  • 41. Data: 2002-02-25 06:01:15
    Temat: Re: I pomyslec ze wlasnie mialem zalozyc konto w mBanku...
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>
    > Tu sie zgadzam w calej rozciaglosci. Chodzilo mi o to, ze w takich
    > sytuacjach, jak napisalem podanie innego nadawcy przelewu niz posiadacz
    > konta jest jak najbardziej LOGICZNE, pomiajajac inne wzgledy.

    No właśnie nie będzie, bo to nie ta osoba jest nadawcą. Skoro nie jest
    nadawcą, bo nadawcą zawsze jest posiadacz rachunku, to dlaczego jego
    dane miałyby znajdować się w polu "Nadawca"?
    Jego dane - jako osoby na rzecz której dokonywana jest płatność -
    logicznie rzecz biorąc powinny się znajdować w miejscu do tego
    przewidzianym, czyli w polu "Tytułem".

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 42. Data: 2002-02-25 06:06:40
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 24 Feb 2002 23:13:47 +0100, "Rafal Deptula"
    <r...@s...com.pl> wrote:

    >Jakie to ukrywanie? Przeciez zawsze mozna bezproblemowo dojsc do tego, czyje
    >to konto, bo zostaje numer, wiec nie umozliwia to przestepczej dzialalnosci
    >(a to wywnioskowalem z tonu Twojej wypowiedzi).

    Jak na polskie warunki to czesto wystarczajace. Prokuratura nie wie
    przeciwko komu prowadzi postepowanie wiec nie bedzie mogla banku
    spytac o konkretna osobe. A bank zeby cokolwiek ujawnic bedze chcial
    zeby postepowanie bylo prowadzone przecwiko konkretnej osobie.
    Takie bledne kolo.

    Rozumiem, ze z punktu widzenia przecientego klienta taka
    funkcjonalnosc jest wygodna i wydaje sie przydatna, ale jesli ktos
    mimo podanych w tym watku argumentow nie potrafi zrozumiec jakie
    zagrozenia to niesie ze soba to nie mam zamiaru go bez konca
    przekonywac.
    EOT

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 43. Data: 2002-02-25 06:21:04
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Pozdrawiam wszystkich przewrazliwionych ;-)))))

    Ja chcialem w BZWBK Amra Zigrin na karcie i mi przyslali z Michal
    Macierzynski :)

  • 44. Data: 2002-02-25 08:11:01
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Rafal Deptula wrote:

    > Dla porownania: jakis czas temu byl watek o tym, jak to w fortisie mozna
    > dostac karte z napisem "kaczor donald" czy tez "kradziona" zamiast nazwiska.
    > I wszyscy fortisa chwalili za elastycznosc.

    Już nie można:-(
    A chciałem kartę dla psa:-)

    pzdr

    Tomek

  • 45. Data: 2002-02-25 10:35:27
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:4...@4...com..
    .

    > I stwarza pole do naduzyc np przez generowanie sobie wplywow "od
    > pracodawcy" w celu wyludzenia kredytu w nnym banku

    Przesada.
    Wysylasz ze swojego rachunku przelew z tytulem "wynagrodzenie" i wystarczy,
    zeby uzyskac linie kredytowa.
    Internet nie jest do tego potrzebny.

    Karol

  • 46. Data: 2002-02-25 10:38:50
    Od: "ROBBO" <r...@s...ec.pl>

    AMRA napisał(a) w wiadomości: ...
    >Pytanie za 100 pkt. w takim razie dlaczego inne banki czegos takiego nie
    >robia?

    A kampania Krzaklewskiego co umarli robili przelewy ?
    Widac jednak mozna zrobic przlew z dowolnym NADAWCA lacznie z panem
    arcybiskupem

  • 47. Data: 2002-02-25 10:47:14
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Feb 25, 2002 at 11:35:27AM +0100, Karol wrote:

    > Przesada.
    > Wysylasz ze swojego rachunku przelew z tytulem "wynagrodzenie" i wystarczy,
    > zeby uzyskac linie kredytowa.
    > Internet nie jest do tego potrzebny.

    tymbardziej edycja pola "From " ;-)

    --

    --w

  • 48. Data: 2002-02-25 10:51:37
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@d...pingwin.waw.pl.
    ..

    > tymbardziej edycja pola "From " ;-)

    :-))

    Ciekawe co mowi prawo bankowe na temat pola "from"?
    A moze KC?

    Karol

  • 49. Data: 2002-02-25 12:03:39
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > spytac o konkretna osobe. A bank zeby cokolwiek ujawnic bedze chcial
    > zeby postepowanie bylo prowadzone przecwiko konkretnej osobie.

    Jak to nie wie, przeciwko komu prowadzi postepowanie? Tu troche
    przesadziles... Prowadzi dochodzenie wobec posiadacza albo rachunku _z
    ktorego_ wyszly "ukryte" przelewy, badz tez rachunku _na ktory_ te przelewy
    wplynely. To wystarcza.

> [...]
    > mimo podanych w tym watku argumentow nie potrafi zrozumiec jakie
    > zagrozenia to niesie ze soba to nie mam zamiaru go bez konca

    Wlasnie o to chodzi. W tym watku nie padly sansowne argumenty przeciwnikow.
    Ktos rzucil haslo "to ulatwia pranie brudnych pieniedzy" i wszyscy to
    powtarzaja, nie podajac konkretnego scenariusza, w ktorym mozna to
    wykorzystac (byc moze dlatego, ze takowego nie ma). Zastanow sie Wojtku, nie
    wydaje Ci sie, ze do prowadzenia dzialalnosci przestepczej i ukrywania
    dochodow/prania pieneiedzy stosuje sie troche inne techniki, niz edycja pola
    "nadawca" na przelewie? Czy naprawde uwazasz, ze z jednej strony przestepcy
    a z drugiej policja i prokuratora maja iq na poziomie 50, zeby takie cos
    moglo odniesc skutek??

    Ok, ja mam juz dosc.... EOT

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 50. Data: 2002-02-25 13:41:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Mon, 25 Feb 2002 13:03:39 +0100, w
    <a5d95n$4on$1@news.tpi.pl>, "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > ktorego_ wyszly "ukryte" przelewy, badz tez rachunku _na ktory_ te przelewy

    Nie, nie przesadza. Zapewniam Cię, że ma rację.
    Prokuratura nie może prowadzić dochodzenia przeciwko posiadaczowi,
    jeżeli go nie zna. Najwyżej "w sprawie". A bank odmówi przekazania
    personaliów właściciela konta. END.

    > Wlasnie o to chodzi. W tym watku nie padly sansowne argumenty przeciwnikow.

    Padły (prawie) same sensowne.
    Nie padły natomiast sensowne z drugiej strony.