    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Grecja i jej długi
    Date: Fri, 19 Oct 2012 08:58:16 +0200

    jureq wrote:

    > Banki komercyjne były głównymi wierzycielami Grecji jeszcze 3 lata temu.
    > Przede wszystkim banki niemieckie i francuskie. 3 lata "ratowania" Grecji
    > przez Unię pod kierownictwem Niemiec i Francji doprowadziły do tego, że
    > obecnie głównymi wierzycielami są EBC i MFW. Dlaczego mnie wcale nie
    > dziwi, że Niemcy dziś na ratowanie Grecji nie mają ochoty, a i Francja
    > jakoś w tym temacie zachowuje ostatnio milczenie?

    Banki czyli kto? Cały ten czas został przeznaczony na przepompowanie
    obligacji greckich z kont wyborców francuskich i niemieckich na konto
    podatników strefy euro. Dlatego prezydent Francji tak o to zabiega by to
    robić. Nie chce być obdarty ze skóry żywcem. Banki francuskie były
    najbardziej zaangażowane w obligacje rządu greckiego nominalnie i
    proporcjonalnie. Całe to przedsięwzięcie wygląda jednak cienko bo w kolejce
    stoją obligacje włoskie hiszpańskie i portugalskie. Ponieważ to były
    najbardziej wiarygodne obligacje na świecie to wyborcy niemieccy i francuscy
    mają tych obligacji po uszy. To co się dzieje w strefie euro to nie jest
    jakieś nadzwyczajne zjawisko. W Polsce województwa mazowieckie i
    wielkopolskie niosą kilku okolicznych bliższych i dalszych sąsiadów.
    Sprawiedliwość społeczna jest teraz w modzie. Ktoś musi pracować by nie
    pracować mógł ktoś.