np. hasla jednorazowe lub cos w
    > stylu S/KEY
    > dla karty).
    > Wtedy pozostaje jedynie wymuszenie podania PINu na kliencie, ale to
    > raczej pomijalny problem, przynajmniej na razie.

    Ty kpisz czy to taka mala prowokacja ?
    Haslo jednorazowe przy kupowaniu fajek na stacji benzynowej ? PIN mam
    wprowadzac zeby mi go podejzeli lub przejeli czyms wpietym po drodze ? A co
    z transakcjami internetowymi ... mam PIN do sklepow w USA przesylac ?

    Chcesz na 100 % wykluczyc mozliwosc fraudu ? Ty wogole wiesz o czym piszesz
    ???

    pzdr
    wkg

  • 23. Data: 2004-12-06 23:36:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "wkg" <w...@p...onet.pl> writes:

    > Ty kpisz czy to taka mala prowokacja ?
    > Haslo jednorazowe przy kupowaniu fajek na stacji benzynowej ?

    W czym problem? Karty elektroniczne umozliwiaja podpiecie wielu roznych
    mechanizmow, mozna np. ustawic limity itp. Owszem, wprowadza to
    dodatkowa komplikacje ktora zapewne nie bedzie zainteresowana wiekszosc
    klientow. To normalne - mniejsze pieniadze, mniejsze zabezpieczenia.

    > PIN mam
    > wprowadzac zeby mi go podejzeli lub przejeli czyms wpietym po drodze ?

    Ryzyko pomijalne, bo jest jednorazowy.
    A nawet jesli nie jest to co z tego? Samym PINem wiele nie zrobia,
    potrzebna jest jeszcze oryginalna karta.

    > A co
    > z transakcjami internetowymi ... mam PIN do sklepow w USA przesylac ?

    Naturalnie. A jak chcesz zapewnic sklep, ze jestes prawnym uzytkownikiem
    karty? Dlaczego uczciwi klienci maja placic za fraudy?

    A czym Twoim zdaniem rozni sie od PINu np. CVV2/CVC2/CID (takze moze
    byc jednorazowy) albo w ogole jednorazowy numer karty?

    Nie slyszalem o pomysle autoryzowania transakcji zdalnych PINem "glownym"
    karty, wiec to mozesz sobie odpuscic.

    > Chcesz na 100 % wykluczyc mozliwosc fraudu ? Ty wogole wiesz o czym piszesz
    > ???

    Ja, owszem. Tym wlasnie sie roznimy.
    --
    Krzysztof Halasa