  • Data: 2020-12-08 18:59:33
    Temat: Re: Generowanie obrotu na KK
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, December 8, 2020 at 3:54:33 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
    > wtorek, 8 grudnia 2020 o 15:10:58 UTC+1 SERG napisał(a):

    > bo bezpłatne to już tylko w citku, ale trzeba uważać ze zwrotami, bo za nadpłatę
    ponad 200zł jest kara
    Tak, 20 dychy.
    Z tą karą to jest interesująca sprawa, bo tak mają sformatowane wyciągi, że bardzo
    łatwo się pomylić, jak się nie spłaciło w terminie (oczywiście tylko ze względu na
    zbyt późną godzinę zlecenia ;-) ).
    Mianowicie w sumie zadłużenia (kwota pod kolumną operacji, na samym dole) jest
    wliczona suma poprzedniego zadłużenia, która nie jest w tej kolumnie w ogóle
    wymieniona, tylko podana wcześniej, po lewej stronie. Ponieważ większość banków albo
    ma w tej kolumnie (na górze) stan zadłużenia początkowy (i wtedy na dole jest saldo
    na koniec), albo na dole jest suma operacji w okresie rozliczeniowym, a saldo
    początkowe i końcowe (wraz z tą sumą operacji) jest umieszczone w innym miejscu, to
    taki wyciąg "nieco" wprowadza w błąd.

    No i teraz, skoro już spóźniony przelew poszedł na pokrycie poprzedniego zadłużenia,
    trzeba odjąć coś od czegoś... Jak się to zrobi odruchowo, jak w innych bankach, to od
    razu jest nadpłata w wysokości coś koło kwoty poprzedniego niespłaconego salda.

    Zgłosiłem to jako poważne niedopatrzenie, a oni na to, że owszem, ale nie zamierzają
    tego zmienić.

    No jasne! mają z tego dodatkowe przychody. Ale jeśli mnie teraz obciążą, to chyba do
    UOKIKu napiszę, bo "opłata za obsługę nadpłaty" w sytuacji, kiedy nie robią zwrotnego
    przelewu nawet jak ktoś dwa razy zapłaci, to trochę przesada.

    witrak()