  • 21. Data: 2014-03-11 16:24:15
    Temat: Re: I komu teraz lać ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 15:29:10 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 1p4lbpiab2m7h$....@4...net

    P.S. mniej dziwnych wspomnien zyciowych prosze.

    > Byłem skarbnikiem w ostatniej klasie podstawówki i w pierwszej
    > klasie ogólniaka -- wiem, że operowanie cudzymi pieniędzmi
    > jest opłacalne także wtedy, gdy trzeba oddać więcej, niż
    > się wzięło.

    Wiedza wyniesiona z SKO ?
    Troche dziwne ... taki skarbnik-dziecko to raczej moze wpasc w pulapke
    kredytowa niz czegos sie z tego nauczyc.

    > Pieniądz to towar -- jak masło czy most lub materac. ;)
    > Na materacu można wyspać się wygodniej iż na podłodze/klepisku;
    > masłem można posmarować kromkę chleba i na maśle można usmażyć
    > jajecznicę; most skraca drogę, obniża koszty przeprawy...

    Owszem, tylko odroznijmy wydatki biezace (maslo) od inwestycyjnych
    (most, materac).

    > Pieniądz, jak każdy towar, ma swoją cenę.
    > Kredytobiorca płaci bankowi za pieniądz -- depozytariuszowi płaci bank.
    > Skoro bank przyjmuje Twoje wynagrodzenie, ma szmal, za który nie płaci.
    > Ma przez chwilę -- lub przez tydzień... Ma za freeko zupełnie,

    Owszem.
    Wydaje sie ze najprostsze bedzie (nisko) oprocentowane konto biezace.
    Ale nie, banki tego wyraznie unikaja, ciekawe czemu.

    J.

  • 22. Data: 2014-03-16 06:14:56
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2014-03-11 16:24, J.F. napisał(a):

    > Owszem.
    > Wydaje sie ze najprostsze bedzie (nisko) oprocentowane konto biezace.
    > Ale nie, banki tego wyraznie unikaja, ciekawe czemu.

    No właśnie. Czy masz jakiś pomysł dlaczego unikają? Podziel się nim, pls,
    pls :)
    --
    TrzyLinie

  • 23. Data: 2014-03-17 00:49:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TrzyLinie" lg3c0g$232$...@d...me

    Polbank nie unikał. Było oszczędnościowe, oprocentowane, z dołączoną
    doń debetówką. :) Nie można było zeń lać za free? A stamtąd (z tego
    banku) w ogóle można było lać? Przez jakiś czas cierpliwie lałem,
    później jednak starość (niedomagania związane z moim wiekiem)
    wzięła górę...

    Eurobank ma ROR oprocentowany -- słabo, ale jednak oprocentowany.

    No właśnie ROR -- rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy.
    Jak oszczędzać na nieoprocentowanym rachunku?

    > No właśnie. Czy masz jakiś pomysł dlaczego unikają? Podziel się nim, pls, pls :)

    Liczą na lenistwo -- wielu osobom nie chce się przelewać
    z konta w kĄt. ;) I wielu osobom nie chce się zastanowić
    nad rozszyfrowaniem słowa/skrótu ROR.

    Ponadto -- po co komu na takich kontach pieniądze?
    Czy nie lepiej schodzić na tych kontach pod krechę
    (brać kredyty, czynić debety) niż trzymać jakieś
    oszczędności?

    W gospodarce zdrowej warto zaciągać kredyty a debety
    są zazwyczaj stosownie oprocentowane na każdym rachunku.
    (wyjątkiem są akcje takie, jak w Mille)

    -=-

    Jak jednak wytłumaczyć sens kredytowania tam, gdzie PKB
    rośnie w tempie 1.6% rocznie a za pożyczone pieniądze po
    roku trzeba zapłacić 16%? :)

    Jeśli jakiś interes daje zysk tylko jednej z dwóch
    stron uczestniczących w danym przedsięwzięciu,
    nawarstwia się problem. Jeśli bank chce żerować ;)
    stale na swym kliencie -- musi zadbać o obopólną
    opłacalność kredytowania. :) To nie sprawa banku,
    jak klient zagospodaruje powierzone mu pieniądze?

    IMO to właśnie zadanie banku -- przewodzenie wypłacalności klienta.
    Oczywiście klient także musi oszacować zyskowność inwestycji, którą
    chce pokryć/sfinansować zaciąganym kredytem.

    Jeśli bank źle oszacuje możliwości (zdolność
    kredytową) klienta, może dojść do

    () niewypłacalności klienta typu Sp. zoo
    (więc i do finansowej straty dla banku)

    lub do

    () utraty klienta poległego głodową śmiercią (więc stałe żerowanie
    na nim odpada a liczba potencjalnych klientów jest ograniczona)

    bądź do

    () ubożenia klienta, który wcześniej czy później zauważy,
    że zaciąganie drogich pożyczek nie jest opłacalne
    (czyli utracenia żerowiska)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2014-03-17 13:18:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    >"TrzyLinie" lg3c0g$232$...@d...me
    >No właśnie ROR -- rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy.
    >Jak oszczędzać na nieoprocentowanym rachunku?

    Oszczedzac, bezprocentowo :-)

    >Liczą na lenistwo -- wielu osobom nie chce się przelewać
    >z konta w kĄt. ;) I wielu osobom nie chce się zastanowić
    >nad rozszyfrowaniem słowa/skrótu ROR.

    ciekawe czy przy np 1% nie zarobili by wiecej - bo ludziom nie
    chcialoby sie czytac o innych lokatach.

> [...]
    >oszczędności?
    >W gospodarce zdrowej warto zaciągać kredyty a debety
    >są zazwyczaj stosownie oprocentowane na każdym rachunku.

    Biorac pod uwage procenty - smiem twierdzic ze nie, jesli nie trzeba.
    W sensie: lepiej ze sobie tam ta jedna czy dwie pensje bezuzytecznie
    leza, niz mam placic za limit debetowy, odsetki za debet itp.

    Co innego jak odsetki male, a inwestycja np w akcje przynosi duzy
    zysk.

> [...]
    > () ubożenia klienta, który wcześniej czy później zauważy,
    > że zaciąganie drogich pożyczek nie jest opłacalne

    Ale przy krotkoterminowych nie jest tak zle, nawet te 16%, na pol roku
    co miesiac splacane nie wydaje sie duzo.

    J.

  • 25. Data: 2014-03-18 03:22:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 5326e805$0$2234$6...@n...neostrada.pl

    > Biorac pod uwage procenty - smiem twierdzic ze nie, jesli nie trzeba.
    > W sensie: lepiej ze sobie tam ta jedna czy dwie pensje bezuzytecznie
    > leza, niz mam placic za limit debetowy, odsetki za debet itp.

    Bierzesz 100 pln, oddajesz po roku 120 pln, ale bierzesz
    100% swej miesięcznej pensji a oddajesz tylko 50% swej
    miesięcznej pensji, bo stosownie więcej zarabiasz po
    roku właśnie dzięki temu, że zaciągnąłeś kredyt i:

    () jeździsz po moście, zamiast pływać łódką
    () smarujesz chleb masłem, zamiast margaryną,
    przez co Twoje oczy lepiej pracują, co
    skutkuje lepszymi osiągnięciami zawodowymi

    > Co innego jak odsetki male, a inwestycja
    > np w akcje przynosi duzy zysk.

    Dlaczego inwestycja w akcje przynosi duzy zysk?
    Bo ten, kto Ci sprzedał akcje, kupił za pozyskane
    pieniądze (; most i masło. ;)

    > Ale przy krotkoterminowych nie jest tak zle, nawet te 16%,
    > na pol roku co miesiac splacane nie wydaje sie duzo.

    Nie jest ważne, czy 1.6%, czy 165%. ;) Ważne, abyś zarobił
    na zaciągniętym kredycie -- abyś Ty zarobił, i aby bank
    zarobił. Ty zarobisz tyle, że zbudujesz pałac marmurowy,
    zaś bank... Hm... Bankierzy będą ogryzali palce z zazdrości,
    gdyż dostaną tylko swoje 165%... ;)

    Pojmujesz? ;)

    -- Panie... Toż to groszowe sprawy!!!
    -- Owszem. Na tej stacji paliw kropla
    ON kosztuje tyle, a na tej taka sama
    kropla tego samego ON kosztuje
    o 2 grosze mniej... ;)

    -- w tym kantorze 2 grosze więcej, w tamtym
    2 grosze mniej na jednym cencie amerykańskiego dolara... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Pogadajmy raczej o polityce. ;) Galileo... Co ma Sojuz we Francji
    do Galileo? Kto dokarmia Amerykanów żyjących w stacji orbitalnej?
    Dlaczego GLONASS szybciej fixuje? ;) I co wówczas, gdy wyłącznik GPS znajduje
    się nie tylko w Hameryce, ale także w Moskwie a wyłącznik tego ostatniego
    (i pierwszego zarazem, bo chyba Sowiety wcześniej zaczęły niż USA) ma tylko
    Wladimir I Łagodny?... Gdy hamerykańskie samoloty wystartują, aby pogromić
    rosyjską armię -- Putin I Łagodny pozwoli im na powrót i lądowanie, czy powie,
    że piloci muszą katapultować (używając wynalazku sowieckiego) i jeśli spadną
    na terenie Rosji, trafią do obozów pracy... ;)

    Kiedyś bawiłem się z osami, które uwiły sobie gniazdko w garażu. Gniazdko miało
    średnicę na oko około 40 cm... Nocą, gdy ode mnie zależało ,,nasłonecznienie''
    garażu, drażniłem osy, które wylatywały z gniazda i formowały szyki ofensywne,
    aby zaatakować intruza, czyli mnie -- w moim mniemaniu gospodarza ;) garażu...
    Gdy osy zgromadziły stosowne oddziały -- wyłączałem światło. Jedne osy siadały
    na gnieździe, inne fruwając po omacku tłukły w ściany czy w inne przeszkody,
    jeszcze inne spadały na podłogę, która była pokryta twardym pyłem... Osa po
    dotknięciu tej podłogi raczej nadawała się jedynie na szmelc... Każda osa
    wcześniej czy później musiała znaleźć dla siebie schronienie -- na podłodze,
    gdzie czekała śmierć, w gnieździe, do którego trudno było trafić po omacku
    lub w innym, zacisznym ;) miejscu...

    Tak oto wyglądały moje nocne zmagania z osami -- o sporne terytorium,
    jakim był garaż. ;)

    Kiedy Indie i Chiny będą miały swoje globalne systemy pozycjonowania?

    -=-

    Obacz, ;) jak wyglądają granice obecnej RP na tle granic zamieszczonej tu RON. :)

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b2/P
    olish-Lithuanian_Commonwealth_%281619%29_compared_wi
    th_today%27s_borders_PL.png

    Zapytaj Białorusinów żyjących (w wiadomym?) pasku na wschód od Białegostoku,
    gdzie wolą żyć -- na prawosławnej Białorusi, czy w Polsce Jana Pawła II?...
    Podobnież z Litwinami (tym bliżej do JPII, choć część z nich to protestanci)
    i Ukraińcami...

    Litwa w ciągu ostatnich kilku lat zmieniła swoje nastawienie do Polski.

    -=-

    Na razie Zachód ustanawia sankcje... Przykładowo -- wczoraj Niemcy
    dobili z Rosją targu w sprawie ,,palnych kopalin''. ;) [czy na
    podstawie tych właśnie uzgodnień będą także eksploatowane tereny
    RP? -- na pradawnej zasadzie, że kurica nie ptica?]

    -=-

    Na pół roku czy na 100 lat -- wszystko musi dać zysk!
    Na 1.6%, czy na 165% -- każdy pozyskany towar czy usługa
    (pieniądz, kartofel, most, masło, ścięcie włosów itd.)
    musi dać zysk!!! Jeśli nie daje -- to źle!!! Musi dać
    zysk także piosenkarz (i to na zasadzie -- w zdrowym
    ciele zdrowy duch, nie zaś tylko zysk estradowy, liczony
    biletami) poeta (choćby piszący q pokrzepieniu serc
    i dusz) i (tak samo) pisarz... Każdy żołnierz i policjant
    czy strażak bądź ratownik -- musi dać zysk!!! (poprzez
    przyniesienie oszczędności na zaniku rabunków czy pożarów
    bądź utonięć lub innych wypadków nieszczęśliwych!!!)

    Inaczej -- wcześniej czy później świat zachwieje się, powstaną
    kominowe zyski, spadnie przyrost naturalny (w Europie chyba od
    20 lat jest zerowy; w RP na pewno od co najmniej 22 lat jest
    zerowy) i ludzkość wymrze!!!!!!! Na razie cała nadzieja leży
    w Azjatach, ale jak długo można?! ;)

    -=-

    Wracając do polityki... Czy tak będą wyglądały tereny RP po ,,referendach''? ;)

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://upload.wik
    imedia.org/wikipedia/commons/8/89/Duchy_of_Warsaw_18
    09-1815.PNG&imgrefurl=http://pl.wikipedia.org/wiki/K
    si%25C4%2599stwo_Warszawskie&h=224&w=225&tbnid=DC6Z5
    dD0j8nL9M:&tbnh=186&tbnw=186&zoom=1&usg=__b7QFfpppHP
    5WCAanzE4hsIBw31g=&docid=EQ50Ck6Vo8KJUM&itg=1&sa=X&e
    i=C6gnU5rOD6Hm7AbjzoGICw&ved=0CKEBEPwdMAo

    Aby było jasne -- to mapa Księstwa Warszawskiego. :)
    (czyli Polski Napoleona Bonapartego)
    Poznań, Kraków, Warszawa -- i Augustów oczywiście. :)

    Był synem Sforzy, Włoszki, ostatnim z rodu Jagiellonów,
    dlatego jego miasta należą do Korony Królestwa Polskiego
    nawet/także wtedy, gdy ta KoronKa jest raczej maluteńka. ;)

    Nie o ostatnim z rodu Horeszków Adam Mickiewicz powinien był
    napisać w ostatnim zajeździe na Litwie, czyli w panu od spraw
    trudnych i beznadziejnych, ale o ostatnim z rodu Jagiellonów!!!
    [gdyż tam właśnie, nie paręset lat później, kończy się piękno
    RON!!! -- wolnej od głupoty rzymskiej religijności i obłudy]

    http://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze_alfab
    etycznie/kaczmarskiego/o/ostatnie_dni_norwida.php
    http://www.youtube.com/watch?v=AQ4o8wqDURY