  • Data: 2018-07-13 20:02:18
    Temat: Re: Getin - karty kredytowe MC i VISA
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 13 lipca 2018 19:09:01 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:

    > Trochę lipa w tym pekao, że wypłaty z "pankomatów" nie są darmowe bez
    > ograniczeń. Czy tam jest jakoś tak, że jest jakiś Blik czy ichni Peopay
    > i przy jego pomocy w PL są wypłaty free?

    Jednego banku ze wszystkim w dobrej cenie nie znajdziesz - a ogólnie to lepiej mieć
    dwa (a potrafi to dawać tak dziwaczne efekty jak cytat z artykułu o przejęciu
    raifiego przez bgż: "BGŻ BNP Paribas obsługiwał 2,74 mln klientów, a Raiffeisen
    Polbank - 816 tys. Pierwszy bank prowadził 790 tys. kont osobistych, drugi - 636 tys"
    - widać tutaj w bgż spadek po lukas banku, który kredytówki wydawał jak szalony).
    pekao ostatnio wprowadziło blik i może coś z tego będzie, choć nie wiem, jak mają to
    w cenniku co do bankomatów - żaba i mBąk mają blik bezpłatny we wszystkich
    bankomatach go udostępniających, a np. takie pko jedynie we własnych oraz żaby. Bo
    peopay i tak działa tylko w bankomatach własnych pekao, a te są bezpłatne (w sumie
    chyba jako jedyne po rezygnacji ze współpracy z euronetem) również dla ich debetówek.
    Ale nie wiem, czy blik już działa w apce pekao i czy można nim już wypłacać z
    euronetu czy z żaby. I ciekawe, kiedy blik pojawi się w bankomatach pekao?
    Patrząc więc na to mogę zaproponować do pary oranżadę - 3*0, czyli bezpłatna
    debetówka z bezpłatnymi wypłatami ze wszystkich bankomatów w PL,
    w tym blik we wszystkich obsługujących bankomatach.
    Jedyna niedogodność to konieczność przelewu kasy na wypłatę do oranżady - lub stałe
    trzymanie tam awaryjnych kilku setek.
    Oraz niestety niepewność oferty - oranżada trwa tylko do końca roku, potem znika
    marka i będzie to już "czysty" mBąk - póki co nie wiadomo, z jaką ofertą. Choć jest
    szansa, że to zostawią, tak jak "eKonto mobilne na starych zasadach", więc założyć
    warto, póki jeszcze można (przez kuriera lub w salonie orange - o ile trafi się
    obsługa potrafiąca to zrobić ;),
    Alternatywa to nest oraz idea (a w ramach idei np. lion's - dość ciekawa sprawa). No
    i jeszcze getout, ale tego nie polecam.

    Bankomaty zagraniczne zaś to osobna historia.